För lätta vikter på aerox?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

För lätta vikter på aerox?

Inlägg av Vagif »

Tja köpte en aerox med denna setup:


zx rör
metra kit racing cylinder
ostrypt ci
metrakit variator
19mm förgasare
stage 6 vev racing

Problemet enligt säljaren är att den har stunt vikter, 4 grams vikter. Vad kan hända om jag kör med dessa vikter? Kan motorn ta någon skada? Tacksam för svar.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Skulle säga att 4grams vikter är ganska normalt vid din setup. dom flesta med liknande setup brukar köra någonstans mellan 4-4,5grams vikter så det ska inte vara några problem.

du märker ju när du kör om vikterna är lagom. om du tycker att den varvar för mycket kan det vara läge att gå upp något steg på vikterna men då
är det små steg som gäller. :)
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Demuz skrev:Skulle säga att 4grams vikter är ganska normalt vid din setup. dom flesta med liknande setup brukar köra någonstans mellan 4-4,5grams vikter så det ska inte vara några problem.

du märker ju när du kör om vikterna är lagom. om du tycker att den varvar för mycket kan det vara läge att gå upp något steg på vikterna men då
är det små steg som gäller. :)
Okej tack för svar, men ahr en fråga till. Har bara kört crossmoppe första ången jag kör aerox. På crossmoppar så rör den sig direkt när man gasar men på denna måsta jag ge en tredjedels gas för att den ska röra på ssig. Är detta normalt?
Skriv svar