Jag funderar på hårdare fjäder och lättare vikter. jag har setupen
MHR Replica 70cc Ac
Stage 6 Insug
Kolfiber Reeds
Dellorto 21mm Black Racing Förgasare
Dellorto - Munstycksset
Kopplingsfjädrar från Malossi
LeoVince Handmade ZX avgassystem
toppar runt 100km/h
ska använda den som stunt moppe och behöver inte ligga i 100 på bakhjulet och skulle villja få ner den till 70-80 men med axx skilnad. Tips på vikter och fjädrar tacksam för svar
svantessonn skrev:hårdare kopplings fjädrar och hårdare tryckfjäder
Tryckfjädern ska han inte byta så länge remmen inte slirar. Det medför bara effektförlust om den inte slirar.
Men hårdare kopplingsfjädrar och lättare vikter. Men inte för lätta vikter. Lagom är bäst
Har dock hört att 50cc racing/sport cyllar ska vara piggare i görjan och mer rapp, men inte ge lika mkt toppfart som en 70cc.
Det med cyllarna har jag ingen egen erfarenhet av. Men har sett många som har fått detta svar när dem diskuterat saker och ting.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Sportluftfilter gör ju så du behöver öka i munstyckestorlek. Då får motorn mer bensin, så det borde ju göra lite. Men inte märkbart om du inte är ultrakänslig
Ett annat rör kanske? Det vet jag inte, men det finns kanske ett rör med mer bottendrag, inget jag är säker på.
Sen är det ju det där med 50cc racing/sport
Jetforce_Dahlin skrev:Sportluftfilter gör ju så du behöver öka i munstyckestorlek. Då får motorn mer bensin, så det borde ju göra lite. Men inte märkbart om du inte är ultrakänslig :P
Ett annat rör kanske? :P Det vet jag inte, men det finns kanske ett rör med mer bottendrag, inget jag är säker på.
jag tror faktiskt att leovince zx är ett av dom bästa rören när man ska stunta :) jag hade det på min slider och den gick super och hade bra drag från botten men hade också polini corsa cylinder då. Men tror leovince zx är det populäraste stunt röret och det ska du nog ha kvar.
Jetforce_Dahlin skrev:Sportluftfilter gör ju så du behöver öka i munstyckestorlek. Då får motorn mer bensin, så det borde ju göra lite. Men inte märkbart om du inte är ultrakänslig
Ett annat rör kanske? Det vet jag inte, men det finns kanske ett rör med mer bottendrag, inget jag är säker på.
jag tror faktiskt att leovince zx är ett av dom bästa rören när man ska stunta jag hade det på min slider och den gick super och hade bra drag från botten men hade också polini corsa cylinder då. Men tror leovince zx är det populäraste stunt röret och det ska du nog ha kvar.
Ok, bra att någon med erfarenhet av det röret kommer och talar om iaf
Polini corsa/Malossi MHR 70CC är bästa stunt cyllarna. Då får du gasres.
But then again, är du bra på att stunta kan du få upp en originalare.
För att få bättre axx..
Kopplingsfjädrar: ju hårdare desto senare "start" blir det, alltså så den varvar upp mer innan den greppar decket, hårdare kan medföra gasres.
Lättare vikter;
Gör så att uväxlingen går rappare och motorn får varva mer.
Tips; Rita med tuschpenna/whiteboard penna på remskivan ett sträck rakt över, sen testar du köra en bit. kollar på remskivan, om det är svart kvar ska du sänka vikterna, är det inget kvar kan du testa höjja tills den precis visar kanske en 1mm svart rand längst ut, då har du nått optimala vikter för axx och topp.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
orka ha gasres de e bara jobbigt , du behöver heller inte en midrace cylinder för att stunta,de går lika bra med en sport cylinder du får endå gasres med den med.
andvänd leovince tt de ät ett lågvarvigt rör som andänds mest till stuntning ja lova dig att du får ett jävla axx med typ 4.5 vikter och dom hårdaste tryckfjädrana:D
det sitter den dyraste cylinder som finns på ts till trekker på den. vet ej om den är bra men det är en mhr 70cc alu cylinder fick tips om den av en erfaren vänn och sport luft filter från bcd jag har 98 munstycke och vikterna som följde med röret tror det sitter hårdare tryck fjäder på med den går rent och bra men som sakt jag behöver inte frakta mig i 100. men allt verkar redan vara gjort på den ingen som vet nå mer?