Trimma Derbi Senda drd xtreme 2015 till ca 70

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Killen som vet nada
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 30 maj 2016, 18:10

Trimma Derbi Senda drd xtreme 2015 till ca 70

Inlägg av Killen som vet nada »

Tjena!
Har en Derbi Senda drd xtreme 2015. Har körd orginal i ca 1 år och tycker att det äntligen är dags att den ska gå lite fortare, nu går den i 60 men vill att den ska gå i 70 med gött ax och stark utan att röra pluggen eller nytt rör, ska byta cdi Box nu så den blir lite starkare då den varvar ca 5000-6000, efter det så vet jag inte hur jag ska kunna trimma den på ett diskret sätt då farsan inte vill att jag ska trimma, vill att det ska vara ett trim som inte märks och går att göra så moppen blir orginal igen!
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

Köp 70cc det är ett diskret trim
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Inte bra att endast köpa 70cc. Den lär gå betydligt fortare än 70 km/h. Om du bara byter till 70cc så kommer den gå får snålt så att den nyper. Det krävs alltså en större förgasare som klarar av att ge mer bensin samt ett avgassystem som klarar av att föra ur alla avgaser tillräckligt fort.
Så köp inte 70cc, men om du nu bestämmer dig för 70cc så kom ihåg att det inte räcker med endast cylindern...
Finns nog tyvärr inget som gör så att mopeden går fortare om du inte vill trimma eller plugga ur om man bortser från att dreva men då förlorar den även acceleration.
Skriv svar