Köpte en honda x8r-x för 1500kr. Saknades endast tändningslås för nycken hade gått av. Det är nytt rändningslås . Problemet är att den suger ingen luft från luftinsuget. Jag kan hålla för handen och den dör inte. Det sitter boostbottle på den orginal. Och det är där den suger luft. Har jag boostbottlen ikopplad dör den pga den får ingen luft. Kopplar jag ur boostbottlen går den hur bra somhelst. Den suger altså luft från själv boostbottle anslutkingen och ingenting alls från luftinsuget så man kan hålla för handen :s nån som kan ge mig svar på det?? :S
Då är det nåt fel på boost bottlen då den ska öppnas när man släpper på gasen om jag inte har helt fel. Mitt råd är att koppla ur den då den inte gåe någon märkbar skillnad ändå.
Boostbottlen har inget hål.det är ett tomrum. ska jag filma och visa?
jag kan rita exakt hur den ser ut.. kolla här
Låter man den sitta på får mopeden ingen luft och startar inte, kan altså hålla för luftfiltret helt sålänge jag inte har "boostbottlen" på, all luft sugs in igenom "boostbottle" slangen.. och inte luftinsuget
Ser inte ut som nån boost bottle... men det finns säkert en massa olika såna!
Jag skulle försöka hitta varför den suger in från boostbottlen, som dom andra har sagt täpp igen där den sitter, alltså slangen som går till förgasaren från botteln. Dra typ silvertejp där bara för att testa om den tar in luft vid luftintaget. Gör den inte det heller så ta av luftfiltret och kolla så det inte är igentäppt, sen kan du öppna förgasaren och kolla så inget är täppt där heller
oggew2 skrev:Ser inte ut som nån boost bottle... men det finns säkert en massa olika såna!
Jag skulle försöka hitta varför den suger in från boostbottlen, som dom andra har sagt täpp igen där den sitter, alltså slangen som går till förgasaren från botteln. Dra typ silvertejp där bara för att testa om den tar in luft vid luftintaget. Gör den inte det heller så ta av luftfiltret och kolla så det inte är igentäppt, sen kan du öppna förgasaren och kolla så inget är täppt där heller
Så fort jag täpper för är den lika död som utan tändning. Förgasare rensad...
oggew2 skrev:Ser inte ut som nån boost bottle... men det finns säkert en massa olika såna!
Jag skulle försöka hitta varför den suger in från boostbottlen, som dom andra har sagt täpp igen där den sitter, alltså slangen som går till förgasaren från botteln. Dra typ silvertejp där bara för att testa om den tar in luft vid luftintaget. Gör den inte det heller så ta av luftfiltret och kolla så det inte är igentäppt, sen kan du öppna förgasaren och kolla så inget är täppt där heller
Så fort jag täpper för är den lika död som utan tändning. Förgasare rensad...
Ta bort den där svarta prylen som sitter på luftintaget, asså ta bort den från förgasaren och testa starta utan den... skicka bild hur det ser ut när du tagit bort den
oggew2 skrev:
Ta bort den där svarta prylen som sitter på luftintaget, asså ta bort den från förgasaren och testa starta utan den... skicka bild hur det ser ut när du tagit bort den
Då funkar den hur bra somhelst, men den suger endast luft från slangen, insuget kan man hålla för :S
vicke1112 skrev:ta loss insuget och kolla hur det ser ut. kolla membranen. lägg igen insuget med kemisk metall där röret går ut
allt ser ut som nytt där, ser bra ut, ingen smuts o så, såfort man täpper igen detdär röret som går ut dör den, och får ingen luft :S
Vad jag vet så blockerar trotteln i sitt lägsta läge insuget helt, men efter som att lagfartsmunstycket fortfarande är öppet vid det tillfället så får motorn fortfarande soppa genom det. Så länge du har röret till din boost bottle öppet får motorn också luft, som resulterar i att den går.
Anledningen till att den även går bra när du gasar på lite mer (om jag förstod rätt) kan vara för att du då lyfter trotteln, som tillsammans med luften från slangen till din boost bottle får en tillräckligt bra blandning för att gå.
Det är min teori, tror stenhårt att det är något liknande du har drabbats av.
Kolla om trotteln är helt i botten läget.
Prova att täppa till din boost bottle slang och skruva upp tomgången några varv, se vad som händer. Då utesluter du åtminstone den teorin om det inte hjälper.
Vart sitter den slangen den suger luft igenom inkopplad? Gärna bild.
kolla bilden ovan, den går till insuget..
-ReM- skrev:Vad jag vet så blockerar trotteln i sitt lägsta läge insuget helt, men efter som att lagfartsmunstycket fortfarande är öppet vid det tillfället så får motorn fortfarande soppa genom det. Så länge du har röret till din boost bottle öppet får motorn också luft, som resulterar i att den går.
Anledningen till att den även går bra när du gasar på lite mer (om jag förstod rätt) kan vara för att du då lyfter trotteln, som tillsammans med luften från slangen till din boost bottle får en tillräckligt bra blandning för att gå.
Det är min teori, tror stenhårt att det är något liknande du har drabbats av.
Kolla om trotteln är helt i botten läget.
Prova att täppa till din boost bottle slang och skruva upp tomgången några varv, se vad som händer. Då utesluter du åtminstone den teorin om det inte hjälper.
hur jag en skruvar på tomgången eller luftskruven så ändras ingenting, kan ta ur båda skruvarna om jag vill, och den har samma tomgång, annars när jag kör går den mycket bra och gör ca 70. riktigt skumt fel på den... hmm..
Steg ett kommer oavsett vara att du sätter tillbaka din boostbottle.
Gör det och utgå därifrån, börja pilla på förgasaren och se vad som gör skillnad. Byt nåt munstycke om du har, testa dig fram lite. Det kommer du nog längst på när ingen verkar ha konkreta tips kvar att ge dig.