Mobil -tråden

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

david96 skrev:stort jävla - till Telenor, lämna in mobil pågrund fabriksfel (htc xl) skärmen la av bara ibland osv/pixlar dog etc, så får jag tillbaka den så är de ett hål i skärmen typ av en skruvmejsel så säger dem att jag vållat den skadan själv innan jag lämna in den så fick vänta 3 dagar innan han jag lämna in den först hos gick till gode för mig och då skicka dem den på lagning igen, vilket kommer ta 4 veckor, och dem har ej givit mig en lånemobil, så ett stort minus till dem :evil:

lämna in den den 21,oktober-.-
herregud, det är verkligen under all kritik!!
Har du tur kanske du får den lagom till jul då..
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

Tjena min gamla mobil har gått sönder och ska nu köpa en ny och än så länge är jag mest sugen på en Samsung Galaxy note n7000 men jag undrar är den verkligen värd 3500 medans galaxy s2 bara kostar 3k när det är exakt samma i princip förutom skärmen.

Om ni har tips på någon annan mobil skriv gärna men helst inte dyrare än 3500.
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

iphone 4 har jag å det är den bästa mobilen jag haft (jag har haft många). fast efter ca 20-30 tappningar i betong golv och i garaget så vart det en spricka... fast dock har jag aldrig haft skal till den :) inte ens skyddplast så stort + till apple från mej :)
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

draken skrev:iphone 4 har jag å det är den bästa mobilen jag haft (jag har haft många). fast efter ca 20-30 tappningar i betong golv och i garaget så vart det en spricka... fast dock har jag aldrig haft skal till den :) inte ens skyddplast så stort + till apple från mej :)
Tack men jag kommer aldrig att köpa en produkt från apple så är det bara ;)
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

Nicke_95 skrev:
draken skrev:iphone 4 har jag å det är den bästa mobilen jag haft (jag har haft många). fast efter ca 20-30 tappningar i betong golv och i garaget så vart det en spricka... fast dock har jag aldrig haft skal till den :) inte ens skyddplast så stort + till apple från mej :)
Tack men jag kommer aldrig att köpa en produkt från apple så är det bara ;)
varför? :/
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

Nicke_95 skrev:Tjena min gamla mobil har gått sönder och ska nu köpa en ny och än så länge är jag mest sugen på en Samsung Galaxy note n7000 men jag undrar är den verkligen värd 3500 medans galaxy s2 bara kostar 3k när det är exakt samma i princip förutom skärmen.

Om ni har tips på någon annan mobil skriv gärna men helst inte dyrare än 3500.
Samsung Galaxy Nexus. Har en kompis som har en sådan och han är riktigt nöjd. Vill även själv ha en :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

draken skrev:
Nicke_95 skrev:
draken skrev:iphone 4 har jag å det är den bästa mobilen jag haft (jag har haft många). fast efter ca 20-30 tappningar i betong golv och i garaget så vart det en spricka... fast dock har jag aldrig haft skal till den :) inte ens skyddplast så stort + till apple från mej :)
Tack men jag kommer aldrig att köpa en produkt från apple så är det bara ;)
varför? :/
Apples produkter är grymt överskattat och begär allt för mycket pris för produkter. Ända som är värt priset är iPad.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Fick beskedet vad min spruckna Sony Xperia GO skärm skulle kosta att fixa, 1700:- , aa tjena.. Har inte haft den i en månad.. Helt otroligt, aldrig i livet att jag betalar det till det k*kföretaget!
Årets Styrelsemedlem 2013
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

DEA!! skrev:Fick beskedet vad min spruckna Sony Xperia GO skärm skulle kosta att fixa, 1700:- , aa tjena.. Har inte haft den i en månad.. Helt otroligt, aldrig i livet att jag betalar det till det k*kföretaget!
Lägg på 300 och köp en ny från "Svensk Elektronik" ;)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Aldrig mera SONY!

