sluta skriva att lättare vikter ger mer axx och tunga vikter högre topp. Sätt i skit lätta vikter i din moppe så den varvar som fan och växlar ut innan den ens hunnit åka iväg istället för att komma här och ljuga för alla som frågar om vikter.Jetforce_Dahlin skrev:generelt så är det så. Lättast att förklara så
Men såhär.
Lätta vikter = mer varv/bättre acc
Tunga vikter= mindre varv/högre topp (om moppen orkar)
Rätt vikter = bäst i allt.
Köp ett sånt här
Prova dig fram, det brukar vara rätt anorlunda från moppe till moppe.
Men ta fram dina orginalvikter och väg dem. men du behöver nog bara gå ner 1-1,5 gram från orginal.
Lycka till
Men snälla rara. Generelt.Det är för att det bli lättare att förklara. Och just därför skrev jag att rätt vikter ger bäst i allt. Ta det lite lugntviktors1994 skrev:sluta skriva att lättare vikter ger mer axx och tunga vikter högre topp. Sätt i skit lätta vikter i din moppe så den varvar som fan och växlar ut innan den ens hunnit åka iväg istället för att komma här och ljuga för alla som frågar om vikter.Jetforce_Dahlin skrev:generelt så är det så. Lättast att förklara så
Men såhär.
Köp ett sånt här
Men ta fram dina orginalvikter och väg dem. men du behöver nog bara gå ner 1-1,5 gram från orginal.
Lycka till
Nej, det är inte generellt.Jetforce_Dahlin skrev:Men snälla rara. Generelt.Det är för att det bli lättare att förklara. Och just därför skrev jag att rätt vikter ger bäst i allt. Ta det lite lugntviktors1994 skrev:sluta skriva att lättare vikter ger mer axx och tunga vikter högre topp. Sätt i skit lätta vikter i din moppe så den varvar som fan och växlar ut innan den ens hunnit åka iväg istället för att komma här och ljuga för alla som frågar om vikter.Jetforce_Dahlin skrev:generelt så är det så. Lättast att förklara så
Men såhär.
Köp ett sånt här
Lycka till
Men kan du då vara så vänlig att förklara det bättre själv?rod_rrx skrev:säger som han innan, blir inte lättare att lära någon om man lär fel!
blir bara skit av det hela om du säger en sak och dom som säger rätt säger en annan.
Det där var det smartaste och klokaste jag hört och lärt mig på detta forum TUSEN tack nu måste jag testa detta!! SMART !! lär er av en mästareSockan skrev:Rita ett sträck på remskivan ända ut till kanten med en tuschpenna eller whiteboard penna.
Sen skruvar du på allt, ser hur långt remen har gått ut på skivan (färgen försvinner ju längre ut den har vart) om det är långt kvar till kanten ska du sänka vikterna, är du på toppen kan du testa öka långsamt tills precis den orakr längst ut