Förgasarnål hållar grej

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Förgasarnål hållar grej

Inlägg av TheRavenBlue »

Jag gjorde rent min förgasare och lade alla delar i en låda så jag inte skulla tappa bort det men så har man nyfickna lillebröder som rotade och nu är den green som som man kan flytta upp och ner på nålen är borta och jag vet inte vad det heter kan någon länka har orginal förgasare till Derbi Senda drd -03
Användarens profilbild
marcus lissolles
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 29 april 2013, 18:53

Inlägg av marcus lissolles »

nålclips heter de :)
Användarens profilbild
ggaabbe
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 24 juli 2014, 00:48
Ort: Lund

Inlägg av ggaabbe »

Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

Tackar!
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Vill du inte beställa från TS med långa leveranstider och dyra fraktkostnader, åk till Biltema de har samma clips lovar jag dig.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

Har du länk hittar ingen :/
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

TheRavenBlue skrev:Har du länk hittar ingen :/
Stämmer, har nog utgått ur sortimentet.
De brukade ha en förpackning med c-clips för några kronor, konstigt att den utgått.
Dock kan du i teorin använda lite vad som helst. Hittade på google att en kille klippt upp en tunn plastförpackning och klippt till ett eget clips, ska funka bra det med. Tills vidare vill säga, skulle inte rekommendera det som en permanent lösning då jag inte vet hur väl det fungerar :)
Ledsen förmitt påstående om Biltema, borde sökt upp dem innan jag föreslog det!
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Har du en gammal kassetbandspelare du kan skrota så brukar det finnas några låsbrickor i varierande storlekar på axlarna i maskineriet. Har räddat mig mer än en gång... men bandspelarna är ju lite svårare att hitta idag än för 15 år sedan.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

G-son skrev:Har du en gammal kassetbandspelare du kan skrota så brukar det finnas några låsbrickor i varierande storlekar på axlarna i maskineriet. Har räddat mig mer än en gång... men bandspelarna är ju lite svårare att hitta idag än för 15 år sedan.
Finns ofta i elektronik insamlingen för den som har bostadsförening eller liknande där sopsortering finns. Gå och kolla där, ligger ofta slängt en massa (enligt mig) roliga grejer och även en och annan kasettspelare.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 549
Blev medlem: 9 juni 2014, 17:07
Ort: Norrnäs Finland

Inlägg av emilnordman »

Låsringar/segersäkringar/spårryttare funkar riktigt bra, lika bra som originalclipset, om inte bättre ;)
Skriv svar