Få tag på 125 cc lifan?

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
srkjell
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 13 april 2016, 20:36

Få tag på 125 cc lifan?

Inlägg av srkjell »

Hej alla ni som har gjort rätt val här i livet!

har ett kommande projekt jag ser sjukt mycket fram emot, ska bygga en motordriven drift trike, fick inspiration från collinfurze på Youtube.

Ska använda mig av en Lifan 125cc, men har sjukt svårt att finna den motorn separat såld från svenska företag. Har för mig att Motorsweden sålde dem förut, men gör det inte längre? inte heller andra stora företag säljer dem. Är motorerna påväg ut? För lifan 150cc verkar vara betydligt vanligare hos återförsäljarna, men då går också prislappen upp med 2,5k...

Vill helst inte beställa från typ England, för även om det är en högkvalitativ motor så får jag känslan av att man aldrig riktigt vet med kinamotorer och är en mardröm att behöva skicka runt en motor över halva europa... svenska företag föredras, nordiska går an.

Någon som vet en återförsäljare av dessa härliga motorer?? :wink:
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

En Lifan 110cc kostar ju cirka 2,5 i Sverige
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
Användarens profilbild
srkjell
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 13 april 2016, 20:36

Inlägg av srkjell »

har sneglat på dem, men som en stor nästan fullvuxen snubbe vill jag egentligen inte gå miste om den där hästen som jag gör då.. Alternativet är att trimma men det lär bli dyrare i längden, dessutom måste den gå sådär fjolligt tyst som dessa otrimmade motorer gör, där jag bor måste man vara så diskret som möjligt med såna här grejer.
Användarens profilbild
krazytoneride
Elmoped
Inlägg: 75
Blev medlem: 30 januari 2016, 10:31
Ort: övik

Inlägg av krazytoneride »

Papphammar
Elmoped
Inlägg: 87
Blev medlem: 24 mars 2016, 17:58

Inlägg av Papphammar »

Är begagnat ett alternativ? Då är det väl bara att köpa nån hyffsad fiddy med en 150cc motor
Användarens profilbild
srkjell
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 13 april 2016, 20:36

Inlägg av srkjell »

krazytoneride skrev:http://motorsweden.se/reservdelar/motor ... gine-125cc Är inte detta en lifan?
Kan inte tänka mig det när dem inte nämner det, som de gör på deras andra motorer.
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

Det är säkert Lifan många andra märken sätter bara deras egena emblem på Lifan motorerna. Så det ska se ut som deras medan det är en Lifan
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
Skriv svar