Vart får NI era pengar ifrån?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

AnneWeckis skrev:Mor & Far e snälla nog. Men skulle jag inte få lite fickpengar så slänger jag mig ner på marken å skriker , bölar å sparkar mig vilt omkring. Brukar få en 500 då för at inte skämma ut dom.

Min bror e korkad nog att köpa lite skit till moppen då å då, samt att han e så jäkla dum att han monterar dit skiten med :wink:
det låter som ngt daveneos här på forumet skulle göra ;)
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

AnneWeckis skrev:Mor & Far e snälla nog. Men skulle jag inte få lite fickpengar så slänger jag mig ner på marken å skriker , bölar å sparkar mig vilt omkring. Brukar få en 500 då för at inte skämma ut dom.

Min bror e korkad nog att köpa lite skit till moppen då å då, samt att han e så jäkla dum att han monterar dit skiten med :wink:
Då kan du säga åt din korkade bror att hitta felet på min moppe som vill skära hela tiden (sf2) och även betala delarna. :roll:
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

Sockan skrev:

Då kan du säga åt din korkade bror att hitta felet på min moppe som vill skära hela tiden (sf2) och även betala delarna. :roll:
han kan få sponsra mej med saker hehe :P
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Sockan skrev:

luftar du skiten när du haft av cylindern? xD
Användarens profilbild
antonocean
Elmoped

Inlägg av antonocean »

ktm_danielsson skrev:
antonocean skrev:inte riktigt som smör;)
Som jävligt hårt smör då :lol:
+ han på meetet jag körde mot startade jag ju på 2an :roll:
Funderar på o köpa en AM6 motor o slänga i istället, värsting värsting på allt som går o få tag på sen och sänka den typ 1 cm till 8)

Edit : @ Anton, varför raceade inte du :D ?
Dubbel edit : Varför raceade inte han med den kåpstrippade Sendan med slicks för :O ? Såg ut som ett riktigt jävla monster :shock:

Jag palla inte när det va så lite folk:) och han som du körde mot drog killen med slicksen för han hade bara 50cc gianelli och 21 mm fögg
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

antonocean skrev:
ktm_danielsson skrev:
antonocean skrev:inte riktigt som smör;)
Som jävligt hårt smör då :lol:
+ han på meetet jag körde mot startade jag ju på 2an :roll:
Funderar på o köpa en AM6 motor o slänga i istället, värsting värsting på allt som går o få tag på sen och sänka den typ 1 cm till 8)

Edit : @ Anton, varför raceade inte du :D ?
Dubbel edit : Varför raceade inte han med den kåpstrippade Sendan med slicks för :O ? Såg ut som ett riktigt jävla monster :shock:

Jag palla inte när det va så lite folk:) och han som du körde mot drog killen med slicksen för han hade bara 50cc gianelli och 21 mm fögg
hahaha aha :oops:
Men vaffan han som "hade" träffen stod ju bara o käka godis vaffan.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

PoWeRKinG skrev:

nej det räcker alltid med att jag frågar min pappa, jag hade inte en tanke på att köpa moppe, men sen ville jag när jag fråga fick jag 10000 :) men han har det ganska bra ekonomiskt ställt han känar typ 40000-45000 i månaden på folksam på säkerhets avdelningen :P, så de e kanske därför

du tjatar på att dina föräldrar är skit snåla sen tjatar du på att min pappa ger mej mycket. :P

btw får 850 spänn av mamma idag så ska inhandla slippapper och färg :D
får 250 av pappa också varje månad men ska handla kläder för det också fast det brukar min syrra göra åt mig ...

men egentligen skulle jag ta ut lite pengar av sparkontot som pappa har sparat på till mig, men han fick tillbaka runt 15-20000 på skatten så därför fick jag de av han.
annars betalar jag allt till moppen med månadspeng/barnbidrag förutom moppe+5400+körkort som jag fick av pappa, mamma snålar in och betalar inte så mycket :P

sen så får ju mamma 5500 i månaden av pappa som underhåll varje månad fast det går till allt jag behvöer ju :P

betalar moppeförsäkring och bensin varje månad och ibland kläder så det brukar bli kvar typ 600-700 i snitt varje månad till random saker.
och sen julafton och när man fyller år får man ju endel oxå :)

