hej där!
eftersom jag är på en tillfällig visit kan jag passa på att svara på lite frågor!
Anledningarna till värmenyp, som du verkar haft, kan vara många. här är några av dom:
tjyvluft
dåligt med vatten
trasig vattenpump
böjda fins på radiatorn
för lite bensin
för dåligt inkörd (här pajjar den under inkörningen...)
Och om du ska byta munstycke, så ja.. har du originalförgasaren på en speedfight 2 så har du en gurtner 12mm förgasare, alltså inte det optimala för en 70cc cylinder. byt genast upp dig till minst 17.5 (helst 19 eller 21) skruva av flottörskålen (längst ner på förgasaren) det kmr rinna ut en skvätt bensin när du gör detta, så ha ett spillkärl under (ajabajja, ingen bensin ut i ´naturen!) när du plockat bort den, så lär du se 3 st guldiga skruvar underifrån. (du kanske måste skruva bort förgasaren från insuget) det är högfarts, lågfarts och huvudmunstycket. det du ska ha ut är huvudmunstycket och det brukar sitta i mitten, och är även störst. när du skruvat ut detta kan du notera vad för storlek det är på just det munstycket, och går du från org 49cc till 70cc borde du nog öka cirka 30-40. har du inte ökat med röret kanske du får öka ännu mer.
en riktlinje från mig till dig: min speedfight 2 har 49cc sport cylinder, 12mm förgasare öppet sportlufts ny variator Hebo nk performance rör och där har jag 110-115 munstycke i. när jag hade luftboxen kvar körde jag med 86, och då gick den lite snålt. BENSINENS MÄNGD ÄR SKITVIKTIG!
skruva ut tändstiftet och titta på delen som går/gick ner i cylindern. (alltså där gnistan kmr) elektroden och det runtom ska vara gyllenbrunt, oboybrunt eller bajsbrunt, vad du nu tycker är mest likt. är den ljusare / spår av vitt så ska du ha större munstycke, är det svart/igensotat ska du ha mindre..
hoppas mitt svar var tilll hjälp, försöker titta tillbaka senare om du har mer frågor!