Jag har en Speedfight 2 -07 luftkyld. Igår funkade den helt perfekt gick 50 som vanligt. (Orginal) Men idag när jag tog ut den så startade den som vanligt. Axxade vanligt. men när jag kom upp i 30 så slutar den gasa och axxa. Inget händer när jag gasar och om jag drar full gas stannar den. men från 0 -30 går den ganska fint. OBs har inte ändrat något på moppen. helt orginal.
seakex skrev:Jag har en Speedfight 2 -07 luftkyld. Igår funkade den helt perfekt gick 50 som vanligt. (Orginal) Men idag när jag tog ut den så startade den som vanligt. Axxade vanligt. men när jag kom upp i 30 så slutar den gasa och axxa. Inget händer när jag gasar och om jag drar full gas stannar den. men från 0 -30 går den ganska fint. OBs har inte ändrat något på moppen. helt orginal.
Lägg gärna upp en bild på hur han låter när du gasar fullt. Annars så skulle jag tippa på tjuvluft eller att någonting har lossnat (kolla även förgasaren). Annars kolla tändhatten/tändkabeln efter glapp, annars så kan det vara tändstiftet som börjar lägga av. Har du gjort något på han? t ex tagot bort skorstenen i luftfiltret elr något?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
här är en film på problemet. Notera jag har full gas hela tiden och den stängs av av sig själv.
tomgången är väldigt låg och inget händer när jag vrider på tomgångsskruven.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-Ficc57G ... e=youtu.be[/youtube]
[spoiler]Påstår inte att detta måste vara anledningar till att den beteer sig så. Men några gissningar.
1. Tjuvluft? 2. För mycket luft? Tagit bort skorstenet eller dylikt? 3. För mycket bensin? Borde inte vara det, eftersom du skrev att den är original. 4. Tändhatten som glappar? Har hänt för mig flera gånger att den åkt bak lite så den glappar och så konstar den sig osv. Känn ifall den sitter löst eller så. Om den gör det, sätt lite tejp runt det vita på stiftet, sen på med tändhatten. 5. Kan ha kommit in vatten i tändhatten, ta av och torka / blås rent. Om det är vatten där inne så blir tändningen störd.
Hur du åtgärdar tjuvluft. Först måste du veta vart moppen drar tjuvluft OM den gör det.
Du kan spruta med startgas runt insuget / förgasaren. Om den går upp i varv så vet du att det sitter dåligt där. Om du tagit bort skorstenet, sätt i det igen.
För mycket bensin? Kolla ditt stift.[/spoiler]
Senast redigerad av Roxxen96 den 11 mars 2012, 12:54, redigerad totalt 1 gånger.
Roxxen96 skrev:[spoiler]Påstår inte att detta måste vara anledningar till att den beteer sig så. Men några gissningar.
1. Tjuvluft? 2. För mycket luft? Tagit bort skorstenet eller dylikt? 3. För mycket bensin? Borde inte vara det, eftersom du skrev att den är original. 4. Tändhatten som glappar? Har hänt för mig flera gånger att den åkt bak lite så den glappar och så konstar den sig osv. Känn ifall den sitter löst eller så. Om den gör det, sätt lite tejp runt det vita på stiftet, sen på med tändhatten. 5. Kan ha kommit in vatten i tändhatten, ta av och torka / blås rent. Om det är vatten där inne så blir tändningen störd.
Hur du åtgärdar tjuvluft. Först måste du veta vart moppen drar tjuvluft OM den gör det.
Du kan spruta med startgas runt insuget / förgasaren. Om den går upp i varv så vet du att det sitter dåligt där. Om du tagit bort skorstenet, sätt i det igen.
För mycket bensin? Kolla ditt stift.[/spoiler]
att tändhatten glappar beror det nog inte på för då borde den gå dåligt lte när som, inte vid ett speciellt varvtal/hastiget
men jag tror att den får för mycket bensin, om du har elchoke så kan det vara den som krånglar
Japp, Wrede... Fick höra av Fredde nu att den gick i ca 25km/h påvägen hem från skolan? Kollade du med motor&allservice bytte stift på den när dem bytte din trasiga cylinder? Om inte borde du kolla upp det! Jag har ett gammalt stift här hemma som fortfarande fungerar och som är helt okej om du vill pröva att byta och testa. En "b8es". Vet inte vad du har på just nu?
För du hade haft den i ett bensinbad, eller hur? Har du tändstiftshylsa hemma? Ta hem den till mig annars så kan vi kolla om den får en för fet blandning!
Berit. Jag har nytt tändstift på....... håller på att plocka isär förgasaren ordentligt nu, gjorde inte det igår. Kom hem till mig så kan du få se hur en förgasare ser ut inuti! haha, men seriöst du får gärna komma och hjälpa.
seakex skrev:Berit. Jag har nytt tändstift på....... håller på att plocka isär förgasaren ordentligt nu, gjorde inte det igår. Kom hem till mig så kan du få se hur en förgasare ser ut inuti! haha, men seriöst du får gärna komma och hjälpa.
Hahaha! Tror du inte jag vet hur en förgasare ser ut inuti? Du ska se min! Ska fan laga den med kemisk metall och epoxy för att den förra ägaren var en riktig klåpare -.-
Men det förklarar ju varför den gick så jävla dåligt... Lägg den i ännu ett bad så fixar det sig kanske. När bytte du stift?
Och skaffa dig ett bränslefilter! Kostar väl typ en tjuga eller liknande. Har gjort det till min nu inför sommaren
kolla luftfilter och förgasaren kan kanske ha kommit in lite smuts eller så får den för mycket luft eller för lite. Har liknande problem med min moppe. Fast det är en aerox. Men du kan ju alltid kolla.