Hjälp med fälgar!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Piratenn
Elmoped
Inlägg: 125
Blev medlem: 30 juni 2014, 22:08
Ort: Götet!

Hjälp med fälgar!

Inlägg av Piratenn »

Tjääna! jag har en MH Furia med dem otroligt fula 21'' fälgarna bak och fram... hittade idag en MH fram fälg 18'' tror jag. skulle det funka att ha 21'' bak ok 18'' fram, eller skulle det vara livsfarligt? :roll:

//P
MH Furia -00 SÅLD
Gilera Runner -00

Följ mitt projekt! (Klicka Bilden)
Bild[/url]
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

Jag tror inte att du har 21 tum bak då det är extremt ovanligt, i så fall är både ditt framhjul och bakhjul lika stora? Crossfälgar brukar vara 21 tum fram och 17-18 bak. Så har du 17-18 bak så funkar det med 18 tum fram också, se dock till att byta till sm-däck både fram och bak, annars kommer det se förjävligt ut.
Har du verkligen 21 tum bak (vilket jag inte kan beskriva hur otroligt jag tror det är) så skulle det nog inte bli livsfarligt med 18 tum fram :D men ändå se riktigt fult ut.

Så är ditt bakhjul (i dagsläget) 17/18 tum: köpköpköp!
Men är det verkligen 21 tum så låt bli och köp en hel uppsättning sm-fälgar i stället :D
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Användarens profilbild
Piratenn
Elmoped
Inlägg: 125
Blev medlem: 30 juni 2014, 22:08
Ort: Götet!

Inlägg av Piratenn »

Tyvär så har jag oturen att ha 21" fram och bak... men tänkte, att nu när jag hitta en SM fälg Furia så köper man dem och sen.
Varför jag vill ha 18" är för framhjulet i nuläget är typ 1-2 dm från stänkskärmen och ser förjävligt ut. Kan lägga upp en bild senare idag :)
MH Furia -00 SÅLD
Gilera Runner -00

Följ mitt projekt! (Klicka Bilden)
Bild[/url]
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Piratenn skrev:Tyvär så har jag oturen att ha 21" fram och bak... men tänkte, att nu när jag hitta en SM fälg Furia så köper man dem och sen.
Varför jag vill ha 18" är för framhjulet i nuläget är typ 1-2 dm från stänkskärmen och ser förjävligt ut. Kan lägga upp en bild senare idag :)
klar det går ???? fast man brukar ha större fram än bak den kommer vara riktad framåt som du har sänkt den så den ser ut som en hyper ;)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar