Hur kan jag få Rejäl kraft med beta rr?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

max5835
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 7 mars 2014, 20:59

Hur kan jag få Rejäl kraft med beta rr?

Inlägg av max5835 »

va kan man göra för att få gasres på beta rr? går det att få utan att byta cylinder?
har urpluggat orginal rör.
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Det går nog inte utan att byta cylinder nej. Iallafall om du ska ha riktigt gasres.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

Gasres är svårt att få du kommer behöva stor cylinder och ny vev.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TxQVPgPZg_8[/youtube]
om du ska stunta så är det bara att dreva om den och träna, träna, träna och träna så tillslut så kommer du kunna köra på bakhjulet.
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Det är skillnad på gasres och gasres. ;)

Riktig gasres, som är äkta. Är att framhjulet lyfter okontrollerat vid gaspådrag. Men ska inte jucka upp den, eller rycka för att få upp framhjulet. Utan det ska ske med enbart hjälp av motorns effekt!
Och som du förstår, behövs det en del effekt för det. Vilket en orginalcylinder inte kan ge. Man måste nog upp till Midrace för att få riktigt gasres, alternativt bland dom vassare sportcylindrarna.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

när jag hör/ ser gasres tänker jag på: bidalot 94cc, och parmakit o liknande, inte små grabbar på 15 som har gasres med 50sport och lättare vikter.
max5835
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 7 mars 2014, 20:59

Inlägg av max5835 »

Rexxy skrev:Det är skillnad på gasres och gasres. ;)

Riktig gasres, som är äkta. Är att framhjulet lyfter okontrollerat vid gaspådrag. Men ska inte jucka upp den, eller rycka för att få upp framhjulet. Utan det ska ske med enbart hjälp av motorns effekt!
Och som du förstår, behövs det en del effekt för det. Vilket en orginalcylinder inte kan ge. Man måste nog upp till Midrace för att få riktigt gasres, alternativt bland dom vassare sportcylindrarna.
För att kunna pumpa upp den lättare på backhjulet då?:)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

max5835 skrev:
Rexxy skrev:Det är skillnad på gasres och gasres. ;)

Riktig gasres, som är äkta. Är att framhjulet lyfter okontrollerat vid gaspådrag. Men ska inte jucka upp den, eller rycka för att få upp framhjulet. Utan det ska ske med enbart hjälp av motorns effekt!
Och som du förstår, behövs det en del effekt för det. Vilket en orginalcylinder inte kan ge. Man måste nog upp till Midrace för att få riktigt gasres, alternativt bland dom vassare sportcylindrarna.
För att kunna pumpa upp den lättare på backhjulet då?:)
Allt över original! ;)
max5835
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 7 mars 2014, 20:59

Inlägg av max5835 »

Rexxy skrev:
max5835 skrev:
Rexxy skrev:Det är skillnad på gasres och gasres. ;)

Riktig gasres, som är äkta. Är att framhjulet lyfter okontrollerat vid gaspådrag. Men ska inte jucka upp den, eller rycka för att få upp framhjulet. Utan det ska ske med enbart hjälp av motorns effekt!
Och som du förstår, behövs det en del effekt för det. Vilket en orginalcylinder inte kan ge. Man måste nog upp till Midrace för att få riktigt gasres, alternativt bland dom vassare sportcylindrarna.
För att kunna pumpa upp den lättare på backhjulet då?:)
Allt över original! ;)[/quote
Haha.. ;)
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 januari 2013, 21:49
Ort: Nyköping

Inlägg av Consuela »

max5835 skrev:
För att kunna pumpa upp den lättare på backhjulet då?:)
det behövs inte mer än urpluggat men om du vil ha mer kraft kan du köpa ett mindre framdrev eller större bakdrev
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
max5835
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 7 mars 2014, 20:59

Inlägg av max5835 »

Consuela skrev:
max5835 skrev:
För att kunna pumpa upp den lättare på backhjulet då?:)
det behövs inte mer än urpluggat men om du vil ha mer kraft kan du köpa ett mindre framdrev eller större bakdrev
varvar den mera då?
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

asså vill du ha "kraft" så får du köpa annan cylinder
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 596
Blev medlem: 1 augusti 2012, 17:59

Inlägg av alb1n »

gilerahjärnan skrev:när jag hör/ ser gasres tänker jag på: bidalot 94cc, och parmakit o liknande, inte små grabbar på 15 som har gasres med 50sport och lättare vikter.
här har man ''äkta'' gasres med en sport cylinder ;) behövs inga bidalots alls :D stage6 sport pro mk2 :twisted:
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Airsal 88 ned urpluggat rör lär ha gött vrid

Annars om du inte orkar byta vev så barikit/polibi guss 80cc

Kunde pumpa min på bakhjulet med 11-51 och 80cc med urpluggat rör och en 19mm. Man hoppa som en kanin:3
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar