Vet inte om detta är rätt ställe för tråden men skriver här ändå
Har iaf hittat den här moppen på blocket och blev väldigt sugen på den http://www.blocket.se/halland/Ch_racing ... ?ca=15&w=2
Har mailat lite med honom och felet på den är att den inte startar/är svårstartad. Han säger att den började krångla när han bytte från 70cc cylinder tillbaka till 50cc, att den gick, men gick orent och han sa att han inte var någon mekaniker så anledningen till att den gick orent var att han inte kunde fixa rätt munstycke. Den har då stått i tre år efter det och han säljer den nu så är den svårstartad/startar inte. Vad tycker ni? Tror ni den skulle gå igen om man bytte bensin, rengör förgasaren och byter tändstift? Och när man fått den att funka fixa rätt munstycke? Det lutar åt att köpa den för jag har alltid velat ha en ovanlig moppe och det är ju rätt så billigt. Tacksam för svar
känner du någon som har kunskap kan hjälpa dig o fixsa den så tycker jag att du ska köpa den och om du vill lära dig o meka
att den är svår startad beror nog på att den stått ett längre tag så bara rengör förgasaren i med ny bensin o nytt tändstift som du säger så ska de nog inte vara några problem o få den att gå. sen behövs det nog bara lite förgasar inställningar så går han fint sen.
jag hade helt klart köpt den om jag var du, pruta så mkt du kan o köp den.
***MATTE*** skrev:känner du någon som har kunskap kan hjälpa dig o fixsa den så tycker jag att du ska köpa den och om du vill lära dig o meka
att den är svår startad beror nog på att den stått ett längre tag så bara rengör förgasaren i med ny bensin o nytt tändstift som du säger så ska de nog inte vara några problem o få den att gå. sen behövs det nog bara lite förgasar inställningar så går han fint sen.
jag hade helt klart köpt den om jag var du, pruta så mkt du kan o köp den.
Bara vad jag tycker sen får du bestämma själv!
jajamen tror nog det blir att köpa den
kunskaperna har jag nog själv för att fixa den, har haft två stycken mt5or som jag har pillat väldigt mycket på. men det är nog det att det är 3 år gammal bensin i som gör den såpass trögstartad. så får jag nog rengöra förgasaren också
***MATTE*** skrev:känner du någon som har kunskap kan hjälpa dig o fixsa den så tycker jag att du ska köpa den och om du vill lära dig o meka
att den är svår startad beror nog på att den stått ett längre tag så bara rengör förgasaren i med ny bensin o nytt tändstift som du säger så ska de nog inte vara några problem o få den att gå. sen behövs det nog bara lite förgasar inställningar så går han fint sen.
jag hade helt klart köpt den om jag var du, pruta så mkt du kan o köp den.
Bara vad jag tycker sen får du bestämma själv!
jajamen tror nog det blir att köpa den
kunskaperna har jag nog själv för att fixa den, har haft två stycken mt5or som jag har pillat väldigt mycket på. men det är nog det att det är 3 år gammal bensin i som gör den såpass trögstartad. så får jag nog rengöra förgasaren också
Gör en grundlig koll på den om du köper den, kolla cylinder, byt tändstift, rengör förgasaren, byt kylarvätska och kolla hur vattenpumpen ser ut, den kan behövas renoveras, byt växellådsolja, byt bensin, kolla bromsar, lysen mm. Det kan vara ett kap eller så är det en skrothög. När du köper den var petig och kolla drev, eventuella läckage, komp, spruckna däck, kåpor etc.
LinkanTuning skrev:Gör en grundlig koll på den om du köper den, kolla cylinder, byt tändstift, rengör förgasaren, byt kylarvätska och kolla hur vattenpumpen ser ut, den kan behövas renoveras, byt växellådsolja, byt bensin, kolla bromsar, lysen mm. Det kan vara ett kap eller så är det en skrothög. När du köper den var petig och kolla drev, eventuella läckage, komp, spruckna däck, kåpor etc.
mm kommer kolla gnistan när jag är där tror jag, och känna när man kickar om den inte är skuren
Eftersom du inte vet hur långt han kört med den oinställd så kan cylinder, vev, osv vara mer eller mindre skrot om dom inte fått tillräckligt mycket smörjning och eftersom den var svårstartad så gissar jag på att den är något slitet med.
Sen hur allvarligt det är, kolvringar, kolv, eller kanske rent av hela köret vet jag inte. Men tänk på att den inte är inställd så rätt mycket kan ha tagit skada.
Dock skulle jag nog säga att den är ett rätt bra köp för det priset även om motorn kan vara sliten.
Persson97 skrev:Eftersom du inte vet hur långt han kört med den oinställd så kan cylinder, vev, osv vara mer eller mindre skrot om dom inte fått tillräckligt mycket smörjning och eftersom den var svårstartad så gissar jag på att den är något slitet med.
Sen hur allvarligt det är, kolvringar, kolv, eller kanske rent av hela köret vet jag inte. Men tänk på att den inte är inställd så rätt mycket kan ha tagit skada.
Dock skulle jag nog säga att den är ett rätt bra köp för det priset även om motorn kan vara sliten.
men om det suttit 70cc på innan och 50 nu och han inte ställt in den så borde den väl fått för mycket? och det är väl bättre än att den får för lite?
jag köpte den! fick den för 8k han fick igång den när jag var där, han körde lite med den och sen dog den! men han sa att han inte pillat någonting på förgasaren sen han bytte ner sig från 70cc till 50cc så det är aaaaalllldeles för högt munstycke så det blir att beställa hem fler munstycken så kommer den gå som faan snygg som få var den också!