Kör med den sprickan tills den pajjar helt, sen funderar jag på en LG, typ det enda jag inte testat :roll:
Årets Styrelsemedlem 2013
zamme
Svårstartad skrothög
Inlägg: 250
Blev medlem: 9 september 2012, 13:42

Inlägg av zamme »

Iphone! Iphone har allt man behöver och funkar kanon! Även om priset är högt så är det fan inte dåliga grejer! Har haft 3g, 3gs och 4:an och alla har funkat kanon! aldrig några problem med dom!
Vit Derbi Senda xtreme-05

Setup:
Athena 70cc
Gianelli rör
21mm dellorto förgasare
Membran
Sportluft

Toppfart: 112km/h
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 623
Blev medlem: 3 juni 2011, 00:10
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

Xperia v eller Iphone 5?? kan inte bestämma mig xD Vill ha bra kamera och bra tuch. Spela utan lagg också :P
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

xXTASKENXx skrev:Xperia v eller Iphone 5?? kan inte bestämma mig xD Vill ha bra kamera och bra tuch. Spela utan lagg också :P
har inte testa xperian men iphone 5 är galen :D
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Jag och polarn tävlade lite med hans Iphone 5 och min galaxy 3, han fick pisk på varenda punkt. Bättre skärm, kamera, snabbare, lättare. Fan så mycket bättre än bögtelefonerna.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 19 mars 2012, 16:14
Ort: svenljunga

Inlägg av rieju4life »

k-skåpet skrev:Jag och polarn tävlade lite med hans Iphone 5 och min galaxy 3, han fick pisk på varenda punkt. Bättre skärm, kamera, snabbare, lättare. Fan så mycket bättre än bögtelefonerna.
hahaha sant!!! många tester som företag gör visar samma så det e sant!!
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015
Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå

Inlägg av rexzo »

k-skåpet skrev:Jag och polarn tävlade lite med hans Iphone 5 och min galaxy 3, han fick pisk på varenda punkt. Bättre skärm, kamera, snabbare, lättare. Fan så mycket bättre än bögtelefonerna.
Så jävla rätt! :)
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

xXTASKENXx skrev:Xperia v eller Iphone 5?? kan inte bestämma mig xD Vill ha bra kamera och bra tuch. Spela utan lagg också :P
Som jag skrev här ovanför är de tätade SONY-mobilerna värdelösa. Dom är inte så tåliga som det sägs. Tror att skärmen är såpass tätad att den inte kan flexa och spricker. (många som det hänt för).
Årets Styrelsemedlem 2013
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Julsnart och funderar på att önska mig en ny mobil i julklapp, köpte en i somras, en HTC Titan med Windows OS.

Smådålig är den, fryser fast, gillar inte riktigt interfacen på den som jag gjorde i början och börjar tröttna på den allmänt, finns inte lika stort utbud utav appar som det gör till Android/Iphone.

Finns inte mycket att pilla på med mobilen, den känns för användarvänlig, den passar min mamma som har svårt med komplicerade mobiler, allt är så himla simpelt på den.

Är inne på Iphone, även om jag aldrig varit ett fan utav Apple, mest för att det finns så himla stort utbyt på skal, skärmskydd och tillbehör, framförallt appar, finns en telefon med deras OS, vilket blir mycket lättare vid skapande av appar samt uppdateringar.

Annars är det väl Samsung Galaxy S3 som lockar, eller någon annan Android-mobil som är väldigt populär, gillar deras storlek, Iphone är lite väl liten, även om 5an är större så är den nog för dyr för mig så är inne på 4s.

Vill att ni listar för och nackdelar med Samsung Galaxy S3 och Iphone 4s/5, inget med "Android äger iphone suger :PpPpPpP", dumförklara inte er själva, kom med konkreta argument.
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

p0d1 skrev:Julsnart och funderar på att önska mig en ny mobil i julklapp, köpte en i somras, en HTC Titan med Windows OS.

Smådålig är den, fryser fast, gillar inte riktigt interfacen på den som jag gjorde i början och börjar tröttna på den allmänt, finns inte lika stort utbud utav appar som det gör till Android/Iphone.

Finns inte mycket att pilla på med mobilen, den känns för användarvänlig, den passar min mamma som har svårt med komplicerade mobiler, allt är så himla simpelt på den.

Är inne på Iphone, även om jag aldrig varit ett fan utav Apple, mest för att det finns så himla stort utbyt på skal, skärmskydd och tillbehör, framförallt appar, finns en telefon med deras OS, vilket blir mycket lättare vid skapande av appar samt uppdateringar.

