Svensson polis slog mig på moppen

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Svensson polis slog mig på moppen

Inlägg av hempyyy »

Tja, nyss när jag åkte hem ifrån skolan så åkte jag förbi lågstadieområdet i kanske 45-50 och då hoppar nån jävla svensson polis fram och blockar vägen, så jag måste stanna och så säger jag -vad fan gör du? Och han typ -jävla ligist det är 30 här, och det springer runt en massa barn här! Jävligt förbannaf var han... Jag säger bara -jaja whatever och börjar åka iväg och då slår han till mig hårt som fan i ryggen, alltså så hårt han orkade. Kan jag anmäla honom eller nåt för det gjorde jävligt ont, jag tänkte vända om och säga typ -vad fan gör du och säga att jag skulle anmäla honom men orkade inte , hursomhelst vad skulle jag gjort och kan jag anmäla honom?
....
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Med "svensson polis" menar du en hobby polis?
Du kan ju alltid försöka men tror inte du kommer långt i rätten utan bevis på att det var han :?
Har du fått några synliga skador eller inre skador?
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Vet du ens vem det var? Tyvärr kommer du inte komma långt med en anmälan.
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

om det nu inte var riktigt snut (vad jag uppfattar det som) så hade jag fan gett han en rak höger, har han ingen anledning till att slå till dig så är det bara självförsvar..
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Re: Svensson polis slog mig på moppen

Inlägg av Ossian »

hempyyy skrev:Tja, nyss när jag åkte hem ifrån skolan så åkte jag förbi lågstadieområdet i kanske 45-50 och då hoppar nån jävla svensson polis fram och blockar vägen, så jag måste stanna och så säger jag -vad fan gör du? Och han typ -jävla ligist det är 30 här, och det springer runt en massa barn här! Jävligt förbannaf var han... Jag säger bara -jaja whatever och börjar åka iväg och då slår han till mig hårt som fan i ryggen, alltså så hårt han orkade. Kan jag anmäla honom eller nåt för det gjorde jävligt ont, jag tänkte vända om och säga typ -vad fan gör du och säga att jag skulle anmäla honom men orkade inte , hursomhelst vad skulle jag gjort och kan jag anmäla honom?
Du kan anmäla honom för misshandel eller liknande men som de andra säger så tror jag inte att du kommer särskilt långt med det :(
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

hur fort körde de, visa lite respekt nästa gång.
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

derbeyy skrev:om det nu inte var riktigt snut (vad jag uppfattar det som) så hade jag fan gett han en rak höger, har han ingen anledning till att slå till dig så är det bara självförsvar..
det var en såkallad hobbypolis :)
....
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

I en sån situation är det bästa bara att smälla i växel och dra, själv hade jag ju nitat honom..
Men det finns inte så mycket att göra, om du vet vem det är så kan du ju dra med din farsa eller nån annan vuxen och bara snacka med honom.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

bonnaracing skrev:visa lite respekt nästa gång.
This. Ta detta som en läxa, och håll hastigheten iallafall utanför skolor.
Jag är ganska så säker på att du inte vill ha en allvarligt skadad 8-åring på ditt samvete.

Och nej, du kommer ingenstans med din anmälan om du inte vet vem mannen är.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Är det bara jag som har förstående för den här mannen?
Skulle kunna banka skiten ur alla moppepojkar som bränner förbi på gångvägarna i alldeles för höga hastigheter.

Man kör inte snabbt på gångvägar, så enkelt är det.
Ska du köra snabbt, dvs snabbare än en 30-moppe får gå, håll dig på vägarna eller åtminstone i vägrenen.

Om du bara kunde se det ur mina ögon en dag, hur fantastiskt tacksamma och glada alla människor blir när jag glider förbi promenerande, och inte minst barn och hundägare i krypfart. Folk har sett så många som dig och det tär på deras tålamod.

Det kan handla om att den här mannen är mer rädd om livet på sina egna barn än den illa uppfostrade moppeungen som kan bli deras död. Klandrar ni honom? Tänk.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
jespersallvik
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 5 januari 2013, 11:52

Inlägg av jespersallvik »

håller fullt med! om det är nån som ska anmälas är det faktist du! tänk om det var nån som körde på din syrra te.x. han kanske inte borde slagit så hårt men de va du som gjorde fel från början! lär dig visa respekt, tänk att de va du som stod där! har du moppekort? annars skaffa de! hoppas du lär dig att man inte alltid behöver köra fort!
duke 125 leovince, om någon har en billig slider till salu så pm:a mig,kanske intriserad
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

håller med de andra...

ser 99 fara runt på mopparna i områden med barnfamiljer som värsta fackona!

seriöst skärp dig!
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

-ReM- skrev:Bra text
Håller med där men (även om jag låter som någon i trean) man ska inte slåss. Det låter man bli och i en sådan situation kommer det inte förbättra något, i värsta fall hade han kunnat vingla till av slaget och på grundad av det köra på någon :?

Sedan misstänker jag att mannen ifråga ville visa sig manlig och vuxen genom att skälla ut honom, det är säkert fullt med bilar som också kör i ca:40 utan att någon ens lyfter på ett ögonbryn... :x
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Skriv svar