då satte du ihop allt fel.KizZamP skrev:den håller nog några gånger.... men inte värt att chansa, jag körde med en starkare vev till min polini 70cc sport och den höll tills jag kom upp i 80+ sen rasade allt ihop.. alla lager,veven o packboxar borta.. så köp en ny vev istället för att ta risken som ja gjorde
nej nej, skyll på verkstan som satte ihop de åt mig isåfall. och jag tror yamaha kan sätta ihop sina egna saker som de ska vara.KarlssoN^ skrev:då satte du ihop allt fel.KizZamP skrev:den håller nog några gånger.... men inte värt att chansa, jag körde med en starkare vev till min polini 70cc sport och den höll tills jag kom upp i 80+ sen rasade allt ihop.. alla lager,veven o packboxar borta.. så köp en ny vev istället för att ta risken som ja gjorde
alltså cylinder mm, går att köra hyper på original vev, dock kanske inte så längeKizZamP skrev:nej nej, skyll på verkstan som satte ihop de åt mig isåfall. och jag tror yamaha kan sätta ihop sina egna saker som de ska vara.KarlssoN^ skrev:då satte du ihop allt fel.KizZamP skrev:den håller nog några gånger.... men inte värt att chansa, jag körde med en starkare vev till min polini 70cc sport och den höll tills jag kom upp i 80+ sen rasade allt ihop.. alla lager,veven o packboxar borta.. så köp en ny vev istället för att ta risken som ja gjorde
Jag hade en 50 cc Polini sport på min förra moppe och accet blev grymt och tophastigheten från 65km i ostrypt nästan till 80 i topp med sportcylindern.Fradz skrev:min original vev höll prefekt till 70 polini men jag kör med 50 polini sport nu istället fett mycket bättre än 70n
myyyytarNKizZamP skrev:den håller nog några gånger.... men inte värt att chansa, jag körde med en starkare vev till min polini 70cc sport och den höll tills jag kom upp i 80+ sen rasade allt ihop.. alla lager,veven o packboxar borta.. så köp en ny vev istället för att ta risken som ja gjorde
Alla vevar på olika fabrikat är inte samma kvalitet, man ska nog vara försiktig med att generalisera. När jag sålde min förra PGO vet jag att veven på den var hel. Jag kontrollerade den innan jag satte en 50cc sport och sedan bytade jag tillbaka till originalcylindern och kolla veven igen. Sedan sålde jag moppen till en polare som körde ett tag med originalcylindern och sedan satte på 70cc sport cylinder. Efter ett par månader började det slamra i motorn och började gå allt sämre och sämre. När vi monterade av cylindern visade veven att den tagit skador och det var tydligt glapp i den. Jag håller just nu på hjälpa honom att sätta ny vev i.kallepalle skrev:veven håller utan problem. inget snack om saken. du kan hålla full rulle hur länge du vill, cylindern kommer skära före veven.
Den lär jö dött av för dålig kylning elr något . för du smular inte ner packboxar och lagerKizZamP skrev:hahah du kan få min gamla vev om du villerik_94 skrev:myyyytarNKizZamP skrev:den håller nog några gånger.... men inte värt att chansa, jag körde med en starkare vev till min polini 70cc sport och den höll tills jag kom upp i 80+ sen rasade allt ihop.. alla lager,veven o packboxar borta.. så köp en ny vev istället för att ta risken som ja gjordeså seru själv
ml65 skrev:Den lär jö dött av för dålig kylning elr något . för du smular inte ner packboxar och lagerKizZamP skrev:hahah du kan få min gamla vev om du villerik_94 skrev: myyyytarNså seru själv