Öppet Luftfilter

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

yamahaneos1
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 23 maj 2014, 16:51
Ort: Västervik

Öppet Luftfilter

Inlägg av yamahaneos1 »

tjena grabbar, undrar vad ett öppet luftfilter gör? liksom om det ger mer axx eller vad? och undrar hur man ska göra för att få öppet luftfilter är det bara och ta bort luftburken eller göra hål i den?
tack för svar!
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

ett öppet luftfilter på en orginal mopped gör näst intil ingenting det drar bara till sig uppmärksamhet.
om du ska bygga en hyper eller om din förgasare är för står för öppningen på öppet filter annars kör på orginal luftfilter, funkar hur bra som hellst.
Quattro lyfe
yamahaneos1
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 23 maj 2014, 16:51
Ort: Västervik

Inlägg av yamahaneos1 »

FreZz skrev:ett öppet luftfilter på en orginal mopped gör näst intil ingenting det drar bara till sig uppmärksamhet.
om du ska bygga en hyper eller om din förgasare är för står för öppningen på öppet filter annars kör på luftboxen, funkar hur bra som hellst.
De är det jag vill kunna stunta med den och kollar lite på youtube och dem flesta skriver "öppet luftfilter" i setup
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

yamahaneos1 skrev:
FreZz skrev:ett öppet luftfilter på en orginal mopped gör näst intil ingenting det drar bara till sig uppmärksamhet.
om du ska bygga en hyper eller om din förgasare är för står för öppningen på öppet filter annars kör på luftboxen, funkar hur bra som hellst.
De är det jag vill kunna stunta med den och kollar lite på youtube och dem flesta skriver "öppet luftfilter" i setup
För att stunta behöver du absolut inte öppet filter bortkastade pengar.

Jag körde 70cc och 18mm förgasare på orginal går skit bra.
Quattro lyfe
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Ett sportluftfilter tillåter en att ta ut mer effekt. Det gör ingen märkbar skillnad utan låter endast mer ifrån förgasaren. I mitt tycke är det sportluftfilter endast en lösning om luftburken inte längre räcker till.
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

jag rekommenderar alltid luftburk om man kan använda det.

upp till 21mm förgasare kan du använda luftburk utan problem. om det stryper så kan man borra lite extra hål i luftburken. men ändå behålla de låga ljudet.

finns ju luftburkar till större föggar också. såkallade gocart luftburkar.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Och för noteringens skull, jag kör 100km/h med originalburk på en Derbi Senda.. (Lite borrad för högre flöde)
Skriv svar