hej, nu är det så att jag kör in en ny kolv och min mätare har flippat ur o funkar inte så jag kan inte veta hur många mil jag har kört.
därför undrar jag hur många timmar det är jag ska köra.
En kolv räcker att den står på tomgång precis när du monterat en bra stund, sedan behöver du inte tokvarva dom första kilometrarna men annars är det lungt !
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
50 mil är lite väl mycket för o köra in en kolv, sen så är det gjutjärn cylinder o inte aluminium.
gjutjärn cylindrar ska man ta det lite försiktigare med.
men hörde att man skulle köra in en kolv i ca 5-6 timmar iaf de va det svaret jag ville ha
jag tror också att 1-2 tankar räcker och om du är väldigt rädd om kolven och tror det är förlite så gör det ju inget om du kör försiktigt 3-4 tankar men somsagt så tror jag 2 tankar skulle räcka.
Krävs inte värsta inkörningen för att en kolv ska hålla. Köra lite lugnt och testa på att gasa på lite. Alltså håller man på att kärring köra många mil så kommer kolvringarna vara slutkörda.
Bara massa myt historier om att man ska köra 50 mil för ny cylinder/kolv m.m. Kolven är redan slutkörd efter 50 mil.
Daaanne skrev:Krävs inte värsta inkörningen för att en kolv ska hålla. Köra lite lugnt och testa på att gasa på lite. Alltså håller man på att kärring köra många mil så kommer kolvringarna vara slutkörda.
Bara massa myt historier om att man ska köra 50 mil för ny cylinder/kolv m.m. Kolven är redan slutkörd efter 50 mil.
Daaanne skrev:Krävs inte värsta inkörningen för att en kolv ska hålla. Köra lite lugnt och testa på att gasa på lite. Alltså håller man på att kärring köra många mil så kommer kolvringarna vara slutkörda.
Möjligtvis på en 2t cross där man ligger o löder på som satan.
ingen som vet på rak arm? alla säger olika, ska snart köra in min nya och har inte råd samt vill inte förstöra den eller sänka prestandan, när jag kunnat göra tvärtom.
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Kör in den i ca 10mil med lite extra fet oljeblandning och luuuugnt..
Ingen skjutsning eller tokvarvningar.
Kör bara med huvudet
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde http://www.garaget.org/Weckis
Weckis skrev:Kör in den i ca 10mil med lite extra fet oljeblandning och luuuugnt..
Ingen skjutsning eller tokvarvningar.
Kör bara med huvudet
Hur kör man in den bra med huvudet?
BTW tack för ett svar, får se hur det går, borde finnas en guide för var setup om det kunnats:P pressa ut all prestan som går hehe.
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?