Annars är det väl Samsung Galaxy S3 som lockar, eller någon annan Android-mobil som är väldigt populär, gillar deras storlek, Iphone är lite väl liten, även om 5an är större så är den nog för dyr för mig så är inne på 4s.

Vill att ni listar för och nackdelar med Samsung Galaxy S3 och Iphone 4s/5, inget med "Android äger iphone suger :PpPpPpP", dumförklara inte er själva, kom med konkreta argument.
jag har hafft en iphone och en s3 (som inte ramlade ur fickan då jag var ute och körde :oops: )
men det är bara att kolla på massor av test så är ju s3an bättre på alla sätt och vis, men det är ju du som bestemer jag har nu en lumia 900 även om jag kunde ha fått en ny s3a men jag var trött på android och iphone os så ville ha något nytt.
en iphone kommer ju med alla tilbehör och statusen av att ha en iphone :P
ocj s3am kommer ju med att den har bättre specs och är större.

(har skrivit på mobilen så skriver ju som en mongolid)
Quattro lyfe
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

FreZz skrev: jag har hafft en iphone och en s3 (som inte ramlade ur fickan då jag var ute och körde :oops: )
men det är bara att kolla på massor av test så är ju s3an bättre på alla sätt och vis, men det är ju du som bestemer jag har nu en lumia 900 även om jag kunde ha fått en ny s3a men jag var trött på android och iphone os så ville ha något nytt.
en iphone kommer ju med alla tilbehör och statusen av att ha en iphone :P
ocj s3am kommer ju med att den har bättre specs och är större.

(har skrivit på mobilen så skriver ju som en mongolid)
Visst är den bättre, men samtidigt, vem fan utnyttjar dess styrka till max? Tror inte ens att det är en promille som behöver S3ans prestanda utan en "vanlig" mobil för ett par tusen hade räckt, men visst, bättre siffror = mera "måste ha".

Båda mina föräldrar har köpt S3an, samt flertal kompisar som har S3an.

Orkar inte med min Windows mer, tror jag borde satsat på en Lumia istället egentligen, sägs vara bättre än HTC, men fick min för 2,500 istället för 5.000 så kände att det bara var att köpa, var svinnöjd med den de första månaderna.

Statusen skiter jag i, men samtidigt så är Iphone väldigt stilren vilket jag uppskattar, storleken har betydelse(lol) tycker nästan 4an är lite väl liten, men ska försöka känna och klämma lite mer på en Iphone imorgon och se hur den känns i handen.. Som sagt är 5an dyrare och undrar ifall det är värt priset för ett par extra centimeter(undra om tjejer tänker likadant :lol:)
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

p0d1 skrev:[spoiler]Julsnart och funderar på att önska mig en ny mobil i julklapp, köpte en i somras, en HTC Titan med Windows OS.

Smådålig är den, fryser fast, gillar inte riktigt interfacen på den som jag gjorde i början och börjar tröttna på den allmänt, finns inte lika stort utbud utav appar som det gör till Android/Iphone.

Finns inte mycket att pilla på med mobilen, den känns för användarvänlig, den passar min mamma som har svårt med komplicerade mobiler, allt är så himla simpelt på den.

Är inne på Iphone, även om jag aldrig varit ett fan utav Apple, mest för att det finns så himla stort utbyt på skal, skärmskydd och tillbehör, framförallt appar, finns en telefon med deras OS, vilket blir mycket lättare vid skapande av appar samt uppdateringar.

Annars är det väl Samsung Galaxy S3 som lockar, eller någon annan Android-mobil som är väldigt populär, gillar deras storlek, Iphone är lite väl liten, även om 5an är större så är den nog för dyr för mig så är inne på 4s.

