Nytt projekt 4-takt när Speedfighten blir klar?
Kan lägga upp min TMS Z2 som projekt och köra enligt nedan.
PLANERAT
Styling
Del 1 – Nudebar
Guider: Gör ny guide för nudebar Baotian
Mtrl – Saknar hastighetsmätare och backspeglar
Koso - Universell Mätare (XR-SA)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9932
CGN - Backspeglar (Comet)
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=5345
Detta material finns från min gamla moppe styre,styrkit och handtag
Del 2 – Höjning
Guider: Höjning Baotian
STR8 - Höjningssats (XL) 60 mm
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1017
Tack för tipset wcat
Del 3 – Underkåpa
Guider: Montera underkåpa
Mtrl – Saknar underkåpa...(ge förslag på någon som passar)
Dekaler
Hebo racingsiffror "666" -
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13962
Diverse
STR8 - Oljeplugg
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=5785
Continental innerslang
http://www.twostroke.se/product.asp?product=20600
Ge förslag på mer styling!
Motor
Del 1 – Avstrypning
Går igenom de vanligaste strypningarna
Plocka bort eventuell variatorstrypning,mässingskruv,skorsten,CDI strypning och gå upp 5-10strl i huvudmunstycke
Effekt:
Moppen kommer att gå mycket jämnare och få lite högre toppfart.
Dock fortfarande slö acceleration
Guider: Avstrypning
Mtrl – Saknar trim CDI
Naraku - CDI (ostrypt)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=20619
Bonus guider
Guide: Extra fart på gnistan
Effekt
Mer lättstartad!
2Extreme - Tändspole med tändhatt
http://www.twostroke.se/product.asp?product=21243
Del 2 – Byte kopplings och tryckfjäder
1500rpm kopplings och tryckfjäder
Effekt:
Bytet av kopplingsfjädrarna ger lite bättre acceleration tack vare högre tillslagsvarv på kopplingen.
Tryckfjäder bytet gör moppen lite starkare i uppförsbackarna och du kan ställa upp tomgången lite vilket gör moppen mer lättstartad
Guider: Byte kopplings och tryckfjäder
Stage6 - Kopplingsskål (WingCooler) 107mm
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7377
Stage6 - Koppling MKII (107mm)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=17447
Steg 3 - Variatorvikter (balansera CVT´n)
Variatorvikter ca 5-6gram får laborera lite
Effekt:
Lättare vikter gör att variatorn växlar fortare vilket ger lite bättre acceleration.
Guider: Byte variatorvikter
Stage6 - Reservkåpor till variatorvikter
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=4034
Mtrl – Kan använda vikter som jag har sedan tidigare
Steg 4 - Trimvariator 95mm
En variator med större diameter
Effekt:
Lite högre toppfart
Guider: balansering och byte
Mtrl – Kan eventuellt använda variator från min Speedfight
Naraku - HS Variator +70 cc
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14125
Steg 5 - Ny cylinder ,topp och kamaxel
Ger mer bottendrag och högre toppfart
Effekt:
Mycket bättre bottendrag och lite högre toppfart
Guider: byte cylinder,topp och kamaxel
Naraku 79cc Cylinder
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14936
Naraku - Cylinderhuvud
http://www.twostroke.se/product.asp?product=18181
Naraku - Kamaxel sport
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14117
2Extreme - Pinnbultsset
http://www.twostroke.se/product.asp?product=17931
CGN - Cylinderfotspackning
http://www.twostroke.se/product.asp?product=17323
Naraku - Vevhusventilation
http://www.twostroke.se/product.asp?product=18285
Steg 6 – Trim avgasrör
Annars är det risk att du bränner ventilerna i den nya toppen
Effekt:
Ökad livslängd
Guider: byte avgasrör?
Mtrl – Saknar avgasrör
Naraku - Avgassystem (Crossover) Black
http://www.twostroke.se/product.asp?product=19818
Steg 7 - Ny ”trim” förgasare
Effekt:
Tvekar mindre vid gaspådrag och jämnare gång kan ge bättre toppfart också.
Guider: förgasare
Mtrl – Saknar ”trim” förgasare+ luftfilter
Naraku - Förgasare (CVK) 18,5 mm
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16876
Doppler - Luftfilter (Air-System) Racing
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1756
Steg 8 - Dreva om
Ger annan utväxling ,men du måste minst ha 72cc för att den skall orka
Effekt:
Högre toppfart och bättre acc
Guider: Dreva om
Mtrl – Saknar drevkit...