Håller på och ta bort hela skiten nu, har fått bort själva tanken nu, men slangarna och så lär ju också behövas ta bort, så vilka delar ska jag ta bort för att det ska bli helt rätt?
Koppla bara bort strömkabeln till pumpen och alla slangar sen slangklämmor på dem så resterande olja inte rinner ut alternativt en skruv i dem. Så jag har gjort, du behöver inte plocka bort den från ramen om du inte vill.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
Sockan skrev:Koppla bara bort strömkabeln till pumpen och alla slangar sen slangklämmor på dem så resterande olja inte rinner ut alternativt en skruv i dem. Så jag har gjort, du behöver inte plocka bort den från ramen om du inte vill.
Jag tog bara bort alla slangar ifrån oljetanken och tog sedan bort den.
Sen så har jag för mig att det satt en slang som gick in i insuget, så för att hålla det tätt så kapade jag bara av en del av slangen och täppte igen den med en stor skruv.
Du borde bara kunna plugga ur de ur oljepumpen, korta av så långt du msåte för att bara kunna sätta i en skruv.. sen en skruv i eller fogskum, skulle jag gissa.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
på aerox tar du bort tanken, slangarna, lämnar på pumpen så det inte går in skit igenom hålet om du inte tätar det på annat sätt, tar bort dreven på vevaxeln vid pumpen så pumpen inte snurrar runt och skär om du inte tar bort den helt. täcker igen slangnippeln till förgasaren och blandar i tanken o kör iväg
Sockan skrev:Koppla bara bort strömkabeln till pumpen och alla slangar sen slangklämmor på dem så resterande olja inte rinner ut alternativt en skruv i dem. Så jag har gjort, du behöver inte plocka bort den från ramen om du inte vill.
Så vitt jag vet är det väl inte elektrisk pump?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Är det inte? Men är iallafall bara att ta bort slangarna som pumpar ut olja och sen sätta klämma på dem.. annars skulle väl ett hett tips vara att fylla pumpen med olja och slangarna, sen smälta ihop slangarna längst ut så det går att koppla in vid senare tillfälle.. så att pumpen bara går runt med samma olja, det borde funka. Då skär den heller inte..
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
Är det inte? Men är iallafall bara att ta bort slangarna som pumpar ut olja och sen sätta klämma på dem.. annars skulle väl ett hett tips vara att fylla pumpen med olja och slangarna, sen smälta ihop slangarna längst ut så det går att koppla in vid senare tillfälle.. så att pumpen bara går runt med samma olja, det borde funka. Då skär den heller inte..
men då är det lättare att lägga fast en slang i båda nipplarna i pumpen så går ju oljan runt hela tiden. om man smälter ändarna så är ju oljan still ändå.
Alltså menade att hålla ändarna mot varandra och smälta tillsammans, så att de bildar en sluten krets. Och bensinskalle har nog rätt vid närmare eftertanke.. men jag är ganska säker på att jag tog bort en sladd på min oljepump.. nåja, fick en del hjälp med det.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”