Vill att ni listar för och nackdelar med Samsung Galaxy S3 och Iphone 4s/5, inget med "Android äger iphone suger :PpPpPpP", dumförklara inte er själva, kom med konkreta argument.
[/spoiler]

kan väll skriva någon rad om iphone då jag har en 4s

jag gillar faktiskt det mesta med den när det gäller gränssnittet och menyerna. flyter på bra och det är väldigt sällan som den buggar.

dock så har jag upptäckt några svagheter efter ett drygt års användande :

kyla
den tål kyla väldigt dåligt. det räcker med att det är ett par minusgrader ute och man har den i fickan på jackan så stänger den av sig och vägrar att starta förens den har blivit varm igen. alltså så är det verkligen ingen bra mobil för skoterturen eller liknande.

batteritiden
ja det kanske du känner till men batteritiden är ju som sagt inte den bästa. en vanlig dag i skolan med bara lite smsande på kvällen så har jag ca 30% kvar när jag ska sova.

itunes
tycker att apple bara har krånglat till det med itunes. är verkligen inte kompis med det. krånglar nästan varje gång jag ska föra över låtar eller bilder/filmer. och använder man flera datorer så blir det genast problem med synkroniseringen :evil:

kameran
kameran är inte den bästa inomhus där det inte är så stark belysning. är dock väldigt bra utomhus under dagtid.

anpassning
det finns inte så mycket man kan ändra på med en iphone så man får helt enkelt nöja sig med att ha den som den är. gör ju dock att förändra en hel del om man jailbreakar. men om du tycker att din nuvarande tele är för simpel så är nog iphone inget för dig.

tror det var alla mindre bra saker. iaf vad jag kan komma på men har kanske glömt något.

annars så tycker jag bara att det finns fördelar, otroligt stort utbud på appar är väll största fördelen.
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Inlägg av ZX »

Går de att klocka en telefon? :D

3gs
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

ZX skrev:Går de att klocka en telefon? :D

3gs
går väll säkert men tror inte det är något som vi här på TSR sysslar med.
men det lär ju finnas någon asiat som hade tråkigt en söndag kväll och gjorde det :P
Quattro lyfe
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Demuz skrev: kan väll skriva någon rad om iphone då jag har en 4s

jag gillar faktiskt det mesta med den när det gäller gränssnittet och menyerna. flyter på bra och det är väldigt sällan som den buggar.

dock så har jag upptäckt några svagheter efter ett drygt års användande :

kyla
den tål kyla väldigt dåligt. det räcker med att det är ett par minusgrader ute och man har den i fickan på jackan så stänger den av sig och vägrar att starta förens den har blivit varm igen. alltså så är det verkligen ingen bra mobil för skoterturen eller liknande.

batteritiden
ja det kanske du känner till men batteritiden är ju som sagt inte den bästa. en vanlig dag i skolan med bara lite smsande på kvällen så har jag ca 30% kvar när jag ska sova.

itunes
tycker att apple bara har krånglat till det med itunes. är verkligen inte kompis med det. krånglar nästan varje gång jag ska föra över låtar eller bilder/filmer. och använder man flera datorer så blir det genast problem med synkroniseringen :evil:

kameran
kameran är inte den bästa inomhus där det inte är så stark belysning. är dock väldigt bra utomhus under dagtid.

anpassning
det finns inte så mycket man kan ändra på med en iphone så man får helt enkelt nöja sig med att ha den som den är. gör ju dock att förändra en hel del om man jailbreakar. men om du tycker att din nuvarande tele är för simpel så är nog iphone inget för dig.

tror det var alla mindre bra saker. iaf vad jag kan komma på men har kanske glömt något.

annars så tycker jag bara att det finns fördelar, otroligt stort utbud på appar är väll största fördelen.
Detta var precis den typen av svar jag var ute efter!

Angående kylan.. Är alla sådär eller har du bara otur? Känns minst sagt jävligt segt ifall den ska dö så fort man går ut i vårat avlånga land..

Jadu sämre än min kan det inte bli, idag så var den urladdad vid 11:00 och hade slutat ladda ner 05:00 och börja använda den 06:00, gjorde inge märkvärdigt med den då..

Angående anpassningen, svårt att förklara hur jag upplever min telefon, att säga simpel är liksom ett ord som beskriver det stora hela men inte allt annat.

