Frågor om 70cc köp

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Gotyx
Elmoped

Frågor om 70cc köp

Inlägg av Gotyx »

Tänkte skaffa 70cc nu på vintern medans man inte kör så man även kan se fram mot våren med! Funderade bara på vad man egentligen behöver för att 70cc ska fungera bra? En polare har sagt att man måste skaffa ny och större förgasare medans jag läst här på forumet att det inte alltid är så. Dessutom har jag ingen större koll på vilka cylindrar som är bra och vad som krävs osv. :oops: Om någon skulle kunna vara så snäll att välja ut delar jag skulle behöva om jag säger vad jag letar efter vore det väldigt tacksamt :D (hoppas att jag inte ser ut som om folk ska mata mig med sked också)

Har en speedfight 2 -02 med stage6 pro replica rör, 6g vikter och självklart dragen v-ring.
Letar efter en cylinder som helt enkelt ger bättre drag genom hela registret samt högre toppfart. Har ca 3000 att lägga ut men det betyder inte att jag vill lägga ut allt :roll: fast vill samtidigt inte vara dummsnål :D
En annan fråga, om jag skulle skaffa 70cc utan ny förgasare (om det nu går) gör det en väldigt stor skillnad om jag skaffar större förgasare då?

EDIT: Då är det bestämt! S6 sport pro och en 17,5mm förgasare. Nu till mitt andra problem att jag inte kan något om förgasare heller!
http://twostroke.se/product.asp?product=12548 Fungerar den tro?
Står typ att mopeden måste ha oljepump för att förgasaren har en backventil. Kan någon vara så snäll att översätta så jag förstår? :roll:
Senast redigerad av Gotyx den 30 november 2010, 23:56, redigerad totalt 1 gånger.
YEAAAAAAA!
Användarens profilbild
adddam
Farsans gamla zündapp

Inlägg av adddam »

tycker du borde köpa stage 6 cylinder så den passar avgassystemet bättre :) + att dom är jävligt bra :D
Användarens profilbild
Gotyx
Elmoped

Inlägg av Gotyx »

adddam skrev:tycker du borde köpa stage 6 cylinder så den passar avgassystemet bättre :) + att dom är jävligt bra :D
ja, funderade på det :D stage6 har blivit en liten favorit för mig. Den jag hade i åtanke var http://twostroke.se/product.asp?product=7865 men då återstår frågan om jag måste skaffa andra nya delar för att det ska fungera ihop
YEAAAAAAA!
Användarens profilbild
adddam
Farsans gamla zündapp

Inlägg av adddam »

läs dena kan nog hjälpa dig litte http://www.twostrokerider.se/guider/visa/31

skulle rekomendera en litte störe förgasare men det är inget måste:)
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

asså du kan ju köra med orginal beroende på vilken typ av cylinder du köper men större förgasare ger en bättre cylinderfyllning samt att de ger en ökad intern kylning, den ger även högre prestanda samt bättre drivmedelsflöde så jag skulle köpa större förgsasare och sportluft om du inte redan har det :)
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LiuZen »

Kolla om du inte har nån polare eller nåt som säljer en 17.5, tycker att du ska mallossi sport cylindern då den är bra till allround ;)
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Du har antagligen bara 12mm förgasare och skulle starkt rekommendera en 19-21mm.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

17.5-19 räcker till en sport-setup..
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Jag har själv inte sån koll på vilka cylindrar som är bättre än andra precis som du) Men däremot så vet jag att stage 6 pro replica är avstämt för 50cc racing cylindrar. Självklart kommer du få mer effekt med en 70cc än orginal, men för att få ut max av det så bör du faktist köpa ett nytt rör :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Kindvall
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Kindvall »

Har sätt att stage6 pro replica har väldigt bra effektkurva på s6 sport pro70cc
Smooth as a butterfly, sting like a bee
zebban111
Svårstartad skrothög

Inlägg av zebban111 »

S6 sport är att rekommendera. Har den med ett S6 pro replica+ en 24mm S6 mikuni förgasare har bra axx ända upp till toppfart som ligger på omkring 110-120, har även en lång lista av annan skit på moppen, men som sagt S6 sport. :wink:
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Inlägg av erkan94 »

zebban111 skrev:S6 sport är att rekommendera. Har den med ett S6 pro replica+ en 24mm S6 mikuni förgasare har bra axx ända upp till toppfart som ligger på omkring 110-120, har även en lång lista av annan skit på moppen, men som sagt S6 sport. :wink:
haha 120 med en s6 sport och replica, eller hur :)
"jag har en paeugot ludix elegane! med autochok! har jag automunsyke också? eller måste jag byta de för att sätta på ett trimrör?"
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

zebban111 skrev:S6 sport är att rekommendera. Har den med ett S6 pro replica+ en 24mm S6 mikuni förgasare har bra axx ända upp till toppfart som ligger på omkring 110-120, har även en lång lista av annan skit på moppen, men som sagt S6 sport. :wink:
*Tystnad*
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
zebban111
Svårstartad skrothög

Inlägg av zebban111 »

erkan94 skrev:
haha 120 med en s6 sport och replica, eller hur :)
nja något upp emot det, ja :wink:
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

På mätaren ja.. I verkligheten nej :roll:
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

2stroke skrev:
Me lite tur 95-105 kanske
Kommentera mina bilder:)
zebban111
Svårstartad skrothög

Inlägg av zebban111 »

Pontusandersson95 skrev:
2stroke skrev:
Me lite tur 95-105 kanske
ähh jag vet att den går runt 110+, vad ni gissar er till skiter jag i :D
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

köp den s6 cylindern :) den verkar bra och passar nog bra till ditt rör :)

Jag har Polini 70cc sport och Metrakit Ecologic rör, men är inte riktigt nöjd med det, ska nog köpa Stage6 Pro röret
Låst