Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Kan ju vara för att det kanske lyckades fastna nån typ av "skräp" i förgasaren som inte ska vara där? Kolla det innan tycker jagJopzPopz skrev:Som svar på dig Gilera! Det är mycket möjligt att luftsmällen är pga av bensinbrist men varför det är bensinbrist är som sagt frågan! Jag snackade med en mekaniker som trodde att det antingen var membranet eller packboxarna, som jag förstått det så ska det vara riktigt jobbigt att byta ut dom. Jag är redan vid den första på variatorkåp sidan, men den andra verkar vara bra mycket jobbigare!
Jag vill minnas att den gång när jag fick bensinstopp, innan jag fick bensinstopp så kom det avgassmällar så helt hundra på att du har bensin i tanken ?JopzPopz skrev:@arkstar
*Motstånd när jag kickar skulle jag säga! Känns som den alltid har gjort.
*Luftfiltret är både tvättat flera gånger samt torkat länge, den tvivlar jag starkt på!
*Tändstiftet är nytt, har en möjligtvis svag gnista, har testat med tre olika stift. (Rätt stift såklart!)
Totalt död! Inget som helst tecken på levnad!gileraN skrev:Kan ju vara för att det kanske lyckades fastna nån typ av "skräp" i förgasaren som inte ska vara där? Kolla det innan tycker jagJopzPopz skrev:Som svar på dig Gilera! Det är mycket möjligt att luftsmällen är pga av bensinbrist men varför det är bensinbrist är som sagt frågan! Jag snackade med en mekaniker som trodde att det antingen var membranet eller packboxarna, som jag förstått det så ska det vara riktigt jobbigt att byta ut dom. Jag är redan vid den första på variatorkåp sidan, men den andra verkar vara bra mycket jobbigare!
Men när du kickar, är den helt död eller startar den till snabbt?
Haha bensin finns det! Det flödar på rejält från bensinslangen till förgasaren! Tänkte öppna förgasaren imorgon igen och se om den har soppa i sig igen!Arkstar skrev:Jag vill minnas att den gång när jag fick bensinstopp, innan jag fick bensinstopp så kom det avgassmällar så helt hundra på att du har bensin i tanken ?JopzPopz skrev:@arkstar
*Motstånd när jag kickar skulle jag säga! Känns som den alltid har gjort.
*Luftfiltret är både tvättat flera gånger samt torkat länge, den tvivlar jag starkt på!
*Tändstiftet är nytt, har en möjligtvis svag gnista, har testat med tre olika stift. (Rätt stift såklart!)
Då tycker jag att du tar och kollar efter el fel Eftersom du hade provat med flera stift. Te x jordglapp? Dålig cdi/tändhatt osv Det låter som något sånt när den är helt död.JopzPopz skrev:Totalt död! Inget som helst tecken på levnad!gileraN skrev:Kan ju vara för att det kanske lyckades fastna nån typ av "skräp" i förgasaren som inte ska vara där? Kolla det innan tycker jagJopzPopz skrev:Som svar på dig Gilera! Det är mycket möjligt att luftsmällen är pga av bensinbrist men varför det är bensinbrist är som sagt frågan! Jag snackade med en mekaniker som trodde att det antingen var membranet eller packboxarna, som jag förstått det så ska det vara riktigt jobbigt att byta ut dom. Jag är redan vid den första på variatorkåp sidan, men den andra verkar vara bra mycket jobbigare!
Men när du kickar, är den helt död eller startar den till snabbt?
Tack för ett unikt tips! Ska definitivt försöka hitta jordsladden och försöka göra rent den, hur kan jag enkelt se om det är tändhatten som knasar?gileraN skrev:Då tycker jag att du tar och kollar efter el fel Eftersom du hade provat med flera stift. Te x jordglapp? Dålig cdi/tändhatt osv Det låter som något sånt när den är helt död.JopzPopz skrev:Totalt död! Inget som helst tecken på levnad!gileraN skrev: Kan ju vara för att det kanske lyckades fastna nån typ av "skräp" i förgasaren som inte ska vara där? Kolla det innan tycker jag
Men när du kickar, är den helt död eller startar den till snabbt?
Prova vrid/tryck till den så den kanske sätter sig bättre på tändkabeln? Värt att prova allt sånt småttJopzPopz skrev:Tack för ett unikt tips! Ska definitivt försöka hitta jordsladden och försöka göra rent den, hur kan jag enkelt se om det är tändhatten som knasar?gileraN skrev:Då tycker jag att du tar och kollar efter el fel Eftersom du hade provat med flera stift. Te x jordglapp? Dålig cdi/tändhatt osv Det låter som något sånt när den är helt död.JopzPopz skrev: Totalt död! Inget som helst tecken på levnad!
Har inte lyckats fått tag på jordsladden än men jag har gått igenom moppen lite idag. Tändstiftet har en gnista, kan inte riktigt avgöra om den är jättestark eller svag men en tydlig gnista har den. Jag har också sugit i vakuum slangen och kan garantera att bensin kommer det ur huvud bensinslangen. Stiftet luktar även rätt mycket bensin efter startförsök så enligt det så kommer det ju iallafall bensin till cylindern. Jag förstår inte hur den fortfarande inte startar med allt detta?gileraN skrev:Prova vrid/tryck till den så den kanske sätter sig bättre på tändkabeln? Värt att prova allt sånt småttJopzPopz skrev:Tack för ett unikt tips! Ska definitivt försöka hitta jordsladden och försöka göra rent den, hur kan jag enkelt se om det är tändhatten som knasar?gileraN skrev: Då tycker jag att du tar och kollar efter el fel Eftersom du hade provat med
flera stift. Te x jordglapp? Dålig cdi/tändhatt osv Det låter som något sånt när den är helt död.
Nu fick du dig en riktig tankeställare Men när den dör direkt efter är det kanske som du sa att vakuumet inte suger något? Prova låna ett vakuum/annan tank från en polare eller prova byta förgasare? Ingen aning vad felet kan vara men lite tips skadar ju inte Lycka till!JopzPopz skrev:UPPDATERING!: Jag öppnade förgasaren åter igen och fann att det inte fanns en droppe bensin i flotörkoppen! Nu gäller det bara att brainstorma varför! Har jag otur igen så kan det vara packboxarna eller? Inget vakuum i systemet = Ingen bensin, eller hur?
Edit: Jag fyllde manuellt upp koppen med bensin samt testade att
snapsa i cylindern. Moppen startade för första gången på en månad, dock bara i en sekund eller två tills den dog. Några tips någon?