Min otroligt osköna skola gjorde att jag blev en ipod touch fattigare... Skolan skulle göras om och skåpen skulle rensas men jag var sjuk och i mitt skåp låg min ipod. Lärarna knipsade upp låset och slängde allt som fanns där i och alltså slängde dem också min ipod.. Finns det någon lag eller något som gör att jag kan kräva pengar från skolan eller något liknande? Klantigt jag vet men vafan...
Dålig stil av lärarna! Tyvärr tror jag det är så att skolan ej ansvarar för värdesaker över huvudtaget. Men försök snacka med dem så kanske de löser sig :) Lycka till
i ens eget skåp ska man väl ha saker som man värderar och vill ha ifred inlåst? det är väl därför man har ett skåp, skolan kan väl inte bara komma och slänga allt , i mitt skåp brukar jag ha allt möjligt (plånbok , mobil , ipod osv) och om jag var sjuk och lärarna kastade allt skulle jag ju brinna av.
försök som sagt prata med rektor, om rektorn inte vill göra något så stäm skolan.
zvynx skrev:i ens eget skåp ska man väl ha saker som man värderar och vill ha ifred inlåst? det är väl därför man har ett skåp, skolan kan väl inte bara komma och slänga allt , i mitt skåp brukar jag ha allt möjligt (plånbok , mobil , ipod osv) och om jag var sjuk och lärarna kastade allt skulle jag ju brinna av.
försök som sagt prata med rektor, om rektorn inte vill göra något så stäm skolan.
Det hade varit en sak om jag bara hade skitit i att renska skåpet men var ju sjuk och kunde inget göra... Snackade med lärarna och det var det värsta! Dem svarar bara: " aha, det var ju tråkigt för vi har slängt allt som fanns i skåpen. Synd".. Dem kostar ändå lite.. men ska nog ringa rektorn imorgon