Sälja saker får man in mke på :)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

daveneos skrev:
PoWeRKinG skrev:

nej det räcker alltid med att jag frågar min pappa, jag hade inte en tanke på att köpa moppe, men sen ville jag när jag fråga fick jag 10000 :) men han har det ganska bra ekonomiskt ställt han känar typ 40000-45000 i månaden på folksam på säkerhets avdelningen :P, så de e kanske därför

du tjatar på att dina föräldrar är skit snåla sen tjatar du på att min pappa ger mej mycket. :P

btw får 850 spänn av mamma idag så ska inhandla slippapper och färg :D
får 250 av pappa också varje månad men ska handla kläder för det också fast det brukar min syrra göra åt mig ...

men egentligen skulle jag ta ut lite pengar av sparkontot som pappa har sparat på till mig, men han fick tillbaka runt 15-20000 på skatten så därför fick jag de av han.
annars betalar jag allt till moppen med månadspeng/barnbidrag förutom moppe+5400+körkort som jag fick av pappa, mamma snålar in och betalar inte så mycket :P

sen så får ju mamma 5500 i månaden av pappa som underhåll varje månad fast det går till allt jag behvöer ju :P

betalar moppeförsäkring och bensin varje månad och ibland kläder så det brukar bli kvar typ 600-700 i snitt varje månad till random saker.
och sen julafton och när man fyller år får man ju endel oxå :)

Sälja saker får man in mke på :)

mm... som sagt, du får mycket pengar :)
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

ja, men powerking klagar och tycker att han får för lite pengar(han får mycket endå typ 20-50 varje dag han köper dricka för och hans pappa betala moppen och sånt)och sen klagar han att jag får för mycket när han typ får like mke :P
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

jag betalar ALLT godis, dricka själv med MINA pengar.

du får allt du pekar på därimot så får jag göra ngt jobb eller liknande för att då grejer.

och att pappa betalar moppen är sant.

du hade inte ens iden att skaffa moppe och sen övertygade jag dig att skaffa då fick du ca 10000 efter en vecka.

jag har alltid gillat motorer osv och pappa betalade aeroxen för 4000 sen har jag betalat allt själv.

sen är jag snäll mt mina förälldrar med.

du och din brorsa ger din morsa ett helvete VARJE DAG.

du kommer hem. lyssnar inte. båda skriker på henne och kallar henne *fult ord* och andra saker. kastar saker och slåss varje dag.

ändå får du allt du pekar på.

sen har jag klagat att jag inte får mkt saker, ja. aeroxen för 4000 är nog det dyraste jag har fått av dom. annars har jag sålt gamla saker och tagit pengar från födelsedagar och månadspeng osv.
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

jag betalar mobil, mobilt bredband, försäkring, bensin själv, kläder betalar jag själv(oftast).

Jag får inte mycket av min mamma, allt jag får är av min pappa som jag bor 40 mil ifrån och träffar ungefär en gång varje månad, sen får jag inga pengar av mina morföräldrar för dom är döda och min farmor bor i iran.

Det var igår när min lillebror gjorde sönder mina goggles som jag skulle ha pengar för dom då blev jag arg på han och kanske fler gånger på han. Men min mamma och jag bråkar inte ofta.

Sen så ockuperar jonas tv:en hela tiden när han kör Cod hela tiden klart jag blir arg på han då.

och saker
Sen så får jag inte pengar när jag ska typ köra paintball och såna saker :P

Sen att jag är bortskämd är sant som fan, min lillebror får inte mycket, men idag ringde min pappa och frågade om han ville ha en ny cykel, och då svarade han nej och att han inte vill prata.

men jag skulle inte gå till min pappa och säga att han ska ge mig mindre saker.

kameran som jag fick förra helgen var hans 3 år gamla som han inte behövde när han köpte en ny, han frågade min lillebror, men han sa att han inte ville ha den.

och just förra året ärvde min mamma 700000 av min morfar som dog så jag fick ganska mycket då.

jag betalar allt själv saker som jag behöver/vill ha under året förutom datan,cyklarna och mopeden så har jag inte fått så mycket betalt förutom det, och underhåll som föräldern betalar beror på hur mycket dom tjänar.

sen så mopeden ska 2 personer ha och det är inte bara jag som ska ha den... Min lillebror ska få den efter mig, jag kunde haft mycket saker som jag kunde sålt men dom ärvs min lillebror, många saker jag får är till båda oss och inte bara till mig..