Dock oroar jag mig fortfarande över storlekekn..
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

p0d1 skrev:
Demuz skrev:[spoiler]
kan väll skriva någon rad om iphone då jag har en 4s

jag gillar faktiskt det mesta med den när det gäller gränssnittet och menyerna. flyter på bra och det är väldigt sällan som den buggar.

dock så har jag upptäckt några svagheter efter ett drygt års användande :

kyla
den tål kyla väldigt dåligt. det räcker med att det är ett par minusgrader ute och man har den i fickan på jackan så stänger den av sig och vägrar att starta förens den har blivit varm igen. alltså så är det verkligen ingen bra mobil för skoterturen eller liknande.

batteritiden
ja det kanske du känner till men batteritiden är ju som sagt inte den bästa. en vanlig dag i skolan med bara lite smsande på kvällen så har jag ca 30% kvar när jag ska sova.

itunes
tycker att apple bara har krånglat till det med itunes. är verkligen inte kompis med det. krånglar nästan varje gång jag ska föra över låtar eller bilder/filmer. och använder man flera datorer så blir det genast problem med synkroniseringen :evil:

kameran
kameran är inte den bästa inomhus där det inte är så stark belysning. är dock väldigt bra utomhus under dagtid.

anpassning
det finns inte så mycket man kan ändra på med en iphone så man får helt enkelt nöja sig med att ha den som den är. gör ju dock att förändra en hel del om man jailbreakar. men om du tycker att din nuvarande tele är för simpel så är nog iphone inget för dig.

tror det var alla mindre bra saker. iaf vad jag kan komma på men har kanske glömt något.

annars så tycker jag bara att det finns fördelar, otroligt stort utbud på appar är väll största fördelen.
[/spoiler]

Detta var precis den typen av svar jag var ute efter!

Angående kylan.. Är alla sådär eller har du bara otur? Känns minst sagt jävligt segt ifall den ska dö så fort man går ut i vårat avlånga land..

Jadu sämre än min kan det inte bli, idag så var den urladdad vid 11:00 och hade slutat ladda ner 05:00 och börja använda den 06:00, gjorde inge märkvärdigt med den då..

Angående anpassningen, svårt att förklara hur jag upplever min telefon, att säga simpel är liksom ett ord som beskriver det stora hela men inte allt annat.

Dock oroar jag mig fortfarande över storlekekn..



tror nog att det gäller alla. men om det är under 5 minus så brukar den klara sig bra för det är nu när det har varit riktigt kallt som jag har märkt problemet. brukar även fungera i lägre tempraturer om jag har den nära kroppen som tex i fickan på jeansen.

du kan ju kolla här så ser du ju att iphone tål kyla betydligt sämre än tex s2an som klarar sig riktigt bra i kyla.
http://www.testfakta.se/teknik/article59428.ece

jo det är väll så att det knappt finns några smartphones som kan hålla i flera dagar utan att behöva laddas. men så länge batteriet håller en hel dag så är jag ju nöjd och det gör den ju faktiskt om man inte sitter och spelar 4 timmar i sträck förstås. sen så tror jag nog att vibrationen när jag får sms bidrar rätt mycket till att batteritiden blir kortare.

jag tycker att den är i lagom storlek. om man ska ta s2an som exempel så tycker jag att den är lite klumpig att ha i fickan faktiskt. har iaf aldrig känt ett behov av en större skärm men det är väll en smaksak.
macbang
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 28 augusti 2011, 15:20

NOTE 2

Inlägg av macbang »

Presis beställt galaxy note 2 16gb ( vänte tid 7-10 dagar )

Telenor abbonemang 449

449kr i månaden, 3000 gratis sms ( äkta fri suf 30 mb/s ) 250kr att ringa för Telenor 10öre min till alla operatörer )

Blir min första Android mobil, då jag kört apple 2 ggr i rad) iphone 3g,
iphone 4 ( nuvarande )
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar

toppfart 80km/h och stark som ett as
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

p0d1 skrev:Julsnart och funderar på att önska mig en ny mobil i julklapp, köpte en i somras, en HTC Titan med Windows OS.

Smådålig är den, fryser fast, gillar inte riktigt interfacen på den som jag gjorde i början och börjar tröttna på den allmänt, finns inte lika stort utbud utav appar som det gör till Android/Iphone.

Finns inte mycket att pilla på med mobilen, den känns för användarvänlig, den passar min mamma som har svårt med komplicerade mobiler, allt är så himla simpelt på den.

Är inne på Iphone, även om jag aldrig varit ett fan utav Apple, mest för att det finns så himla stort utbyt på skal, skärmskydd och tillbehör, framförallt appar, finns en telefon med deras OS, vilket blir mycket lättare vid skapande av appar samt uppdateringar.

Annars är det väl Samsung Galaxy S3 som lockar, eller någon annan Android-mobil som är väldigt populär, gillar deras storlek, Iphone är lite väl liten, även om 5an är större så är den nog för dyr för mig så är inne på 4s.

Vill att ni listar för och nackdelar med Samsung Galaxy S3 och Iphone 4s/5, inget med "Android äger iphone suger :PpPpPpP", dumförklara inte er själva, kom med konkreta argument.
Android: Min uppfattning är att många modeller blir sega efter ett tags användade, allstå inte lika rapp och börjar bugga osv. Sen så tillverkas det som många modeller som kommer ut titt som tätt. Så den modellen du köper kan lätt bli gammal fort och blir utifrån med updates.
+ är väl valmöjligheten, men sen kan man också tyckte att det blir för mycket och för mycket inställningar, så beror ju på från person till person.
Sen synkprogram (HTC's) var inge vidare tyckte jag..

iOS: Till skillnad ifrån androids släpps det inte lika många, (En ny model för varje år). 3gs tex har hängt med ändafram tills nu.
Enkelheten uppskattas av många, lätt att navigera sig fram i mobilen och lätt att hitta de olika grejerna.
Brett Appstore, bra synkprogram (iTunes).
Sen skillnaden att hålla i plats än aluminum är ett + för mig iaf.
Sen utbudet av tillbehör som du själv nämner är rätt skönt.
Plus deras ''ekosystem'', att ifall du har andra appleprodukter är det väldigt smidigt att synka med varandra osv är riktigt bra. (ifall du nu har de då)

Också skillnaderna är som sagt mer än några centimeter även fast alla androidfans hävdar de..
Skulle du ha en 5a för en dag och nästa en 4 hade du verkligen märkt skillnad, speciellt i designen.

Så för mindel skulle jag valt iOS, vilket jag gjorde när 5an kom, hade android innan men är väldigt nöjd nu.
Dock passar säkert s3an många andra bättre som är ute efter en mer komplicerad mobil så beror lite på vad man vill ha.
[spoiler]Bild[/spoiler]
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Demuz skrev: tror nog att det gäller alla. men om det är under 5 minus så brukar den klara sig bra för det är nu när det har varit riktigt kallt som jag har märkt problemet. brukar även fungera i lägre tempraturer om jag har den nära kroppen som tex i fickan på jeansen.

du kan ju kolla här så ser du ju att iphone tål kyla betydligt sämre än tex s2an som klarar sig riktigt bra i kyla.
http://www.testfakta.se/teknik/article59428.ece

jo det är väll så att det knappt finns några smartphones som kan hålla i flera dagar utan att behöva laddas. men så länge batteriet håller en hel dag så är jag ju nöjd och det gör den ju faktiskt om man inte sitter och spelar 4 timmar i sträck förstås. sen så tror jag nog att vibrationen när jag får sms bidrar rätt mycket till att batteritiden blir kortare.

jag tycker att den är i lagom storlek. om man ska ta s2an som exempel så tycker jag att den är lite klumpig att ha i fickan faktiskt. har iaf aldrig känt ett behov av en större skärm men det är väll en smaksak.
Kommer ju bara bli kallare och skönt att kunna ha mobilen i en jackficka och inte i byxfickan ifall man tex har mjukisbyxor(ramlar ju bara ut så fort man går typ).

Uppskattar länken, just nu så verkar S3an ligga högre än Iphone i alla fall..

Näe, men en hel dag i alla fall borde man kunna kräva, liksom batteriet ska inte försvinna helt och hållet på mindre än åtta timmar, speciellt eftersom jag inte använde den så jävla mycket heller..

