Lite fundersam om de är något att ha, så motorn inte ramlar ihop 1 vecka efter :/? Den för 3500 är mer intressant då den inte är trimmad (svårt att installera originaldelarna till 65cc MT5'an? Speciella verktyg osv?)
Lite fundersam om de är något att ha, så motorn inte ramlar ihop 1 vecka efter :/? Den för 3500 är mer intressant då den inte är trimmad (svårt att installera originaldelarna till 65cc MT5'an? Speciella verktyg osv?)
AM6 rasar inte efter någon vecka inte derbimotorn heller men köp ingen kina
Jag hade tat den röda. Den för 4k. Den ser mycket bättre ut i skick. Sen har du ju allt i trimväg så du behöver bara fräsha upp den med lack och rengöring och sånt.
Knappast nått konstigt om vissa får problem, även de nyaste exemplaren är ju över 10 år gamla och de äldsta uppåt 30 - dessutom har de misshandlats hela den tiden av okunniga 15-åringar som vill meka utan att ha en aning om hur det ska göras... Med det bakom sig är det fantastiskt att något INTE är trasigt!
MT-motorerna är i alla fall inte sämre än några andra mopedmotorer, tvärt om är det en av de bästa mopedmotorerna som finns enligt mig. Men inget är ofelbart... Fördelen med såpass billiga moppar är att man kan köpa två-tre stycken, en eller två att köra med och nån att plocka reservdelar från.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Carllito skrev:Jag hade tat den röda. Den för 4k. Den ser mycket bättre ut i skick. Sen har du ju allt i trimväg så du behöver bara fräsha upp den med lack och rengöring och sånt.
AM6 kan lika bra Rasa hur fort som helst. Beror på ägaren
Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete.
AM6 kan lika bra Rasa hur fort som helst. Beror på ägaren
som ovan ...
utan olja kär den fort
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Martinn skrev:
Olja i motorn tänker du på? De kan man fixa själv va ?
Kostar det också.
Om man byter själv, olja kan inte vara så dyrt att fylla på byta ?
En mt klarar lätt att köra utan olja i 4 månader! :d haha det gjorde iallafall min polares, Mt är världens coolaste moppe! har en te salu snart, ska bara slänga i en ny vev, kan skicka mer info om intresse
Hittar massa mopeder i närheten, fast alltid något fel på dem. Antingen bromsar eller att de t.ex. inte sitter en förgasare på. Kan tycka att man fixar sånt innan försäljning :S
Har en mt till salu som gör ca 70 och allt fungerar som det ska, hade tänkt mig typ 4,5k för den.
Det är en 99års modell.
Släng iväg ett meddelande om du är intresserad
Fås med en del saker också