Polera fälgar

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Erkki
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 14 april 2013, 12:32

Polera fälgar

Inlägg av Erkki »

tjena, har ett problem med min fälgar på sendan. Det är typ avlagringar/beläggning som inte går att få bort. Försökte med autosol, yes, t-röd. Det enda som gav lite resultat var (240) sandpapper. Men jag få inte bort allt.
Någon med tips?
Användarens profilbild
G_Craft
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 9 april 2012, 09:01
Ort: skövde

Inlägg av G_Craft »

Är inte 240 väldigt grovt? En bild på problemet skulle vara till hjälp. :)
Erkki
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 14 april 2013, 12:32

Inlägg av Erkki »

Bild
Bild

nu är det delvis smuts efter som att det regnade idag. Men ni ser de mörkare fläckarna, det är de jag inte får bort
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

testa bara köra autosol med en borrmaskin :) annars är det våt slippapper som gäller :)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Erkki
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 14 april 2013, 12:32

Inlägg av Erkki »

såhär blev det efter lite autosol på polermaskinen. Prickarna syns fortfarande
Bild
k3m3rz
Elmoped
Inlägg: 88
Blev medlem: 15 juni 2012, 11:37

Inlägg av k3m3rz »

Jag hade exakt samma problem på framfälgen! Använda ett medel som hette "prickbort", turtles fälgrengöring och något polermedel med extra mycket slipdamm i, vipps så var set borta! :)

Men bakfälgen är fortfarande ful:/
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

du behöver oxå använda finare sandpapper för nu syns det repor från det grova pappret
Gasres97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 184
Blev medlem: 17 november 2013, 21:09
Ort: Partille

Inlägg av Gasres97 »

Du ska ha våtslippapper, börja med 240 upp till 1500-2000 steg för steg, sedan autosol på en polermaskin så kommer du att få en riktigt fin glansig yta :)
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

Har ni skit som sitter riktigt överjävligt så kan ni testa med maskindiskmedel, enligt min farbror gör det underverk :wink:
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Polera är en rätt snabb process, slipandet är det verkligen tålamod som gäller, börja grovt och avsluta med fint papper. Bara att fortsätta gnugga tills porerna är borta.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar