Hej. Sitter här nu grymt jävla förbannad och svettig för min äkcliga moppe är så jävla dålig.
Till problemet. Den startar och går hur fint som helst i motorn tills man börjar gasa. Den låter hackkigt och driver inte. Jag trodde först de var kopplingen som var dålig för den var heeelt ursliten så då tog jag och köpte en ny koppling och klocka. Men fortfarande samma problem. Jag har kollat tryckfjädern och alt så men de ser bara bra ut. Men kan inte fatta att den inte vill driva. Det låter lite som motorn inte orkar varva hur heller när man gasar.
Blir helt jävla störd på skiten.
Setup : Urpluggat
Malossi membran.
4g vikter.
Snälla hoppas verkligen någon kan hjälpa mig annars lägger jag ut den som bortskänkes på blocket.
Har du lyckats pilla på förgasarn så att den blivit felinställd?
För på min speedy förut så hade jag samma problem men då hade throtteln hamnat upp och ner så den drev inget alls.
Har du även kollat variatorn?
somlow skrev:Har du lyckats pilla på förgasarn så att den blivit felinställd?
För på min speedy förut så hade jag samma problem men då hade throtteln hamnat upp och ner så den drev inget alls.
Har du även kollat variatorn?
Annars är jag på att köpa moppen av dig!
Förgasarn är jag inte säker på. Men de borde väll inte vara de efter som den går hur fint som helst tills man börjar gasa?.
Varriatorn ser fint ut allting snurrar och så som de ska
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
somlow skrev:Har du lyckats pilla på förgasarn så att den blivit felinställd?
För på min speedy förut så hade jag samma problem men då hade throtteln hamnat upp och ner så den drev inget alls.
Har du även kollat variatorn?
Annars är jag på att köpa moppen av dig!
Förgasarn är jag inte säker på. Men de borde väll inte vara de efter som den går hur fint som helst tills man börjar gasa?.
Varriatorn ser fint ut allting snurrar och så som de ska
När du gasar, dör den då eller går den upp i varv lite men bakhjulet står stilla?
Alltså den dör ju inte när jag gasar. Den står ju och försöker varva men orkar ingeting. Men den går fortfarande i motorn den dör aldrig eller något dånt. Problemet är bara att den inte vill driva och låter konstigt när man börjar gasa.
Men dedär med trotteln kan de väll inte vara eftersom allting käns normalt när man gasar och så? Aja kan kolla upp de i dag.
Hur höjer man nålen då?
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
Har varigt och mekat nu och har pillat som fan på förgasaren. Blåst rent munstycken samt bytt munstycke men de är fortfarande samma problem.
Kan det vara nå skit någonstans i förgasaren eller något som täpper till så den inte får soppa så den inte orkar eller?
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
Jag hade precis så där.
Jag gjorde rent förgasaren och allt men inget hjälpte.
Och jag hade sommarlov då. Då åkte vi bort i 3 veckor. Sen när jag kom tillbaks funkade den ;D
D3nnis skrev:Har varigt och mekat nu och har pillat som fan på förgasaren. Blåst rent munstycken samt bytt munstycke men de är fortfarande samma problem.
Kan det vara nå skit någonstans i förgasaren eller något som täpper till så den inte får soppa så den inte orkar eller?
vad hade du för munstycke innan och vad bytte du till?
D3nnis skrev:Har varigt och mekat nu och har pillat som fan på förgasaren. Blåst rent munstycken samt bytt munstycke men de är fortfarande samma problem.
Kan det vara nå skit någonstans i förgasaren eller något som täpper till så den inte får soppa så den inte orkar eller?
vad hade du för munstycke innan och vad bytte du till?
Orginal var i sen bytte jag från 72 78 83 88 92 något i den stilen. Inte säker på om de bar just dom storlekarna men ungefär dom mellan 72 0ch 92. Vart inte någon skilnad förutom att den lät lite finare i motorn med 92 i munstycke sen dog den men de är ju inte så konstigt.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
D3nnis skrev:Har varigt och mekat nu och har pillat som fan på förgasaren. Blåst rent munstycken samt bytt munstycke men de är fortfarande samma problem.
Kan det vara nå skit någonstans i förgasaren eller något som täpper till så den inte får soppa så den inte orkar eller?
vad hade du för munstycke innan och vad bytte du till?
Orginal var i sen bytte jag från 72 78 83 88 92 något i den stilen. Inte säker på om de bar just dom storlekarna men ungefär dom mellan 72 0ch 92. Vart inte någon skilnad förutom att den lät lite finare i motorn med 92 i munstycke sen dog den men de är ju inte så konstigt.
Den får i alla fall för mycket bensin på filmen. Testa ta bort luftboxen om d har det och kör igen
D3nnis skrev:Har varigt och mekat nu och har pillat som fan på förgasaren. Blåst rent munstycken samt bytt munstycke men de är fortfarande samma problem.
Kan det vara nå skit någonstans i förgasaren eller något som täpper till så den inte får soppa så den inte orkar eller?
vad hade du för munstycke innan och vad bytte du till?
Orginal var i sen bytte jag från 72 78 83 88 92 något i den stilen. Inte säker på om de bar just dom storlekarna men ungefär dom mellan 72 0ch 92. Vart inte någon skilnad förutom att den lät lite finare i motorn med 92 i munstycke sen dog den men de är ju inte så konstigt.
låter ju helt klart som att den går för fett, testa å sätt i orgmunstycke igen och ta av luftburken och kolla om den går nå bättre då
vad hade du för munstycke innan och vad bytte du till?
Orginal var i sen bytte jag från 72 78 83 88 92 något i den stilen. Inte säker på om de bar just dom storlekarna men ungefär dom mellan 72 0ch 92. Vart inte någon skilnad förutom att den lät lite finare i motorn med 92 i munstycke sen dog den men de är ju inte så konstigt.
låter ju helt klart som att den går för fett, testa å sätt i orgmunstycke igen och ta av luftburken och kolla om den går nå bättre då
72 är org på neos :/
Har prövat med luftburken med men fortfarande samma skit.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
D3nnis skrev:
Orginal var i sen bytte jag från 72 78 83 88 92 något i den stilen. Inte säker på om de bar just dom storlekarna men ungefär dom mellan 72 0ch 92. Vart inte någon skilnad förutom att den lät lite finare i motorn med 92 i munstycke sen dog den men de är ju inte så konstigt.
låter ju helt klart som att den går för fett, testa å sätt i orgmunstycke igen och ta av luftburken och kolla om den går nå bättre då
72 är org på neos :/
Har prövat med luftburken med men fortfarande samma skit.
vilket hack sitter nålen på då? kan kanske ochså ha med membranet och göra, kolla så det sluter tätt ordentligt och att reedläpparna är spänstiga.
edit: och hur ser stiftet ut?
låter ju helt klart som att den går för fett, testa å sätt i orgmunstycke igen och ta av luftburken och kolla om den går nå bättre då
72 är org på neos :/
Har prövat med luftburken med men fortfarande samma skit.
vilket hack sitter nålen på då? kan kanske ochså ha med membranet och göra, kolla så det sluter tätt ordentligt och att reedläpparna är spänstiga.
edit: och hur ser stiftet ut?
Membranet byttes i sommar så de har nog inge med de att göra.
Nålen sitter som på orginal haha.
Stiftet är de inte fel på. Relatift nytt de.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig