Linkans forshaga shopper projekt! update 6. Årsmodell 1982!

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på övriga mopeder. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Jag har en stor gammal kärlek till just dessa. Hade en när jag fyllt 15 och den trimmade jag så att den gick, ja ...jag vet inte vad. Mätte aldrig hastigheten. Så hur fort den gick vet jag inte. Men det roliga tog ju slut när en lirare körde den och vurpade den. Då kom snälla polisen och sade: "Aja baja" så det blev en del böter och trimmet blev jag av med. Ja förbannade glädjedödare
:cry: :cry:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Agge0102 skrev:
Persson97 skrev:
Agge0102 skrev: Det låter bra! Har ungefär samma mål, tyvärr spräckte jag min nya tolva idag :roll: men ska nog fixa den så man kan ut å öva igen :D
#Hemochsvetsa ;)
haha jo om det vore så väl att jag hade en svets :roll: nu får man ringa runt å leta efter nån som har :wink:
Lämna in den till något gymnasie så fixar dom det för en billig peng :)

Kompisen fick svetsat ett helt flak (Atralla) i aludurk för en hundring..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

runners skrev:Jag har en stor gammal kärlek till just dessa. Hade en när jag fyllt 15 och den trimmade jag så att den gick, ja ...jag vet inte vad. Mätte aldrig hastigheten. Så hur fort den gick vet jag inte. Men det roliga tog ju slut när en lirare körde den och vurpade den. Då kom snälla polisen och sade: "Aja baja" så det blev en del böter och trimmet blev jag av med. Ja förbannade glädjedödare
:cry: :cry:
haha det är ju riktigt fina grejer! vad hade du för trim på den då?
Agge0102 skrev:
LinkanTuning skrev:
Agge0102 skrev:
Ja den var riktigt fin! :). Fast med en slider blir det ju ännu roligare, vi får ta å köra bakhjul tillsammans då :D
klart vi ska! målet är att jag ska kunna göra ringar innan efterträffen :)
Det låter bra! Har ungefär samma mål, tyvärr spräckte jag min nya tolva idag :roll: men ska nog fixa den så man kan ut å öva igen :D
Aha fan va trist. var det den skeva eller hade du gjort en ny? [/b]
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

LinkanTuning skrev:
Agge0102 skrev:
LinkanTuning skrev: klart vi ska! målet är att jag ska kunna göra ringar innan efterträffen :)
Det låter bra! Har ungefär samma mål, tyvärr spräckte jag min nya tolva idag :roll: men ska nog fixa den så man kan ut å öva igen :D
Aha fan va trist. var det den skeva eller hade du gjort en ny? [/b]
En ny :roll: Var en dag gammal, men det visar väl bara att vi var för snåla vid svetsningen :wink:
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

LinkanTuning skrev:
runners skrev:Jag har en stor gammal kärlek till just dessa. Hade en när jag fyllt 15 och den trimmade jag så att den gick, ja ...jag vet inte vad. Mätte aldrig hastigheten. Så hur fort den gick vet jag inte. Men det roliga tog ju slut när en lirare körde den och vurpade den. Då kom snälla polisen och sade: "Aja baja" så det blev en del böter och trimmet blev jag av med. Ja förbannade glädjedödare
:cry: :cry:
haha det är ju riktigt fina grejer! vad hade du för trim på den då?
Den var bonnatrimmad. Köpte cylinder och en hem-filad förgasare men den gick fort men inte riktigt rent i motorn. På den tiden fattade jag inte mkt om motorer alls, man gjorde bara vad andra sade att man skulle göra för att trimma. Ha haha.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

runners skrev:
LinkanTuning skrev:
runners skrev:Jag har en stor gammal kärlek till just dessa. Hade en när jag fyllt 15 och den trimmade jag så att den gick, ja ...jag vet inte vad. Mätte aldrig hastigheten. Så hur fort den gick vet jag inte. Men det roliga tog ju slut när en lirare körde den och vurpade den. Då kom snälla polisen och sade: "Aja baja" så det blev en del böter och trimmet blev jag av med. Ja förbannade glädjedödare
:cry: :cry:
haha det är ju riktigt fina grejer! vad hade du för trim på den då?
Den var bonnatrimmad. Köpte cylinder och en hem-filad förgasare men den gick fort men inte riktigt rent i motorn. På den tiden fattade jag inte mkt om motorer alls, man gjorde bara vad andra sade att man skulle göra för att trimma. Ha haha.
ahaha :D funderar själv på att jacka kolven på den men polisen kommer vara jävligt på om jag fixar polis stuk så jag åker nog dit rätt snabbt :roll:
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Dem är skitkul att köra med trim men enormt svåra om man ska dra från blåljusen när de dyker upp. De är nästan samma sak som man är fast när man ser dem. Dem är inte särskilt stabila i högre hastigheter och utan man vet ordet av så välter man med dem. Det är trist! Men annars är de skitkul när man får fart i dem :wink:.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

