Edit: de är orginal 14mm dellorto förgasare

säker på att du inte har 17,5 med brickan? hmmm. 6mm är det iaf!MrAndersson skrev:hur mycket ska ja gå upp från original 63 om jag drar skorstenen på en Derbi Senda xtreme 07? och är de 5 eller 6 mm munstycken?6 om ja inte minns fel eller?
Vad är de för bricka du menar?2stroke4ever skrev:säker på att du inte har 17,5 med brickan? hmmm. 6mm är det iaf!MrAndersson skrev:hur mycket ska ja gå upp från original 63 om jag drar skorstenen på en Derbi Senda xtreme 07? och är de 5 eller 6 mm munstycken?6 om ja inte minns fel eller?
ca 5storlekar. Skulle dock prövat 70 då de ofta är lite snålt bestyckade org!
du är nog den absolut drygaste människa jag vet! Hur fan kan man skriva sååååå jävla många inlägg om samma sak, men ändra små små grejjer hela tiden. Fråga om en vettig setup och SEN fråga om den andra grejjorna, istället för att tjata runt så ini helvete.VRG skrev:Har detta på min Rieju Rrx Sport Edition 07
Top Performances - Membran (VForce3) (AM6 / MOR)
Gianelli 2t
Boost Bottle
21mm förgasare
Sportluftfilter
13/52
hahahha nej du har inte ett 78mm munstycke.. du har ett 0,78mm munstyckeGambler skrev:Jag har en Gilera Rcr -06 med borttagen plugg i mynningen. Jag ska ta bort strypningen i luftinsuget. Nu har jag ett 78mm munstycke
Vilket munstyckesset ska jag köpa; 70-92 eller 80-102?
haha jag tyckte att det lät lite stort med 78 hela millimeter2stroke4ever skrev:hahahha nej du har inte ett 78mm munstycke.. du har ett 0,78mm munstyckeGambler skrev:Jag har en Gilera Rcr -06 med borttagen plugg i mynningen. Jag ska ta bort strypningen i luftinsuget. Nu har jag ett 78mm munstycke
Vilket munstyckesset ska jag köpa; 70-92 eller 80-102?![]()
iaf, 80-102 satsen köper du. sen sätter du i typ 88
skulle prövat med 100-105 ibörjan. kolla stiftet.anton96 skrev:Derbi drd pro
70cc airsal
19mm dellorto
orginal rör "urpluggat"
ca 110-130?
16mm tror jag orginalHebbe skrev:Det låter väldigt stort, alla mina kompisar som har urpluggade Am6or kör med 92-102. Hur stor är förgasaren?Trinity skrev:Hej. har en Rieju mrx 07 med dragen plugg o 110 munstycke.. men stiftet är inte brunt mer grå/vitt ska jag då ha typ 115 eller nåt? låter väldigt stort
105-110david1996 skrev:tja har en dt50 04
setup:
70 cc mk handmade.
Dellorto - Förgasare (PHBG) 21 mm
mk thrower rör (50cc)
upp borrad luftburk.
större insug (cirka dubbelt så stort kanske mer)
ostrypt membran
14-50 drev
vilka munstycken blir bra tror ni?säg gärna mellan 1-10 liksom och inte bara 5 tack i förhand1
knappast, beror nog på att gianelli är högvarvigt.. du skulle ju kunna testa att lägga på ett 12 framdrev och 53 bakdrev så får du nog bättre accRed Power skrev:Har en Derbi racing med gianelli 13/52 och den axxar segt som fan på låga varv....har det med munstycken att göra? Funderar på att byta lågfartsmunstycke, e det fel?
Tacksam för svar!