munstycke Derbi drd pro

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

GVsnubben
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 29 maj 2014, 09:42

munstycke Derbi drd pro

Inlägg av GVsnubben »

Jag skulle vilja byta munstycke på min Derbi drd pro så att den blir starkare och sedan dreva den så att jag kan åka i ungefär 60-65 km/h. Just nu är den orginal men vad ska jag byta till för munstycke/munstycken och är det något mer som behövs göras?
/Gustav :D
<Derbi drd pro> Jag kan ej möe som du nog förstår
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

munstycke byter man för att reglera bensinflödet. T.ex. om man trimmar förbrukar moppen mer bensin alltså behövs det ett större munstycke för att ge den tillräckligt med bensin. Alltså en moppe blir inte starkare av ett större munstycke utan själva trimmet, munstycket byts för att ställa in förgasaren.

Ett tips är att plugga ur röret (behåll blindtarmen) och dreva den till bättre ax. org drevning är 11/53.
GVsnubben
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 29 maj 2014, 09:42

Inlägg av GVsnubben »

LinkanTuning skrev:munstycke byter man för att reglera bensinflödet. T.ex. om man trimmar förbrukar moppen mer bensin alltså behövs det ett större munstycke för att ge den tillräckligt med bensin. Alltså en moppe blir inte starkare av ett större munstycke utan själva trimmet, munstycket byts för att ställa in förgasaren.

Ett tips är att plugga ur röret (behåll blindtarmen) och dreva den till bättre ax. org drevning är 11/53.
Men på en annons jag såg på blocket på en Derbi drd pro så hade han bytt munstycke för att göra den starkare i uppförsbackar.
<Derbi drd pro> Jag kan ej möe som du nog förstår
Användarens profilbild
derbiogge
Avstängd
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2013, 12:34

Inlägg av derbiogge »

är du säker på att han inte gjorde något mer på moppen ?
ta det lugnt ta en toy äh dem är så små ta två

https://www.youtube.com/watch?v=vaTpNO64ZzM
GVsnubben
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 29 maj 2014, 09:42

Inlägg av GVsnubben »

Ne inte vad jag vet, men vad kan man göra för något annat för att få den starkare förutom att dreva.
<Derbi drd pro> Jag kan ej möe som du nog förstår
Dreamhack
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 14 juni 2012, 20:48

Inlägg av Dreamhack »

GVsnubben skrev:Ne inte vad jag vet, men vad kan man göra för något annat för att få den starkare förutom att dreva.
dra pluggen, ta bort blindtarm, större förgasare, bättre cc, strippa moppen :roll:
Bensinskalle: och henry, din dumfan, du gillar verkligen att hacka på mejj va????

tror du ja bara sitter och ljuger här va??

har ja gjort dig nåt eller???

vill du att ja ska säga förlåt och svälja dina ord???

Moral of the text, bensinskalle har väl också varit ung😂
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

GVsnubben skrev:
LinkanTuning skrev:munstycke byter man för att reglera bensinflödet. T.ex. om man trimmar förbrukar moppen mer bensin alltså behövs det ett större munstycke för att ge den tillräckligt med bensin. Alltså en moppe blir inte starkare av ett större munstycke utan själva trimmet, munstycket byts för att ställa in förgasaren.

Ett tips är att plugga ur röret (behåll blindtarmen) och dreva den till bättre ax. org drevning är 11/53.
Men på en annons jag såg på blocket på en Derbi drd pro så hade han bytt munstycke för att göra den starkare i uppförsbackar.
Tro inte på vad folk skriver i sina blocket annonser... :wink:
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
GVsnubben
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 29 maj 2014, 09:42

Inlägg av GVsnubben »

Vart sitter pluggen och hur snabbt kommer den gå utan den?
<Derbi drd pro> Jag kan ej möe som du nog förstår
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

Ta av ditt rör och kolla i mynningen av röret, den biten som sitter fast i cylindern så ser du nog att där sitter en plugg som har en mindre innerdiameter än själva röret. Tar du bort den så bör den gå i 60-70 i alla fall :D
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Du har väll mer eller mindre fått dom svaren du behöver.. Vid vidare frågor så posta dom i munstycke- tråden. :)


Låser här..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Låst