Moppe låter skummt i högre varv urpluggad

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

TheThrasher
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 23 oktober 2016, 14:17

Moppe låter skummt i högre varv urpluggad

Inlägg av TheThrasher »

Tjena! Har haft problem med att min moppe går segt pluggad så jag skruvade loss pluggen utan att byta munstycke för att snabbt pröva hur den gick urpluggad. När moppen kommer upp lite i varv så börjar den plöstligt göra något lågt, lite bullrande ljud, helt annorlunda från hur den låter annars tills man släpper på gasen. Moppen gör inte såhär med pluggen på. Är detta bara på grund av för litet munstycke eller något annat? Har inte läst att detta är någon effekt av för litet munstycke. Har en MH Ryz.
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Blöddar väl antagligen då den får fööör lite bensin.
Kör för f*n inte med en oinställd förgasare, har du otur så nyper den, lite mer otur så skär den!
Så köp dig ett par huvudmunstycken och börja testa! :P
TheThrasher
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 23 oktober 2016, 14:17

Inlägg av TheThrasher »

Raggarn1337 skrev:Blöddar väl antagligen då den får fööör lite bensin.
Kör för f*n inte med en oinställd förgasare, har du otur så nyper den, lite mer otur så skär den!
Så köp dig ett par huvudmunstycken och börja testa! :P
Är medveten, har kört fram och tillbaka utanför mitt hus en gång precis. Har kollat närmare på avgasröret nu och märkte att om man håller inne gasen lite så trycker den inte ut avgaserna konstant utan trycks ut i omgångar och slutar att trycka ut en sekund eller så och sen trycker ut lite och sen slutar igen. Gasar man för mycket och håller inne gasen så blir ljudet lågare och lågare i ton tills moppen dör. Låter det som att huvudmunstycket krånglar till det eller är det något annat?
Senast redigerad av TheThrasher den 28 oktober 2016, 15:03, redigerad totalt 2 gång.
TheThrasher
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 23 oktober 2016, 14:17

Inlägg av TheThrasher »

Raggarn1337 skrev:Blöddar väl antagligen då den får fööör lite bensin.
Kör för f*n inte med en oinställd förgasare, har du otur så nyper den, lite mer otur så skär den!
Så köp dig ett par huvudmunstycken och börja testa! :P
Och ska köpa ett munstyckeset, måste bara först veta vilken strl jag har just nu men kan inte kolla då jag måste köpa någon slangklämma eller något då jag har vakuumkran (går väl inte bara att stänga av bensinflöde med det?).
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

Det går inte att säga exakt jag kör 82 i min 16mm
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
TheThrasher
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 23 oktober 2016, 14:17

Inlägg av TheThrasher »

MotorAndMoore skrev:Det går inte att säga exakt jag kör 82 i min 16mm
Får se. Är det någon speciell storlek eller model jag måste köpa när det gäller huvudmunstycke för att den ska passa min förgasare?
Skriv svar