backbox

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
smt50
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 10 januari 2010, 19:21

backbox

Inlägg av smt50 »

hej jag undrar om en blackbox (fartbegränsare) fungerar bra och om polisen känner till den?

jag vet att där har varit andra trådar om detta men jag tycker inte att jag har fått något bra svar!
tack på förhand
Användarens profilbild
rajklo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 18 november 2009, 17:51
Ort: göteborg

Re: backbox

Inlägg av rajklo »

smt50 skrev:hej jag undrar om en blackbox (fartbegränsare) fungerar bra och om polisen känner till den?

jag vet att där har varit andra trådar om detta men jag tycker inte att jag har fått något bra svar!
tack på förhand
Ifall polisen provkör mopeden så känner han att du har en blackbox ifall du har det ;)
Karlberg1011 skrev:Gasres på tub är det billigaste och snabbaste...
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag vet inte om den är till så bra nytta egentligen? Visst det beror ju på hur mycket mopeden är trimmad, men det känns faktiskt när den inte kan varva mer.
En polare körde urpluggad drac, när han slog på blackboxen och gasade fullt då så var gränsen oerhört tydlig. Det lät som om den skulle dö. Det sliter även på motorn att den inte kan varva ur så pass mycket, som den vill.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
köttpaj
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 19 december 2008, 20:07

Inlägg av köttpaj »

Kör man med hyfsat "diskret" trim och polisen påpekar att moppen inte varvar ur, kan man väl säga att den är cdi-strypt? :)
Användarens profilbild
Osten R
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 406
Blev medlem: 15 maj 2009, 22:52
Ort: skärhamn

Inlägg av Osten R »

tänkte samma :P borde ju funka :)
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

Osten R skrev:tänkte samma :P borde ju funka :)
om polisen aldrig kört en urpluggad och en cdi strypt kan det funka men när jag provade en black box på min urpluggade drac så vart jag tvungen att ha 5,5k som maxvarv och då gjorde den fortfarande 70 på mätaren om man låg på fullgas länge pga drevningen (13,51) som ändå inte är så mycket
Användarens profilbild
köttpaj
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 19 december 2008, 20:07

Inlägg av köttpaj »

fax110 skrev:
Osten R skrev:tänkte samma :P borde ju funka :)
om polisen aldrig kört en urpluggad och en cdi strypt kan det funka men när jag provade en black box på min urpluggade drac så vart jag tvungen att ha 5,5k som maxvarv och då gjorde den fortfarande 70 på mätaren om man låg på fullgas länge pga drevningen (13,51) som ändå inte är så mycket
Men med en tung polis på går det kanske betydligt långsammare?:P
Du får hoppas på en tjockis polis :wink:
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

köttpaj skrev:
fax110 skrev:
Osten R skrev:tänkte samma :P borde ju funka :)
om polisen aldrig kört en urpluggad och en cdi strypt kan det funka men när jag provade en black box på min urpluggade drac så vart jag tvungen att ha 5,5k som maxvarv och då gjorde den fortfarande 70 på mätaren om man låg på fullgas länge pga drevningen (13,51) som ändå inte är så mycket
Men med en tung polis på går det kanske betydligt långsammare?:P
Du får hoppas på en tjockis polis :wink:
tyvär är jag själv väldigt lång bred stark osv :P så en tjockis skulle nog vara desamma som jag hahah :P
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

DEA!! skrev:Jag vet inte om den är till så bra nytta egentligen? Visst det beror ju på hur mycket mopeden är trimmad, men det känns faktiskt när den inte kan varva mer.
En polare körde urpluggad drac, när han slog på blackboxen och gasade fullt då så var gränsen oerhört tydlig. Det lät som om den skulle dö. Det sliter även på motorn att den inte kan varva ur så pass mycket, som den vill.
men en dt50 08 stryper varvet när man når 52 på mätaren (plus minus nån km/h) så även om man sätter i en fartbegränsare så kmr den spärren fortfarande vara kvar elr? och likadant fall man drar pluggen? kmr den fortfarande varv stoppa då? för isf äre ju ingen mening o ha plugg ens jöh :P
Användarens profilbild
akratz
Varnad
Inlägg: 77
Blev medlem: 6 augusti 2009, 12:50
Ort: Katrineholm

Inlägg av akratz »

köttpaj skrev:
fax110 skrev:
Osten R skrev:tänkte samma :P borde ju funka :)
om polisen aldrig kört en urpluggad och en cdi strypt kan det funka men när jag provade en black box på min urpluggade drac så vart jag tvungen att ha 5,5k som maxvarv och då gjorde den fortfarande 70 på mätaren om man låg på fullgas länge pga drevningen (13,51) som ändå inte är så mycket
Men med en tung polis på går det kanske betydligt långsammare?:P
Du får hoppas på en tjockis polis :wink:
de flesta poliser är väll tjockisar med tanke på allt fika ;)
chifen skrev:
quikk skrev:vad är en katt?
Fyrbent varelse som jamar.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

yamaha2pwn skrev:
DEA!! skrev:Jag vet inte om den är till så bra nytta egentligen? Visst det beror ju på hur mycket mopeden är trimmad, men det känns faktiskt när den inte kan varva mer.
En polare körde urpluggad drac, när han slog på blackboxen och gasade fullt då så var gränsen oerhört tydlig. Det lät som om den skulle dö. Det sliter även på motorn att den inte kan varva ur så pass mycket, som den vill.
men en dt50 08 stryper varvet när man når 52 på mätaren (plus minus nån km/h) så även om man sätter i en fartbegränsare så kmr den spärren fortfarande vara kvar elr? och likadant fall man drar pluggen? kmr den fortfarande varv stoppa då? för isf äre ju ingen mening o ha plugg ens jöh :P
Nej är den cdi-strypt, så spelar det ingen roll om du har dragen plugg eller blackbox. den kommer att stanna där hur eller hur. Men fixar du så att cdi:n blir ostrypt så ska det gå ju ... :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Thorsken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 375
Blev medlem: 30 juni 2009, 20:03
Ort: Skara

Inlägg av Thorsken »

men vi säger att man kör ostrypt CDI så borde ju en blackbox vara perfekt ;) (bara blackbox o ostrypt cdi då,)
(00:45:54) Tiepkoffeh: min *fult ord* är 2x större en din thorsken
(00:46:27) Tiepkoffeh: MÄTA?!?!?
(00:46:45) Tiepkoffeh: Vi kan cama
(00:47:21) Tiepkoffeh: Vi öppnar videochat och mäter
(00:47:30) Tiepkoffeh: Vad heter du på skype?
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Hur gör man så att CDI:n blir ostrypt då ? :)
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
köttpaj
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 19 december 2008, 20:07

Inlägg av köttpaj »

RacingTobbe skrev:Hur gör man så att CDI:n blir ostrypt då ? :)
Om du har Moric cdi-boxen kan du borra ett hål i O:et. Annars är det väl säkrast att köpa en ny, så inte originalet går sönder:)

Finns på twostroke: http://www.twostroke.se/product.asp?product=9315

Guide för att strypa av CDI: http://www.twostrokerider.se/artiklar/501
Senast redigerad av köttpaj den 8 april 2010, 10:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

har ni testat att gasa med blackbox på tomgång ?
ni måste typ lura polisen med att ni har vatten i hela motorn också då för det låter typ som det just då :D
Tillhör mille!
Låst