Tjena alla TSR'are, nu är det så att jag köpte en Gilera Runner (2000) igår och han som sålde den sa att den hade stått orörd i garage i två år.
Problemet med den är att det droppar bensin ifrån slangen som går ut ur flottören, någon som vet om det är ett känt fel? Vad behöver jag göra för att det skall sluta?
Men hade jag vart du så hade jag tänkt lite längre än vad näsan räcker!
skruva på bränsle skruven så förgasaren får mindre bensin. För så som du beskriver det så får förgasaren för mycket bensin och då rinner det ut.
pluttrider skrev:du kan verkligen inte kaxa eller greja!
Men hade jag vart du så hade jag tänkt lite längre än vad näsan räcker!
skruva på bränsle skruven så förgasaren får mindre bensin. För så som du beskriver det så får förgasaren för mycket bensin och då rinner det ut.
Puss och Kram!
waaaow
inte finns de väll ställbara bensinkranar? det jag tror har hänt är att flotören har fastnat för att förgasaren är skitig som fan och då tror moppen att den inte har nå bensin och det rinner ut. kör på att rengöra förgasaren sååå tror jag det släpper
pluttrider skrev:HMM...
vart i mitt inlägg nämnde jag något om bränslekranar?
'ah läste fel men bensinskruven hjälper inte. De är ju när den är igång coh antar att de är när den är av. Heller skulle de inte läcka över om man skruva på den.
pluttrider skrev:bränsle skruven kan hjälpa. annars skulle den inte finnas
"Bränsle skruven kan hjälpa, annars skulle den inte finnas" hmmm fattar jag fel eller var de där bara.... De du säger att den finns där för att den "kan"hjälpa den har inget syfte bara kan hjälpa i vissa situationer
Bränsle skruven är när den är igång ich kör på 1:8 gas tror jade va. Om du skruvar på den kan det ändra blandningen vi gas pådrag men inte när den är avstäng...
Blev lite lack ba när du sa åt skaparn "kan varken laxa eller meka" å sen sa nå fel
pluttrider skrev:du kan verkligen inte kaxa eller greja!
Men hade jag vart du så hade jag tänkt lite längre än vad näsan räcker!
skruva på bränsle skruven så förgasaren får mindre bensin. För så som du beskriver det så får förgasaren för mycket bensin och då rinner det ut.
Puss och Kram!
Den attityden var inte det trevligaste direkt. Den bör du ändra på om du ska vara långvarig på detta forum.
Alla är nybörjare någon gång, tänk på det.
Och sen har du fel... Att förgasaren flödar över har inget med luftskruven att göra. Kan du inte tänka längre än vad.... just det.
Kan det vara så att vakumkranen behöver bytas ut? För skruven nere vid dreneringen på flottören är skruvad ända in.
Den står och droppar när man stängt av den, den har stått o droppat under natten.
pluttrider skrev:du kan verkligen inte kaxa eller greja!
Men hade jag vart du så hade jag tänkt lite längre än vad näsan räcker!
skruva på bränsle skruven så förgasaren får mindre bensin. För så som du beskriver det så får förgasaren för mycket bensin och då rinner det ut.
Puss och Kram!
Och pluttrider, ber om ursäkt för att jag aldrig pillat på något annat än en cross moped. Är inte speciellt kunnig nör det gäller scootermopeder.
Som tidigare nämnt är det troligen flottören som är problemet. Antingen är den trasig, eller så sitter det smuts i nålventilen så den inte tätar. När flottören inte fungerar så fylls flottörskålen upp med bensin och det rinner sedan ner i "flödarröret" och ner i slangen. Det spelar ingen roll att man skruvar in skruven under flottörskålen, för den öppnar bara ett annat hål som gör att man kan tömma skålen innan man tar bort den.
Så plocka isär förgasaren och kolla så flottören sitter rätt och att det är rent i ventilen
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Du kan också byta vakum kran men det behövs inte
Har själv bort min så det rinner hela tiden för FLOTÖREN stoppar ändå när förgasaren blir full. Är mycket mer effektivt tycker jag då om man tankar efter soppatorsk behöver man inte fylle förgasaren å springa som en galning.
Men dock får inte förgasaren va sne då läcker det dom fan tappe en hel tank en gång