Går skit efter byte av motor

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

PåDal
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 397
Blev medlem: 30 december 2015, 17:17
Ort: Dalsland

Går skit efter byte av motor

Inlägg av PåDal »

Hade en cpi motor som gick bra förutom att det inte gick att fixa så att 1ans växel fungerade så jag köpte en AM6....

Jag satte på cpi cylindern, förgasaren och tändplattan som satt på cpin men nu så går moppen kasst, stiftet är nu svart istället för brunt och den blöddrar och misständer.

Cpi har en tändplatta som man inte kan ställa in.

Hur kunde det bli så?

ostrypt cpi rör, ostrypt insug och reedventiler och cdi.

Men jag har i alla fall köpt mindre munstycken som jag får på måndag och ska se om det förändrar något, men kan det vara något annat än förgasaren som är felinställd?

Tack!
Cpi sm 06- SÅLD
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

Passar Cpi cylindern på AM6
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Cpi motorn är väl en kopia av AM6 motorn och därav borde i stort sett alla delar passa på bägge motorerna.
Låter som att den behöver en förgasarinställning, i detta fall mindre huvudmunstycke :)
Skriv svar