Halloj!
Nu tänkte jag börja på med mitt Derbi drd racing projekt! moppen köptes i somras men problem med transportstyrelsen hindrade mig ifrån att köra!
Mål: Ha en moppe som ser hyffsad ut och går bra
Kommer -
Kanske -
Klart -
Styling:
- Bcd hantag
- Neon
- Däckpenna
- Fatbar styre
- Lackade bromsok
- Lackade bromsar
- Kromat/Silverlackat rör
- Inflyttad skylt
- Däcktejp, vit
- Blå fotpinnar
- Miniskylt
- Undertail i durkplåt
- Rockstar Styrkudde
- Motivlack
- Skidplate
- Stage6 framblinkers
- Dekaler i massor
- Lysande ventilhatt
- Str8 Tanklock
- Blå svänghjulskåpa
- Blått kedjeskydd
- Lackat tanklock
- AutosooooooL
- Xenonlampor
- Twinpipe på Gianellit
-------------------------------
SetuP
- Airsal 73cc
- Dellorto blk./ Red edt. 21mm
- Malossi sportluftsfilter
- Gianelli 2t
- Malossi vl15 membran
- 13-53 drev
- Mhr kopplingsfjädrar
- Nytt tändstift
- Förstärkt kedja
- Hebo Nållager
- TnT Boostbottle
- Polini choke
- Vassare rör
Moppen i nuläget
Och så det schletna röret
[/img]
UPDATE!
Tjosan alla
Det var ju ett tag sen jag uppdaterade sist och det har helt enkelt varit föratt jag har varit lite lat av mig och inte orkat
Iaf så har jag satt på mitt gianelli 2t och ställt om förgasaren och den går rätt så fint nu, ca 75 med 11-53 drev, ska dock sätta på 13 igen snart
Det tog ju en stund för *fult ord* (börjar på f
) fredd att lacka om röret och jag har bestämt mig att skaffa en lite billigare och snällare setup, 70cc, 21mm osv , men är det ngn som har nån koll på vilken som har mest kräm i sig, Airsal 73cc eller Barikit 74cc?
Och så lite bilder
Skönheten
Lite plock
Delningen på org. röret
Lite halvtaskig bild menmen :p
Tjo!
mini update med rockstar-styrkudde
Tjo! Har inte hänt så mycket sen senast, har bara blivit att jag har luftat frambromsen och dekalstrippat lite grann, får f*n ta tag i o flytta in skylten snart asså
Och lite blider, btw det ser mycket värre ut på bild än irl
Före
Efter
Och sedan har jag haft ett litet problem sedan jag började köra nu efter vintern, kopplingen tar lite konstigt när man bara ska lägga i ettan när motorn är kall. När den har blivit varm så funkar allt som det ska i princip
om nån vet ngt vad problemet kan va så kommentera gärna. Och det där metalliska ljudet som gianelli 2t brukar ha is nowhere to be found
.
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=6D_TAoMk_LU[/youtube]
Det som tjuter till är bakdäcket, och jag vet att tomgången låter lite som en båt, den gör lite vad den vill
Ska kanske slänga iväg en beställning på ts senare, får se om jag beställer 70cc:t nu elr senare i veckan
Har gått och nojjat om jag skulle skaffa 80cc elr 70cc i typ en vecka nu, och jag vill inte åka i rädsla om veven skulle rasa med airsals snälla 80cc och föratt jag bara ska köra denna sommaren så får det bli 70cc.
Tjock update! Har beställt rubbet nu
Värt?
Polaren la inte i ettan när han hade provkört så det här blev resultatet sen när man kicka igång den...
pöse...
Nu börjar det hända grejjor, delarna ligger hemma och ska förhoppningsvis monteras på imårrn!
Godis
VL15<3
Airsals snälla små portar
Thug life fo real.
Update
Lite bilder från monteringen kommer här! Själva monteringen gick bra och så och lättstartad var den med.
Jonte hjälper till!
Billig skit....
Och där glider den ut
Orginalkolv med dubbla kolvringar, alltid lär man sig nått när man plockar isär saker, som att inte ta av svänghjulskåpan när man tömmer cylindern på kylarvattnet
Ihopkrympt...
Moppen i nuläget....Mys....
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=6XQfUibjyvw[/youtube]
4/7
Roliga grejjer har hänt, har just kommit hem från semestern, och har beställt lite smågrejjer för 600 spänn.. sedan har misstanken av att jag kanske lyckats böja cylindern, får plocka bort och kolla, när jag fått grejjerna, sedan ska det kanske bli ett scr corse handmade 50/70 rör, när jag samlat ihop lite cash
Tjosan! Skiter i scr:et och gissa vad som blir ist?
Gianelli failar dem med...
Tjenare update nu då, igår så var jag och några polare och mekade med moppen på en polares verkstad för att försöka få den att gå bra + så byttes det packningar eftersom den läckte kylarvätska och allt gick bra tills vi skulle fylla på kylarvätska, då började det klart som fan läcka från toppen, men aja vi tänkte att vi skulle ta det dagen efter, inte blev det så, min polares farsa sa att vi kunde vara där till runt 4 men ingen var där... skumt tänkte vi och vi sket i det idag. Senare på dagen så visade det sig att något hemskt och surrealistiskt hade hänt. Hans pappa hade dött. Han var en riktigt go typ, en riktig genuin göteborgare, en härlig typ som glatt hjälpte till med det mesta. Var stark Jonte, love you man <3
3/8 Har inte hänt så mkt, har fixat topplockspackningen och försöker nu fixa polinis kabelchoke, men vajern är föör lång!! Fett störade med tanke på att jag har följt HasSes guide för det på youtube....
7/8 Tjenaare Grapps, har fixat och pillat lite med moppen, har gått helt ok, har bland annat prövat att sätta på en nylonstrumpa
Satt på en stentuff dekal!
Satt på choken, Kapade tråden så den blev stor nog
Funkar dock bara när den känner för det
Upptäckte detta när jag bytte packningar, Stavarna är ju olika långa!
Den läcker fortfarande kylarvätska typ, Den bara äter upp det, fyllde på till max och nästa dag så låg den på min....KUL
Får inte tag på motivlackaren i varberg, så funderar på den här lacken
Dock så måste jag spackla mina kåpor för 2 fästen har redan spruckit och ett till är påväg att göra det...
Meck i regnet...
24/8 Yes, tillbaka och undrar vad är den här slangen är bra för, den bara läcker olja :S
Där ser man, har tydligen kapade bakkåpor :p
AAAAWW YEa TnT Racing!
Nytt tändstift, ska det se ut såhär i början eller?
8/10 Ska försöka fixa twinpipe-röret över höst/jullovet, ska kanske lacka kåporna
Over ´n´ Out.
http://open.spotify.com/track/17SymOBcc3ADToeV40uosS
[/img]