Luftfilter

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Luftfilter

Inlägg av Piitus96 »

Tja, hade tänkt till o rensa förgasren och luftfiltret, men jag får inte av det jävla luftfiltret??? Har tagit bort klämman men den vägrar att lossna till förgasaren.... Någon som har en guide på hur man gör och kanske en video/bilder? vore mycket hjälpsamt. Vet redan hur jag ska göra rent den med HasSse66's guide, men inte hur man tar av..... :(
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing

Re: Luftfilter

Inlägg av D4NI3L »

Piitus96 skrev:Tja, hade tänkt till o rensa förgasren och luftfiltret, men jag får inte av det jävla luftfiltret??? Har tagit bort klämman men den vägrar att lossna till förgasaren.... Någon som har en guide på hur man gör och kanske en video/bilder? vore mycket hjälpsamt. Vet redan hur jag ska göra rent den med HasSse66's guide, men inte hur man tar av..... :(
om klämman satt hårt så kanske gummit på filtret bara fasnat på förgasarn.
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

Har du luftburk?
Jag utgår från det i alla fall, då ska du kolla precis under den efter ett par skruvar. Brukar oftast vara insektsskruvar.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

värm med värme pistol så expanderar plasten ......eller använd såpa vatten så lossnar den nog ;)
vem fan e lennart?
Skriv svar