runners skrev:Dem är skitkul att köra med trim men enormt svåra om man ska dra från blåljusen när de dyker upp. De är nästan samma sak som man är fast när man ser dem. Dem är inte särskilt stabila i högre hastigheter och utan man vet ordet av så välter man med dem. Det är trist! Men annars är de skitkul när man får fart i dem :wink:.
ahaha med tanke på att de väger 74 kg och knappt har någon fjädring förstår jag det :D
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Jag tror att hela konstruktionen inte är avsedd att fordonet ska gå så fort och viss inverkar är fjädringen en hel del. Men jag skulle gärna vilja ha en sådan i dag och fullt maxad med allt. kör man lugnt och sansat så tror jag inte man blir stoppad. I varje fall tror de där enkelriktade poliserna att man är ett pucko som är halvt invalid och inte bryr sig ...sedan vroooom i väg. :lol:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

runners skrev:Jag tror att hela konstruktionen inte är avsedd att fordonet ska gå så fort och viss inverkar är fjädringen en hel del. Men jag skulle gärna vilja ha en sådan i dag och fullt maxad med allt. kör man lugnt och sansat så tror jag inte man blir stoppad. I varje fall tror de där enkelriktade poliserna att man är ett pucko som är halvt invalid och inte bryr sig ...sedan vroooom i väg. :lol:
ahah :)Jag har en 50cc motor i garaget med skuren cylinder som är bänkad till ca 10hk. det vore redigt ballt att montera den! synd att cylinder till den kostar mer än 2k så det blir nog inte av.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Du skulle skärmbredda senare va? Va är skärmarna gjorda av, plast eller plåt? :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Persson97 skrev:Du skulle skärmbredda senare va? Va är skärmarna gjorda av, plast eller plåt? :)
Det är plåt... Så jag tror jag skippar det. Har ingen ordentlig svets som kan svetsa tunn plåt.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

LinkanTuning skrev:
Persson97 skrev:Du skulle skärmbredda senare va? Va är skärmarna gjorda av, plast eller plåt? :)
Det är plåt... Så jag tror jag skippar det. Har ingen ordentlig svets som kan svetsa tunn plåt.
Inställningar ;)

Dessutom så räcker det oftast att punkta :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Persson97 skrev:
LinkanTuning skrev:
Persson97 skrev:Du skulle skärmbredda senare va? Va är skärmarna gjorda av, plast eller plåt? :)
Det är plåt... Så jag tror jag skippar det. Har ingen ordentlig svets som kan svetsa tunn plåt.
Inställningar ;)

Dessutom så räcker det oftast att punkta :)
Jo men jag har endast en gammal pinnsvets som är till för grova svetsningar.. kommer inte lyckas bra så jag låter hällre bli. :roll:
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Sådär ja, en update igen!
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Ser bra ut Linus!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

LinkanTuning skrev:
Persson97 skrev:
LinkanTuning skrev: Det är plåt... Så jag tror jag skippar det. Har ingen ordentlig svets som kan svetsa tunn plåt.
Inställningar ;)

Dessutom så räcker det oftast att punkta :)
Jo men jag har endast en gammal pinnsvets som är till för grova svetsningar.. kommer inte lyckas bra så jag låter hällre bli. :roll:
Tunnare pinne och punkta så ska det väll inte vara några problem? ;)

Vore ju jäkla fett om du skärmbreddade ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Agge0102 skrev:Ser bra ut Linus!
Tackar Agge!
Persson97 skrev:
LinkanTuning skrev:
Persson97 skrev: Inställningar ;)

Dessutom så räcker det oftast att punkta :)
Jo men jag har endast en gammal pinnsvets som är till för grova svetsningar.. kommer inte lyckas bra så jag låter hällre bli. :roll:
Tunnare pinne och punkta så ska det väll inte vara några problem? ;)

Vore ju jäkla fett om du skärmbreddade ;)
Klart det vore coolt men svetsen jag har är en gammal Esab, säkert 25 år gammal. Jag orkar även inte ta mig itu med det arbetet. Vill ha den på vägarna snabbt! :D
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Uppdatering 4 8)
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 27 juli 2013, 10:00
Ort: Södermanland

Inlägg av Magister543 »

Ser grymt bra ut! Motorn ser ju så gott som ny ut! :D
Bra jobbat!
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Magister543 skrev:Ser grymt bra ut! Motorn ser ju så gott som ny ut! :D
Bra jobbat!
Tack så mycket!

