Plugga ur Generic Trigger? HJÄLP!

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på övriga mopeder. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

BondenUndercover
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 10 september 2014, 18:46
Ort: STORSTAN

Plugga ur Generic Trigger? HJÄLP!

Inlägg av BondenUndercover »

Tjena, har en Generic trigger SM50, 2010. Jag hade tänkt dra pluggen, men när jag kollade munstycket så var det strl 95, behöver jag ett större munstycke? Hade varit bra att veta innan man beställer en munstyckesats.
Senast redigerad av BondenUndercover den 28 oktober 2014, 19:37, redigerad totalt 1 gånger.
fullt ös körkortslös!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Ja.
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Hampu skrev:Ja.
Din lilla kladdkaka, var det det bästa svaret du kunde ge? lite mer informativt hade ju fan inte skadat.


Till TS: Är den helt original nu med stl 95 i munstycke? vilket storlek på förgasare har du? stl 95 låter väldigt högt för en moppe som är original.
När man pluggar ur eller byter till effektrör brukar man säga att man behöver byta 10 storlekar större i munstycke fast det kan variera stort mellan mopeder men ca 10 storlekar större brukar fungera för de flesta.

EDIT: läste Mura's svar och då förstår jag mer. Läs denna guide så kommer det gå utan problem :) http://www.twostrokerider.se/rexxys-forgasarguide/



,
Senast redigerad av GurkMarmelad den 28 oktober 2014, 20:18, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

har bytat munstycke på en trigger innan och har för mig det var skit högt org så ja.. 95 stämmer nog :)
Bild
BondenUndercover
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 10 september 2014, 18:46
Ort: STORSTAN

Inlägg av BondenUndercover »

GurkMarmelad skrev:
Hampu skrev:Ja.
Din lilla kladdkaka, var det det bästa svaret du kunde ge? lite mer informativt hade ju fan inte skadat.


Till TS: Är den helt original nu med stl 95 i munstycke? vilket storlek på förgasare har du? stl 95 låter väldigt högt för en moppe som är original.
När man pluggar ur eller byter till effektrör brukar man säga att man behöver byta 10 storlekar större i munstycke fast det kan variera stort mellan mopeder men ca 10 storlekar större brukar fungera för de flesta.

EDIT: läste Mura's svar och då förstår jag mer. Läs denna guide så kommer det gå utan problem :) http://www.twostrokerider.se/rexxys-forgasarguide/



,
Moppen är helt orginal, jag tyckte också att 95 är lite väl mycket för en org moppe. Det står inte någonstans på förgasaren vad det är för storlek, och jag hittar inte det nånstans på google, det ända det stod på förgasaren var "Leader", troligtvis märket. Jag skulle tippa på att det är 16 mm, det brukar ju vara standard på eu moppar, men jag är inte säker. Tack för svar iaf.
fullt ös körkortslös!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

BondenUndercover skrev:[spoiler]
GurkMarmelad skrev:
Hampu skrev:Ja.
Din lilla kladdkaka, var det det bästa svaret du kunde ge? lite mer informativt hade ju fan inte skadat.


Till TS: Är den helt original nu med stl 95 i munstycke? vilket storlek på förgasare har du? stl 95 låter väldigt högt för en moppe som är original.
När man pluggar ur eller byter till effektrör brukar man säga att man behöver byta 10 storlekar större i munstycke fast det kan variera stort mellan mopeder men ca 10 storlekar större brukar fungera för de flesta.

EDIT: läste Mura's svar och då förstår jag mer. Läs denna guide så kommer det gå utan problem :) http://www.twostrokerider.se/rexxys-forgasarguide/



,
[/spoiler]
Moppen är helt orginal, jag tyckte också att 95 är lite väl mycket för en org moppe. Det står inte någonstans på förgasaren vad det är för storlek, och jag hittar inte det nånstans på google, det ända det stod på förgasaren var "Leader", troligtvis märket. Jag skulle tippa på att det är 16 mm, det brukar ju vara standard på eu moppar, men jag är inte säker. Tack för svar iaf.
Herregud, spelar ju ingen roll ifall det verkar stort för att vara original? Är det 95 i nu och den går bra så är det 95 som det ska vara när den är original.

plugga ur röret och gå upp ca 10 storlekar sedan går du ned tills den går bra.
Skriv svar