Tjena, har en aerox 02- 30 moppe.
Jag skrotar den helt snart, ärligt...
Den axxar någorlunda när den är kall, sen när den är varm så axxar den som en j*vla gammal monark , o det tar typ 100 m innan den varvar helt i toppfarten ...
Vad kan de va ? om jag inte har fixat problemet inom 2 dagar så säljer jag alternativt skrotar den..
Har kollat vikterna o de som sitter i är 3,5 g.
Den gick bra innan kan ja tillägga.
SETUP :
Airsal t6 racing 70 cc
19 mm
Stage 6 Luftfilter (power)
Leovinze zx
koppling ; inte en susning .
Senast redigerad av dincoftw den 2 april 2011, 22:16, redigerad totalt 1 gånger.
Men asså, den typ rycker iväg från 0-25 bra, sen varvar den ner typ, så går varvet ner o så håller jag full gas men inget händer knappt, sen tar det väll en 8 sek till 60 sen till fult så går det hur länge som helst .
Sen om ja har hållt full gas o typ bromsar in, o sen gasar igen så blöddrar den ....
Hade 82 munstycke innan, då hade jag inte zx röret och stage 6 luftiltret, då hade jag urpluggat org rör och org burk . Nu har jag 100 munstycke.
Har bara ett 85 liggandes annars.
Men den borde gå bra
1. skruva ur tändstiftet
2. titta vad det är för färg på stiftet, är det brunt är det bra, svart för stort, vitt för litet
börja där, sen kan du dra ett sträck på variatorn, kör den tills den är i maxfart (på raksträcka) och titta så att sträcket är helt utsuddat..
Sök på guider här på tsr och läs o lär dig hur du ställer in mopeden.. går ju inte att bara gissa att dom ska det vara och inga andra.. tydligen funkade det ju inte..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
dincoftw skrev:Vadå lekt med vikterna ? har 3.5 gram i så det borde ju vara det bästa för axxet , men nehe...
Asså man kan inte bara sätta in saker sådär utan du måste kombinera det så det blir bra Min kompis hade TYP samma problem. Den blöddrade i axxet sen när det blev toppfart så var det bra. Och då hade han 3.6g vikter i, sen när han bytte till 4.5 så vare bättre axx och toppfart
Så man kan säga att du måste pilla ungefär lika mycket med det, som du måste pilla med förgasarinställningar
dincoftw skrev:Tjena, har en aerox 02- 30 moppe.
Jag skrotar den helt snart, ärligt...
Den axxar någorlunda när den är kall, sen när den är varm så axxar den som en j*vla gammal monark , o det tar typ 100 m innan den varvar helt i toppfarten ...
Vad kan de va ? om jag inte har fixat problemet inom 2 dagar så säljer jag alternativt skrotar den..
Har kollat vikterna o de som sitter i är 3,5 g.
Den gick bra innan kan ja tillägga.
SETUP :
Airsal t6 racing 70 cc
19 mm
Stage 6 Luftfilter (power)
Leovinze zx
koppling ; inte en susning .
Vore jag dig, hade jag kollat så att jag inte har remmslir, eller så att tryckfjädern inte är aldeless för hård, och så hade jag sattit på hårdare kopplingsfjädrar för att låta motorn varva upp innan vexeln greppar
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.