Köpa eller inte? CH racing

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Calle111
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 8 september 2013, 23:07
Ort: Lindome

Köpa eller inte? CH racing

Inlägg av Calle111 »

Vet inte om detta är rätt ställe för tråden men skriver här ändå
Har iaf hittat den här moppen på blocket och blev väldigt sugen på den http://www.blocket.se/halland/Ch_racing ... ?ca=15&w=2
Har mailat lite med honom och felet på den är att den inte startar/är svårstartad. Han säger att den började krångla när han bytte från 70cc cylinder tillbaka till 50cc, att den gick, men gick orent och han sa att han inte var någon mekaniker så anledningen till att den gick orent var att han inte kunde fixa rätt munstycke. Den har då stått i tre år efter det och han säljer den nu så är den svårstartad/startar inte. Vad tycker ni? Tror ni den skulle gå igen om man bytte bensin, rengör förgasaren och byter tändstift? Och när man fått den att funka fixa rätt munstycke? Det lutar åt att köpa den för jag har alltid velat ha en ovanlig moppe och det är ju rätt så billigt. Tacksam för svar :D
jag tycker det låter gott.
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Inlägg av Thoz3 »

om du köper den så har du ju goda prutingsskäl
dvs att det har varit trimmad och att den inte är i orginalt skick
Bild
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 februari 2011, 20:29
Ort: Åseda

Inlägg av ***MATTE*** »

känner du någon som har kunskap kan hjälpa dig o fixsa den så tycker jag att du ska köpa den och om du vill lära dig o meka :)

att den är svår startad beror nog på att den stått ett längre tag så bara rengör förgasaren i med ny bensin o nytt tändstift som du säger så ska de nog inte vara några problem o få den att gå. sen behövs det nog bara lite förgasar inställningar så går han fint sen.

jag hade helt klart köpt den om jag var du, pruta så mkt du kan o köp den.

Bara vad jag tycker sen får du bestämma själv! :)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Användarens profilbild
Calle111
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 8 september 2013, 23:07
Ort: Lindome

Inlägg av Calle111 »

***MATTE*** skrev:känner du någon som har kunskap kan hjälpa dig o fixsa den så tycker jag att du ska köpa den och om du vill lära dig o meka :)

att den är svår startad beror nog på att den stått ett längre tag så bara rengör förgasaren i med ny bensin o nytt tändstift som du säger så ska de nog inte vara några problem o få den att gå. sen behövs det nog bara lite förgasar inställningar så går han fint sen.

jag hade helt klart köpt den om jag var du, pruta så mkt du kan o köp den.

Bara vad jag tycker sen får du bestämma själv! :)
jajamen tror nog det blir att köpa den :)
kunskaperna har jag nog själv för att fixa den, har haft två stycken mt5or som jag har pillat väldigt mycket på. men det är nog det att det är 3 år gammal bensin i som gör den såpass trögstartad. så får jag nog rengöra förgasaren också :)
jag tycker det låter gott.
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 februari 2011, 20:29
Ort: Åseda

Inlägg av ***MATTE*** »

Calle111 skrev:
***MATTE*** skrev:känner du någon som har kunskap kan hjälpa dig o fixsa den så tycker jag att du ska köpa den och om du vill lära dig o meka :)

att den är svår startad beror nog på att den stått ett längre tag så bara rengör förgasaren i med ny bensin o nytt tändstift som du säger så ska de nog inte vara några problem o få den att gå. sen behövs det nog bara lite förgasar inställningar så går han fint sen.

jag hade helt klart köpt den om jag var du, pruta så mkt du kan o köp den.

Bara vad jag tycker sen får du bestämma själv! :)
jajamen tror nog det blir att köpa den :)
kunskaperna har jag nog själv för att fixa den, har haft två stycken mt5or som jag har pillat väldigt mycket på. men det är nog det att det är 3 år gammal bensin i som gör den såpass trögstartad. så får jag nog rengöra förgasaren också :)
aah okej härligt de , ja precis gör det :)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Gör en grundlig koll på den om du köper den, kolla cylinder, byt tändstift, rengör förgasaren, byt kylarvätska och kolla hur vattenpumpen ser ut, den kan behövas renoveras, byt växellådsolja, byt bensin, kolla bromsar, lysen mm. Det kan vara ett kap eller så är det en skrothög. :wink: När du köper den var petig och kolla drev, eventuella läckage, komp, spruckna däck, kåpor etc. :wink:
Användarens profilbild
Calle111
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 8 september 2013, 23:07
Ort: Lindome

Inlägg av Calle111 »

LinkanTuning skrev:Gör en grundlig koll på den om du köper den, kolla cylinder, byt tändstift, rengör förgasaren, byt kylarvätska och kolla hur vattenpumpen ser ut, den kan behövas renoveras, byt växellådsolja, byt bensin, kolla bromsar, lysen mm. Det kan vara ett kap eller så är det en skrothög. :wink: När du köper den var petig och kolla drev, eventuella läckage, komp, spruckna däck, kåpor etc. :wink:
mm kommer kolla gnistan när jag är där tror jag, och känna när man kickar om den inte är skuren
jag tycker det låter gott.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Eftersom du inte vet hur långt han kört med den oinställd så kan cylinder, vev, osv vara mer eller mindre skrot om dom inte fått tillräckligt mycket smörjning och eftersom den var svårstartad så gissar jag på att den är något slitet med.

Sen hur allvarligt det är, kolvringar, kolv, eller kanske rent av hela köret vet jag inte. Men tänk på att den inte är inställd så rätt mycket kan ha tagit skada.

Dock skulle jag nog säga att den är ett rätt bra köp för det priset även om motorn kan vara sliten.
Användarens profilbild
Calle111
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 8 september 2013, 23:07
Ort: Lindome

Inlägg av Calle111 »

Persson97 skrev:Eftersom du inte vet hur långt han kört med den oinställd så kan cylinder, vev, osv vara mer eller mindre skrot om dom inte fått tillräckligt mycket smörjning och eftersom den var svårstartad så gissar jag på att den är något slitet med.

Sen hur allvarligt det är, kolvringar, kolv, eller kanske rent av hela köret vet jag inte. Men tänk på att den inte är inställd så rätt mycket kan ha tagit skada.

Dock skulle jag nog säga att den är ett rätt bra köp för det priset även om motorn kan vara sliten.
men om det suttit 70cc på innan och 50 nu och han inte ställt in den så borde den väl fått för mycket? och det är väl bättre än att den får för lite?
jag tycker det låter gott.
Användarens profilbild
Calle111
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 8 september 2013, 23:07
Ort: Lindome

Inlägg av Calle111 »

jag köpte den! fick den för 8k han fick igång den när jag var där, han körde lite med den och sen dog den! men han sa att han inte pillat någonting på förgasaren sen han bytte ner sig från 70cc till 50cc så det är aaaaalllldeles för högt munstycke så det blir att beställa hem fler munstycken så kommer den gå som faan :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: snygg som få var den också!
jag tycker det låter gott.
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Härligt Calle! :D Blir det projekt på den? :) Upp med bilder på den iaf!
Användarens profilbild
Calle111
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 8 september 2013, 23:07
Ort: Lindome

Inlägg av Calle111 »

MisterDT50R skrev:Härligt Calle! :D Blir det projekt på den? :) Upp med bilder på den iaf!
aa vi får se kan slänga upp bilder på den imorgon den står hos en kompis under natten :))))
jag tycker det låter gott.
Användarens profilbild
Calle111
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 8 september 2013, 23:07
Ort: Lindome

Inlägg av Calle111 »

Bild
där är en bild på den om någon ville se :D
jag tycker det låter gott.
Skriv svar