Och nu har jag inte direkt turen att ha föräldrar som bor ihop, inte ens nära varandra.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

daveneos skrev:jag betalar mobil, mobilt bredband, försäkring, bensin själv, kläder betalar jag själv(oftast).

Jag får inte mycket av min mamma, allt jag får är av min pappa som jag bor 40 mil ifrån och träffar ungefär en gång varje månad, sen får jag inga pengar av mina morföräldrar för dom är döda och min farmor bor i iran.

Det var igår när min lillebror gjorde sönder mina goggles som jag skulle ha pengar för dom då blev jag arg på han och kanske fler gånger på han. Men min mamma och jag bråkar inte ofta.

Sen så ockuperar jonas tv:en hela tiden när han kör Cod hela tiden klart jag blir arg på han då.

och saker
Sen så får jag inte pengar när jag ska typ köra paintball och såna saker :P

Sen att jag är bortskämd är sant som fan, min lillebror får inte mycket, men idag ringde min pappa och frågade om han ville ha en ny cykel, och då svarade han nej och att han inte vill prata.

men jag skulle inte gå till min pappa och säga att han ska ge mig mindre saker.

kameran som jag fick förra helgen var hans 3 år gamla som han inte behövde när han köpte en ny, han frågade min lillebror, men han sa att han inte ville ha den.

och just förra året ärvde min mamma 700000 av min morfar som dog så jag fick ganska mycket då.

jag betalar allt själv saker som jag behöver/vill ha under året förutom datan,cyklarna och mopeden så har jag inte fått så mycket betalt förutom det, och underhåll som föräldern betalar beror på hur mycket dom tjänar.

sen så mopeden ska 2 personer ha och det är inte bara jag som ska ha den... Min lillebror ska få den efter mig, jag kunde haft mycket saker som jag kunde sålt men dom ärvs min lillebror, många saker jag får är till båda oss och inte bara till mig..

Och nu har jag inte direkt turen att ha föräldrar som bor ihop, inte ens nära varandra.
jag betalar också mobil själv. ngt mobilt bredband har jag inte och du köper kläder och försäkring själv för att du får hela barnbidraget själv att köpa saker för.

nej,du får inte så mkt av din morsa. jag får pengar av farmor. ca 50 kr i månaden typ.

mormor är senil och farfar är snål ;)

ja, du bråkade med honom igår men du gör alltid det annars med. fasst iofs så är det lätt att reta han iom att han äter as mkt, motionerar inget och sitter och kör cod mw2 ca 15 timmar varje dygn xD

du betalar painball och sånt själv, ja. problemet är att du aldrig har kört paintball och att jag vill göra det men du klagar på att det kostar pengar ;)

"kameran som jag fick förra helgen var hans 3 år gamla som han inte behövde när han köpte en ny, han frågade min lillebror, men han sa att han inte ville ha den"

han sa bara så för att han är spelberoende och hans medvetande inte finns irl xD han tänkte: kan man ha kamera i cod? nej, då är det ingen ide att ha ngn ;)

slutsats: du får hela barnbidraget att köpa saker för så som kläder och annat. sen får du massor med dyra saker av din farsa xD
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög

Inlägg av lillnick3 »

får studiebidrag och lön, studiebidraget går till räkningar och i stort sett hela lönen går till bilarna :)
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Kommer med börja lägga lönen på det:P typ 3000kr över i månaden har jag, så den är klar tills sommaren, sparat så tills nästa månad har jag 9000kr för att köpa hyper skit till min beta ark
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Måste fråga, vad får ni när ni fyller år och julafton?

Jag är bortskämd men endå inte. Jag får 200 spänn per månad till typ godis och sånt random.. Dom tar barnbidraget och betalar mina kläder os.v. De betalar om moppen har skurit och nya delar om de är NÖDVÄNDIGA för dens framgång, styling lägger jag på. (Nej, tyvärr tycker de inte att hyper är nödvändigt) bor på landet så därför får jag köra trimmat.

På julafton får jag cirka 1000 kr av mamma och pappa (totalt) sen inget av farmor längre för hon är senil, mormor och morfar 500 kr halvsyrran 250 och andra syrran 200 typ. Likadant på födelsedagen.

Vad får NI när ni fyller år? måste bara fråga, alla mina polare får typ 7k..
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
moppeboii
Elmoped

Inlägg av moppeboii »

Önskar mig sällan något så det blir väl lite slantar här och där från olika delar av familjen.
Men det kanske blir 1k på en bra jul. Men har stor släkt också så det blir väl kanske 200 kr per släkting och sen så är det alltid smockfullt med presenter som jag uppskattar, men egentligen inte ville ha.

Den gången jag fick mest var av ca 4 släktingar som kom för att fira mig, var på min konfirmation, då jag fick sammanlagt 1500.

Födelsedagen är det väl lite samma stuk, men är glad för allt.
Som tur är så fyller jag år i februari så om jag sparar så har jag ett ganska tjockt kapital för styling/trim, barnbidraget inräknat.
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Jag brukar rycka upp ett tjugotal brunnslock per helg och sälja dom till Stena metal som återvinning. Ca 130:- St blir det, bra betalt för två timmars arbete. Nu börjar ju koppar priset stiga igen så kyrkornas koppar tak samt stuprännor blir aktuella att låna igen. Man ska jobba ihop sina pengar.

Till Skövde kommun vill jag bara säga: Norra Bergvägen behöver nya lock, montera nya lock denna gång. Dom begagnade va lite skitiga och vill inte skita ner mig med begagnade lock. Nytt ska de va
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

Weckis skrev:Jag brukar rycka upp ett tjugotal brunnslock per helg och sälja dom till Stena metal som återvinning. Ca 130:- St blir det, bra betalt för två timmars arbete. Nu börjar ju koppar priset stiga igen så kyrkornas koppar tak samt stuprännor blir aktuella att låna igen. Man ska jobba ihop sina pengar.

Till Skövde kommun vill jag bara säga: Norra Bergvägen behöver nya lock, montera nya lock denna gång. Dom begagnade va lite skitiga och vill inte skita ner mig med begagnade lock. Nytt ska de va
hahahahahahaha Weckis XD fast om det funkar bra ide :twisted:
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Weckis, nu gav du mig en idé

Användarens profilbild
stektkorv
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av stektkorv »

sparat sen tidigare
barnbidrag
jul
födelsedag
sommarjobb

drar ihop över 12-17 tusen per år för att int göra ett skit :D sen när man ska jobba blir de mycket mera ;D
Jag: Var sitter förgasaren då?

Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)

FAIL
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Jag får typ 600 spänn av morsan och farsan + om jag ska ha något dyrare ibland, som "lätt mc kursen" som jag ska ta nu i vinter. Sen får jag typ 300-400kr av min moster och kusin, och typ 200kr totalt av några som jag känner. Allt det får jag på julafton.
På min födelsedag brukar jag antingen få välja att få någon dyrare grej, mellan 1000-2000kr, blir det mer än 2000 så får jag lägga pengar emellan själv. Sen så får jag 300-400kr av min moster och kusin igen och lite random 200kr av andra.
Annars så får jag 700 spänn i månadspeng som jag använder till moppedelar, bensin, godis, bio mm... Sedan jobbar jag hos farsan ibland. För extra pengar brukar jag hitta något som jag kan sälja :P
Bortskämd är jag verkligen inte, men mina föräldrar är snälla och ger mig det jag behöver, och jag är nöjd med det. :D
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

Sockan skrev:Weckis, nu gav du mig en idé
+1 :twisted:
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
DenSvartaArken
Svårstartad skrothög

Inlägg av DenSvartaArken »

Drar upp den här gamla tråden igen då jag tyckte den var kul :)
Jag sparar ihop mina pengar, betalade AM-kortet och moppen själv.
Får 200kr i månaden och mina föräldrar betalar ingenting förutom kläder som jag får sällan :wink:
Bensin, godis, läsk, underhåll och mat ute o.s.v, allt sånt betalar jag själv, den enda som mina föräldrar betalar är föräkring och hjälm+glasögon :)
Vill ha A-Traktor men pappa eller mamma vägrar att betala något till det, får inte ha det för dom för att dom tror att den ska gå sönder hela tiden å dra en massa bensin o.s.v :(
Ändå har mamma och pappa det rätt så bra ställt.
Mamma tjänar ca 38 000kr i månaden och pappa 112 000kr i månaden. 8)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Jag får jobba och spara, har ju sparat sen jag var 6-7 år så då har man ju fått ihop lite pengar, efter att jag köpte min tv och ps3 för 12k så, nu har jag bara 30k kvar:(
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

fonder :) cashflow look my car :)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

lever på lön och studiebidrag, har betalt allt som har mopeden o göra förutom försäkringen, de betalar päronen för jag hade inte haft råd med den med och isf hade de behövt köra mig, och jag kör moped oavsett vart jag ska. (i helgen lörde jag och en kompis upp från karlskrona till emmaboda för att glo på dragracing tex)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag får cirka 3000 i pengar när jag fyller och på julafton.
Får cirka 500 kr i månadspeng och lote cash av mormor och farmor/låtsasfarfar (Farfar är död).
Sen så kan jag få pengar av min morbro och mina kusiner ibland typ nån hundring.

Pappa betalar mitt iPhone abbonemamg , spel , bensin till mopparna , fyrhjulingen och om jag ska elda , datorsaker och om nått går sönder på moppen både utseende och motor men styling får jag betala själv och nya trim delar. Pappa betalade båda mopparna och min atv men den funkar inte så ska nog få en KTM 550 quad.

Det jag betalar är alltså : godis , energidrycker , frakt när jag byter energidrycker , styling och mobilappar
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

skoj att den är uppe igen ;)

jag lever på studiebidraget i stort sett.. päronen betalar mobilen, försäkring ock lite sånt.

har dock ingen värstingmobil och endast trafikförsäkring ;)

kläder bealar jag oftast själv, men ibland köper mamma.

funderar dock på att börja jobba ite smått :P
Användarens profilbild
Kirurgen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Kirurgen »

Weckis skrev:Hahahah ja just den ja.. Inga papper eller ramnummer, hmmm inga problem du e seriös å jag litar på dig :lol: .

Men du, spriten jag köpte i dunken av dig du vet... Va fan ska jag ha den vita käppen till :?:
Du och Sockan, vilka sjuka jävlar, irl garv :lol:
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Mattyyy skrev:Jag får cirka 3000 i pengar när jag fyller och på julafton.
Får cirka 500 kr i månadspeng och lote cash av mormor och farmor/låtsasfarfar (Farfar är död).
Sen så kan jag få pengar av min morbro och mina kusiner ibland typ nån hundring.

Pappa betalar mitt iPhone abbonemamg , spel , bensin till mopparna , fyrhjulingen och om jag ska elda , datorsaker och om nått går sönder på moppen både utseende och motor men styling får jag betala själv och nya trim delar. Pappa betalade båda mopparna och min atv men den funkar inte så ska nog få en KTM 550 quad.

Det jag betalar är alltså : godis , energidrycker , frakt när jag byter energidrycker , styling och mobilappar
KTM 550 finns dock inte, 525 eller 450. Iaf inte som fabriksgjorda... Rekommenderar årets YFZ ist för KTM som fortfarande kör med förknasare :wink:

Ont: Köper allt själv, dator, mobil. Dock betala farsan mopeden. Allt som gårsönder o sånt får jag betala :)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

jarken skrev:

Pappa betalar mitt iPhone abbonemamg , spel , bensin till mopparna , fyrhjulingen och om jag ska elda , datorsaker och om nått går sönder på moppen både utseende och motor men styling får jag betala själv och nya trim delar. Pappa betalade båda mopparna och min atv men den funkar inte så ska nog få en KTM 525 quad.

KTM 550 finns dock inte, 525 eller 450. Iaf inte som fabriksgjorda... Rekommenderar årets YFZ ist för KTM som fortfarande kör med förknasare :wink:

Ont: Köper allt själv, dator, mobil. Dock betala farsan mopeden. Allt som gårsönder o sånt får jag betala :)
Du har rätt blandade ihop kubiken med Polaris men jag föredrar KtM före yfz då jag älskar ktms utseende och så har dom ett skönare drag så jag säljer nog min GasGas 450 wild hp quad och skaffar nått nytt roligare som man kan få tag på delar mycket lättare till men kommer sakna draget i GasGasen eftersom den har 70hk (Jävligt mycket när den väger ca 475kg 8) Hehe )
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Mattyyy skrev:
jarken skrev:

Pappa betalar mitt iPhone abbonemamg , spel , bensin till mopparna , fyrhjulingen och om jag ska elda , datorsaker och om nått går sönder på moppen både utseende och motor men styling får jag betala själv och nya trim delar. Pappa betalade båda mopparna och min atv men den funkar inte så ska nog få en KTM 525 quad.

Du har rätt blandade ihop kubiken med Polaris men jag föredrar KtM före yfz då jag älskar ktms utseende och så har dom ett skönare drag så jag säljer nog min GasGas 450 wild hp quad och skaffar nått nytt roligare som man kan få tag på delar mycket lättare till men kommer sakna draget i GasGasen eftersom den har 70hk (Jävligt mycket när den väger ca 475kg 8) Hehe )
GasGas 70hk? Du får gärna landa på jorden nu :roll: Samt tror jag inte den väger 475. De gör ungefär min Renegade :)

Men mitt tips är YFZ framför KTM alla dagar...om du nu inte skall börja tävla dvs och inte har råd att kita upp en YFZ. :)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

jarken skrev:
Mattyyy skrev:
jarken skrev: KTM 550 finns dock inte, 525 eller 450. Iaf inte som fabriksgjorda... Rekommenderar årets YFZ ist för KTM som fortfarande kör med förknasare :wink:

GasGas 70hk? Du får gärna landa på jorden nu :roll: Samt tror jag inte den väger 475. De gör ungefär min Renegade :)

Men mitt tips är YFZ framför KTM alla dagar...om du nu inte skall börja tävla dvs och inte har råd att kita upp en YFZ. :)
70hk är inte helt omöjligt. En gagas 125 kan ha upp till 38hk ostrypt så.. dock väger de endast typ 100kg
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket

Inlägg av TrueBorn »

Får 300 kr i månaden jag ska leva på nästan och sparar till moppen 1000 kr än så länge 8)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Har sparat pengar sen jag började prata, hjälpt till med släktens olika jordbruk sen jag var sju, får lite pengar av farmor osv då och då, får lite pengar av morsan om jag ska till stan eller nått, brukar även få nån slant när jag är och hjälper till hos nån

Har även ett "Studiekonto" som det ligger typ 30 tusen på som mina släktingar startade åt mig när jag var en liten skit, men tror bestämt att det får stanna där ett år till så jag slipper sitta och äta nudlar efter högstadiet, för jag hatar verkligen nudlar.

Letar även jobb atm, har en möjlig arbetsplats bara över vägen, köra Bobcat i ett växthus, grymmare jobb får man leta efter :P

Brukar även hjälpa till med ensilage på farfars gård på somrarna, men tyvärr bor jag 50 mil därifrån så det blir inte så mycket, men om ett år slutar jag högstadiet så då kanske jag flyttar till samma kommun och då börjar jag nog köra på heltid

Morfar och Morbror har också jorbruk och ganska mycket skog, så i vinter kanske jag tar långledigt och åker upp och kör ut lite stock... Mycket på gång nu, vi får se vad det blir till
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Skriv svar