Tycker Iphone är liten, gillar stora saker :lol: :lol: :lol:
tS skrev: Android: Min uppfattning är att många modeller blir sega efter ett tags användade, allstå inte lika rapp och börjar bugga osv. Sen så tillverkas det som många modeller som kommer ut titt som tätt. Så den modellen du köper kan lätt bli gammal fort och blir utifrån med updates.
+ är väl valmöjligheten, men sen kan man också tyckte att det blir för mycket och för mycket inställningar, så beror ju på från person till person.
Sen synkprogram (HTC's) var inge vidare tyckte jag..

iOS: Till skillnad ifrån androids släpps det inte lika många, (En ny model för varje år). 3gs tex har hängt med ändafram tills nu.
Enkelheten uppskattas av många, lätt att navigera sig fram i mobilen och lätt att hitta de olika grejerna.
Brett Appstore, bra synkprogram (iTunes).
Sen skillnaden att hålla i plats än aluminum är ett + för mig iaf.
Sen utbudet av tillbehör som du själv nämner är rätt skönt.
Plus deras ''ekosystem'', att ifall du har andra appleprodukter är det väldigt smidigt att synka med varandra osv är riktigt bra. (ifall du nu har de då)

Också skillnaderna är som sagt mer än några centimeter även fast alla androidfans hävdar de..
Skulle du ha en 5a för en dag och nästa en 4 hade du verkligen märkt skillnad, speciellt i designen.

Så för mindel skulle jag valt iOS, vilket jag gjorde när 5an kom, hade android innan men är väldigt nöjd nu.
Dock passar säkert s3an många andra bättre som är ute efter en mer komplicerad mobil så beror lite på vad man vill ha.
Det är min uppfattning om både iOS och Android(egna erfarenheter) och vad andra har sagt, speciellt om man har typ 10.000 sms liggandes så segar det reeejält!
Tycker inte min HTC Desire HD var komplicerad alls, riktig trevlig mobil, även om den balla ur i slutet..

Appstore och att 5an är i aluminium är nice, men oftast så använder man ändå skal och skärmskydd för att skona mobilen så det gör varken till eller från enligt mig..

Visst finns det mer skillnader än ett par milimeter, den är inte ens en centimeter högre..
Men samtidigt undrar jag ifall det är värt att köpa 5an då skillnaden inte är allt för stor..
http://www.apple.com/se/iphone/compare-iphones/
http://www.prisjakt.nu/bilder/graph_pri ... large&.png
Detta är prisutvecklingen på Iphone 4s, lätt värt att vänta ett par månader på priset att falla då..
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Var inne idag på intropris där jag bor och dom är återförsäljare för 3. Dom hade ett erbjudande för 399:- i månaden i 24 månader. Gratis ring, sms 2G fri surf i månaden. Sen på det kunde man välja till en HTC One X, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy SIII eller en iPhone 4S. vilken av dessa mobiler vore det mest värt att ta?
Årets Styrelsemedlem 2013
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

DEA!! skrev:Var inne idag på intropris där jag bor och dom är återförsäljare för 3. Dom hade ett erbjudande för 399:- i månaden i 24 månader. Gratis ring, sms 2G fri surf i månaden. Sen på det kunde man välja till en HTC One X, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy SIII eller en iPhone 4S. vilken av dessa mobiler vore det mest värt att ta?
Jag tror nog jag skulle ta sIII:an.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Varför? :) Kan ju även säga att HTC:n inte är ett alternativ.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

SIII beställd, kommer i mitten av nästa vecka :D
Årets Styrelsemedlem 2013
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

DEA!! skrev:SIII beställd, kommer i mitten av nästa vecka :D
Avundsjuk!
Försöker övertala mamma att ge mig sin S3 till mig så får hon min telefon, går dock inte så bra! :/
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

hahah, kämpa på :wink:

Blev även erbjuden att löpa en LG Nexus 4, nytt skit. Snarlik SIII i utseendet iaf..
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
QviW
TSR:s snyggaste
Inlägg: 317
Blev medlem: 6 januari 2011, 15:47
Ort: Herrljunga

Inlägg av QviW »

FreZz skrev:
ZX skrev:Går de att klocka en telefon? :D

3gs
går väll säkert men tror inte det är något som vi här på TSR sysslar med.
men det lär ju finnas någon asiat som hade tråkigt en söndag kväll och gjorde det :P
Ja det går att klocka en 3gs. Dock lite svårare med iphone än med android.
När jag hade en s2 så körde jag den på 1.6 ghz :)
Skriv svar