Jag tycker det har varit ont om kommentarer på de senaste två uppdateringarna, är detta projekt ointressant nu för tiden? :roll:
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Du skulle skippa biltemas motorlack. Tål inte bensin!
Du ska använda Biltemas fälgfärg istället! Det håller för bensin. :)

Och ser helt ok ut.

Bild
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Jasså? :( Är du säker att den inte tål bensin? Vad är det då för vits att göra en motorfärg?... :? Men ja det hade ju varit ett bra alternativ, synd att jag inte fick reda på det innan :)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

LinkanTuning skrev:Jasså? :( Är du säker att den inte tål bensin? Vad är det då för vits att göra en motorfärg?... :? Men ja det hade ju varit ett bra alternativ, synd att jag inte fick reda på det innan :)
Jupp, målade en motor med Biltemas svarta motorfärg för länge sen... En droppe bensin och färgen försvann där droppen rann!
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Rexxy skrev:
LinkanTuning skrev:Jasså? :( Är du säker att den inte tål bensin? Vad är det då för vits att göra en motorfärg?... :? Men ja det hade ju varit ett bra alternativ, synd att jag inte fick reda på det innan :)
Jupp, målade en motor med Biltemas svarta motorfärg för länge sen... En droppe bensin och färgen försvann där droppen rann!
Det var inge vidare direkt :( Får hålla min lilla motor borta ifrån bensin :) Men jag får hoppas att dom förbättrat lacken på senare tiden då :D
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

LinkanTuning skrev: Jag tycker det har varit ont om kommentarer på de senaste två uppdateringarna, är detta projekt ointressant nu för tiden? :roll:
Sluta lipa gullet ;)

Ser bra ut!
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Persson97 skrev:
LinkanTuning skrev: Jag tycker det har varit ont om kommentarer på de senaste två uppdateringarna, är detta projekt ointressant nu för tiden? :roll:
Sluta lipa gullet ;)

Ser bra ut!
Bra att några tycker det iallafall ;)
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Riktigt gött projekt!
Skulle själv vilja ha en som man stoppar liggande Minarelli med Malossi TS2 på. 8)
Användarens profilbild
viktorpers
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 25 december 2013, 17:34

Inlägg av viktorpers »

Snyggt jobbat! :D
Derbi Senda R och en ombyggd Mustang Mamba
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

viktorpers skrev:Snyggt jobbat! :D
Tack! :)
rärox skrev:Riktigt gött projekt!
Skulle själv vilja ha en som man stoppar liggande Minarelli med Malossi TS2 på. 8)
Tro mig man vill inte åka snabbare än 45 i en cp låda :wink:
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

LinkanTuning skrev:
viktorpers skrev:Snyggt jobbat! :D
Tack! :)
rärox skrev:Riktigt gött projekt!
Skulle själv vilja ha en som man stoppar liggande Minarelli med Malossi TS2 på. 8)
Tro mig man vill inte åka snabbare än 45 i en cp låda :wink:
Tror inte du vill ha gasres på en "cp låda" heller...lär bli rätt så svajigt. (Om den nu ens orkar upp med tjocke Linus :* <3 )
Men Fortsätt på så här! Det blir skitbra, motorfärg håller visst bra om man gör ett bra förarbete...
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Sebbe-Tuning skrev:
LinkanTuning skrev:
viktorpers skrev:Snyggt jobbat! :D
Tack! :)
rärox skrev:Riktigt gött projekt!
Skulle själv vilja ha en som man stoppar liggande Minarelli med Malossi TS2 på. 8)
Tro mig man vill inte åka snabbare än 45 i en cp låda :wink:
Tror inte du vill ha gasres på en "cp låda" heller...lär bli rätt så svajigt. (Om den nu ens orkar upp med tjocke Linus :* <3 )
Men Fortsätt på så här! Det blir skitbra, motorfärg håller visst bra om man gör ett bra förarbete...
Blev jag tjock nu också :cry: Dom här lådorna har ju bara en gummi upphängning som stötdämpare och är ostadigare än en full ryss så gasres är nog dödsdömt

Tack de ska jag :) :wink:
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Updatering! nu jävlar vill jag se fart i kommentarsfältet annars skiter jag i att uppdatera det här projektet!
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Grymt att du köpte en stuntmoppe och att du har uppdaterat projektet! :D
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Askalas!
Kul med lite ljud på na ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar