Överkontrollerande farsa, trim?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Överkontrollerande farsa, trim?

Inlägg av hempyyy »

Jag ser rätt mycket på forumet att många föräldrar inte bryr sig ett skit om vad ni gör med era moppar..... Hur ska jag få min farsa att tänka likadant?

Jag får knappt ta bort sadeln på MIN egen moped som jag har "fått" som present. Om jag justerar tomgången eller något sånt så tror han att jag typ har råkat kasta iväg förgasaren eller nåt sånt och så måste han gå ut och kolla så allt är rätt. Jag vet mycket mer om moppar än vad han gör men han tror mig inte. Sen är han också helt omöjlig med trim, alla mina kompisar kör trimmat och jag hamnar alltid sist och dom får vänta på mig, jag har sagt allt detta men han är fortfarande 100% anti. Han körde sin moppe trimmad men säger att "den var så gammal" så att den gick som hans kompisars originalmoppar som jag inte tror på alls, han har också haft flera crossar och kört dom på väg, han har mc och kör med olagliga rör på den och jag har använt allt detta emot han men det går inte att ändra hans uppfattning. help me pliiiiiis
....
Remoz12
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 5 mars 2013, 20:53

Inlägg av Remoz12 »

Nämn att du kör på EGEN risk, du kan säga att du ej kommer köra otrimmat då de ej blir skoj om dina vänner kör ifrån dig?
Nämn även att du betalar dina egna böter ifall något händer?
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Om moppen står på dig så har din far ingenting att oroa sig sig över när det kommer till böter och straff.

Såklart att han är rädd om dig och vill inte att du ska vara med i någon olycka men du får hitta något sätt som du kan knäcka honom på
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

Remoz12 skrev:Nämn att du kör på EGEN risk, du kan säga att du ej kommer köra otrimmat då de ej blir skoj om dina vänner kör ifrån dig?
Nämn även att du betalar dina egna böter ifall något händer?
Han håller på o jiddrar om att jag kommer tröttna på att köra moppe och det tänker jag nog säga liksom att om jag får trimma så blir det mycket roligare, sen har jag sagt att jag får betala mina bötrar. Värt att fråga om han kan skriva över den på mitt namn istället?
....
Gasres97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 184
Blev medlem: 17 november 2013, 21:09
Ort: Partille

Inlägg av Gasres97 »

Jag får köra trimmat för mina föräldrar bara jag vet vad konsekvenserna kan bli. Och även betala mina böter själv om jag får några, fick 1500 i somras som jag fick betala själv och de va ju rätt surt. Säg typ att de inte alls är roligt att köra och din kompisar alltid får vänta på dig? Kan ju även vara så att du kommer lite utanför kompisgänget eller vad man säger.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Jag får väl agera moralkärring.
LYSSNA PÅ HAN FÖR I HELVETE.

Du sa själv att du har fått moppen av han. Antar att du inte betalar försäkring själv? Han kanske vet att du inte är mogen nog för att klara av att köra en trimmad moppe, då syftar jag inte på att du inte kan köra. Och förmodligen är den störta anledningen att han inte vill att du ska skadas.
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

GurkMarmelad skrev:Om moppen står på dig så har din far ingenting att oroa sig sig över när det kommer till böter och straff.

Såklart att han är rädd om dig och vill inte att du ska vara med i någon olycka men du får hitta något sätt som du kan knäcka honom på
Jo, han sa en gång att om man trimmar en moppe blir det en mc och när man kör mc så har man ju skydd på sig så antar att det kan va nåt sånt, ska samla ihop en massa argument och ta en diskussion. Jag har inga problem att ha skydd då jag kör riktig enduro med moppen eftersom att farsan e pundare och inte vill köpa mig en riktig endurohoj :roll:
....
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

Jakzu skrev:Jag får väl agera moralkärring.
LYSSNA PÅ HAN FÖR I HELVETE.

Du sa själv att du har fått moppen av han. Antar att du inte betalar försäkring själv? Han kanske vet att du inte är mogen nog för att klara av att köra en trimmad moppe, då syftar jag inte på att du inte kan köra. Och förmodligen är den störta anledningen att han inte vill att du ska skadas.
Jag har "fått" moppen av han ja eller det är så han säger det fast det verkar nästan som att han tror den är hans eftersom jag knappt får röra den
....
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

Jakzu skrev:Jag får väl agera moralkärring.
LYSSNA PÅ HAN FÖR I HELVETE.

Du sa själv att du har fått moppen av han. Antar att du inte betalar försäkring själv? Han kanske vet att du inte är mogen nog för att klara av att köra en trimmad moppe, då syftar jag inte på att du inte kan köra. Och förmodligen är den störta anledningen att han inte vill att du ska skadas.
Jag har "fått" moppen av han ja eller det är så han säger det fast det verkar nästan som att han tror den är hans eftersom jag knappt får röra den
....
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

Kanske ska tillägga att jag får rätt mycket skit för att jag kör original eftersom att jag är typen som kör full 80cc+ setup EDIT: Tror också att det kan bli så att ingen kommer vilja köra med mig eftersom de inte tkr det e kul att vänta på mig hela tiden
Senast redigerad av hempyyy den 25 februari 2014, 22:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

hempyyy skrev:
Jakzu skrev:Jag får väl agera moralkärring.
LYSSNA PÅ HAN FÖR I HELVETE.

Du sa själv att du har fått moppen av han. Antar att du inte betalar försäkring själv? Han kanske vet att du inte är mogen nog för att klara av att köra en trimmad moppe, då syftar jag inte på att du inte kan köra. Och förmodligen är den störta anledningen att han inte vill att du ska skadas.
Jag har "fått" moppen av han ja eller det är så han säger det fast det verkar nästan som att han tror den är hans eftersom jag knappt får röra den
Har han köpt den och den står på honom så är den hans.
Att det är du som kör på den ändrar inte faktumet.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

hempyyy skrev:
GurkMarmelad skrev:Om moppen står på dig så har din far ingenting att oroa sig sig över när det kommer till böter och straff.

Såklart att han är rädd om dig och vill inte att du ska vara med i någon olycka men du får hitta något sätt som du kan knäcka honom på
Jo, han sa en gång att om man trimmar en moppe blir det en mc och när man kör mc så har man ju skydd på sig så antar att det kan va nåt sånt, ska samla ihop en massa argument och ta en diskussion. Jag har inga problem att ha skydd då jag kör riktig enduro med moppen eftersom att farsan e pundare och inte vill köpa mig en riktig endurohoj :roll:
Riktigt "enduro" med moppe? natthumor.. Och det värkar som att du har rätt dålig respekt för din farsa. Pundare för att han inte köper en enduro åt dig? Hojar kostar hyfsat mycket. Själv fick jag spara ihop till min moppe och kortet själv via jobb barnbidrag osv..
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

Persson97 skrev:
hempyyy skrev:
Jakzu skrev:Jag får väl agera moralkärring.
LYSSNA PÅ HAN FÖR I HELVETE.

Du sa själv att du har fått moppen av han. Antar att du inte betalar försäkring själv? Han kanske vet att du inte är mogen nog för att klara av att köra en trimmad moppe, då syftar jag inte på att du inte kan köra. Och förmodligen är den störta anledningen att han inte vill att du ska skadas.
Jag har "fått" moppen av han ja eller det är så han säger det fast det verkar nästan som att han tror den är hans eftersom jag knappt får röra den
Har han köpt den och den står på honom så är den hans.
Att det är du som kör på den ändrar inte faktumet.
Meeeeeeen han säger att det är min :S
....
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Är det en ny moppe?
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

Jakzu skrev:
hempyyy skrev:
GurkMarmelad skrev:Om moppen står på dig så har din far ingenting att oroa sig sig över när det kommer till böter och straff.

Såklart att han är rädd om dig och vill inte att du ska vara med i någon olycka men du får hitta något sätt som du kan knäcka honom på
Jo, han sa en gång att om man trimmar en moppe blir det en mc och när man kör mc så har man ju skydd på sig så antar att det kan va nåt sånt, ska samla ihop en massa argument och ta en diskussion. Jag har inga problem att ha skydd då jag kör riktig enduro med moppen eftersom att farsan e pundare och inte vill köpa mig en riktig endurohoj :roll:
Riktigt "enduro" med moppe? natthumor.. Och det värkar som att du har rätt dålig respekt för din farsa. Pundare för att han inte köper en enduro åt dig? Hojar kostar hyfsat mycket. Själv fick jag spara ihop till min moppe och kortet själv via jobb barnbidrag osv..
visst det var kanske lite osmakligt att kalla honom pundare, jag ber om ursäkt men har visat han vart jag kör med den och han sa då att jag körde enligt honom riktig enduro, vet att det inte är riktig enduro ännu ett fel av mig
....
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

Jakzu skrev:Är det en ny moppe?
nepp, 08
....
StigrareN^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 336
Blev medlem: 13 oktober 2012, 18:26

Re: Överkontrollerande farsa, trim?

Inlägg av StigrareN^ »

hempyyy skrev:Jag ser rätt mycket på forumet att många föräldrar inte bryr sig ett skit om vad ni gör med era moppar..... Hur ska jag få min farsa att tänka likadant?

Jag får knappt ta bort sadeln på MIN egen moped som jag har "fått" som present. Om jag justerar tomgången eller något sånt så tror han att jag typ har råkat kasta iväg förgasaren eller nåt sånt och så måste han gå ut och kolla så allt är rätt. Jag vet mycket mer om moppar än vad han gör men han tror mig inte. Sen är han också helt omöjlig med trim, alla mina kompisar kör trimmat och jag hamnar alltid sist och dom får vänta på mig, jag har sagt allt detta men han är fortfarande 100% anti. Han körde sin moppe trimmad men säger att "den var så gammal" så att den gick som hans kompisars originalmoppar som jag inte tror på alls, han har också haft flera crossar och kört dom på väg, han har mc och kör med olagliga rör på den och jag har använt allt detta emot han men det går inte att ändra hans uppfattning. help me pliiiiiis
Mecka hos någon vän, mina föräldrar var också stränga men med tiden så kommer du kunna ändra saker. plugga ur röret och klipp blindtarmen då hos en vän så han inte märker :)
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

Inlägg av Filip ericsson »

Exakt sådär är mina päron också men jag köpte min rrx med effektrör och en blackbox så dom vet inte att den går trimmat. Och kan även säga att jag kör med 80cc nu :) för tröttnade:). Men meka hos någon polare eller smäll på en blackbox:)
Rieju rrx
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Rätt förståeligt när det är olagligt att trimma..
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Läs reglerna och lär dig och sök. Finns mängder med liknande trådar.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

MrAndersson skrev:Läs reglerna och lär dig och sök. Finns mängder med liknande trådar.
Inte konstigt att forumet nästan är dött om man blir tillsagd varje gång man gör en tråd. Han kanske vill ha hjälp efter sitt fall? Så "liknande" kanske inte duger. Aja jag ska inte tjafsa i din tråd nu.

Till topic, jag tror inte du ska tjafsa med honom varje dag, istället vänta tills han e på bra humör och se allt från den positiva sidan t.ex. 60% av alla olyckor sker på otrimmad moppe osv. Men är han sven hård så finns det väll egentligen så mycket att göra än att acceptera det. :?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

LinkanTuning skrev:
MrAndersson skrev:Läs reglerna och lär dig och sök. Finns mängder med liknande trådar.
Inte konstigt att forumet nästan är dött om man blir tillsagd varje gång man gör en tråd. Han kanske vill ha hjälp efter sitt fall? Så "liknande" kanske inte duger.
Står även i reglerna att det är fullt tillåtet att bumpa trådarna, så om man söker runt ett tag och hittar nästan allt man vill veta men saknar något litet, bumpa istället upp med din fråga då. ser inte varför det skulle bli mindre liv av att man bumpar upp en gammal tråd än att man startar upp en ny?

Förövrigt så undrar jag hur ofta folk blir tillsagda? Modsen här är väldigt schysta, om man skriver flera likadana trådar, dubbelpostar och övrigt skräpar ner så är det en annan sak.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Absolut! De är ju väldigt trevliga men just nu tyckte (jag) att det var onödigt att säga till :wink: jag orkar inte tjafsa för jag har inget riktigt argument som stödjer det jag vill säga :? Men jag tycker iallafall att modsen borde bli "lite" mer toleranta :D
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

LinkanTuning skrev:Absolut! De är ju väldigt trevliga men just nu tyckte (jag) att det var onödigt att säga till :wink: jag orkar inte tjafsa för jag har inget riktigt argument som stödjer det jag vill säga :? Men jag tycker iallafall att modsen borde bli "lite" mer toleranta :D
Tycker dom är precis lagom, andra forum är mycket hårdare, andra forums mods har lite mer slappa handleder. Dock har jag aldrig sett ett forum med så pass lite trolls som tsr, och det tror jag beror på att modsen är lagom hårda, dom säger till när det behövs men är schysta i övrigt. Sen såklart att det oftast är väldigt bra stämning här ;) Lite som dom små byarna där alla känner alla och ingen ogillar någon ;)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

LinkanTuning skrev:
MrAndersson skrev:Läs reglerna och lär dig och sök. Finns mängder med liknande trådar.
Inte konstigt att forumet nästan är dött om man blir tillsagd varje gång man gör en tråd. Han kanske vill ha hjälp efter sitt fall? Så "liknande" kanske inte duger. Aja jag ska inte tjafsa i din tråd nu.

Till topic, jag tror inte du ska tjafsa med honom varje dag, istället vänta tills han e på bra humör och se allt från den positiva sidan t.ex. 60% av alla olyckor sker på otrimmad moppe osv. Men är han sven hård så finns det väll egentligen så mycket att göra än att acceptera det. :?
Anledningen till att forumet är dött är för att folk inte går många trådar överhuvud taget.
När jag var ny här så var de 20-30 trådar/dag. Men tror att 95-96 va de sista riktigt intresserade, sedan kom så mycket lagar om allting så mindre trimmar, mindre stylar osv. Alltså försvinner detta forumet, tyvärr.

Jag ser flertalet såna här trådar komma upp, nästan 1 i månaden. Vilket är rätt ofta för en sån typ av tråd. Alltså kan man söka, vilket kan resultera i att du får svar på dig fråga, eller att du hittar en tråd som du kan bumpa.
Hittar du inget skapa en tråd absolut!

Chansen att något händer efter en sådan tillsägning är lika med noll. Utan gör de bara för att majoriteten är dåliga på och läsa regler och söka.

Vill ni ha ett aktivt forum skriv för guds skull! Kolla alla gamla trådar så kan ni se hur de är om man skriver, svarar och inte lägger av direkt när man fått svar på varför ens moppe går långsammare i uppförsbacke än nedför.
Nu ska ja inte skriva mer OfT.

Till TS återigen, sök. Du kommer hitta många bra svar och se hur andra löste de!
Senast redigerad av MrAndersson den 26 februari 2014, 14:01, redigerad totalt 1 gånger.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

skit i va pappa din säger och dra pluggarna. säg bara att pluggen brändes sönder eller lossnade. näru endå är på g kan du skaffa ett rör fast kör med original ljuddämpare
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Original är osäkert att köra. Kört trimmat förut och nu original och blir hu fan utputtad av alla bilar. Lägger till ett tillägg på detta svar senare ska bara hitta ett dokument :)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

GurkMarmelad skrev:Om moppen står på dig så har din far ingenting att oroa sig sig över när det kommer till böter och straff.

Såklart att han är rädd om dig och vill inte att du ska vara med i någon olycka men du får hitta något sätt som du kan knäcka honom på
Klart som fan han har något att oroa sig över ifall hans son kan få över 10k i böter, speciellt om TS inte har något jobb och kammar in sina egna pengar.
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Säg typ att du känner dig osäker på vägar med höga hastigheter och att folk beter sig aggresivt mot dig i trafiken för dem tycker det går för långsamt. Annars som tidigare sagt, bara ta bort den när dem inte är hemma, alternativt hos en kompis
Jag drog min plugg när hela familjen var borta en helg, la även igen ett stort hål i kröken jag hade med avgas bandage och det första farsan sa var ''shit, den är ju knäpptyst'' :D Det var 1 år sen nu och han har inte märkt något än :) Jag kör lungt på gatan här hemma osv så chansen att han märker det är lägre :)
Kanske inte blir så sköj om jag kommer hem i en polisbil för jag åkt trimmat men det problemet tar vi om det kommer :P
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Alex.asplund
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 6 juli 2013, 11:03
Ort: göteborg

Inlägg av Alex.asplund »

jag och min morsa har snackat om trimma, men jag säger att det är mitt ansvar och så har vi sagt om snuten kommer hem till mig så vet inte morsan något :)
men så är min farsa också helt anti mot trimmat, men du kan ju dra till en kompis och trimma moppen och så säger du ingenting.. jag har en drd pro som jag maxat i 94.5 enligt 2 olika gpser. och hade farsan fått reda på det så hade han dödat mig :lol:
stunt aerox

stage6 mk2 racing
motorforce evolution vev
19mm black racing
sportluft
stage6 pro replica
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

Shark Monster skrev:Säg typ att du känner dig osäker på vägar med höga hastigheter och att folk beter sig aggresivt mot dig i trafiken för dem tycker det går för långsamt. Annars som tidigare sagt, bara ta bort den när dem inte är hemma, alternativt hos en kompis
Jag drog min plugg när hela familjen var borta en helg, la även igen ett stort hål i kröken jag hade med avgas bandage och det första farsan sa var ''shit, den är ju knäpptyst'' :D Det var 1 år sen nu och han har inte märkt något än :) Jag kör lungt på gatan här hemma osv så chansen att han märker det är lägre :)
Kanske inte blir så sköj om jag kommer hem i en polisbil för jag åkt trimmat men det problemet tar vi om det kommer :P
Lite problem att "bara" dra pluggen när man har en Derbi. Farsan har inte så stor koll på grejer men om han skulle märka att jag tex hade kapat blindtarmen hade jag nog blivit slaktad levande, eller blivit av med moppen. Mitt rör är också nylackat så kan tänka mig att det syns mer
....
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

Alex.asplund skrev:jag och min morsa har snackat om trimma, men jag säger att det är mitt ansvar och så har vi sagt om snuten kommer hem till mig så vet inte morsan något :)
men så är min farsa också helt anti mot trimmat, men du kan ju dra till en kompis och trimma moppen och så säger du ingenting.. jag har en drd pro som jag maxat i 94.5 enligt 2 olika gpser. och hade farsan fått reda på det så hade han dödat mig :lol:
Grejen är ju den att min farsa provkör min moppe regelbundet och kollar så inget är fel... Funderar nästan på att säga att han ska sälja moppejäveln och så köper jag en drac eller nåt som redan är trimmad, försäkrar den själv och säger att det är min moppe och att han inte får pilla på den, är det en bra ide?
....
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Inlägg av Roxx_Oggster »

har samma problem som du dock har jag fått lov att trimma den så den går i 75-80 men cylinder och förgasare byte är han strängt emot, men man får väll vara glad över att ens pappa är rädd om en, och dessutom tror jag att han kommer ge sig med tiden ;)
Användarens profilbild
derbi_pöjk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 303
Blev medlem: 1 april 2013, 18:19

Inlägg av derbi_pöjk »

Jag säger det samma, lyssna på din pappa om han inte vill att du ska trima så ska du nog lyssna på det! Men jag kan själv tycka att det var mer "säkert" att köra urpluggat, jo visst det är inte kul om man blir busted eller krockar i högre hastigheter. Men man blir lite mer "respekterad" alltså man segar inte ner trafikrytmen, alltså mindre farliga omkörningar. Även om någon bilist uppträder på ett aggressivt sätt då är det lättare att gasa iväg istället för att behöva väja undan och riskera att ramla. Så det är både för- och nackdelar med att trima!

återigen ta snacket med din pappa och lyssna på honom!

Trima lungt! 8)
Bild
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

Derbi_pöjk skrev:Jag säger det samma, lyssna på din pappa om han inte vill att du ska trima så ska du nog lyssna på det! Men jag kan själv tycka att det var mer "säkert" att köra urpluggat, jo visst det är inte kul om man blir busted eller krockar i högre hastigheter. Men man blir lite mer "respekterad" alltså man segar inte ner trafikrytmen, alltså mindre farliga omkörningar. Även om någon bilist uppträder på ett aggressivt sätt då är det lättare att gasa iväg istället för att behöva väja undan och riskera att ramla. Så det är både för- och nackdelar med att trima!

återigen ta snacket med din pappa och lyssna på honom!

Trima lungt! 8)
Ska nog försöka köra med lite fler personer men en kille som jag kör med mest har jag snackat med och han kör trimmat fast hand farsa tror den e original för med han på går den i 55 :D han tycker det e segt att vänta på mig hela tiden. Men sen är det väl bara att tjatatjatatjata och nämna dåliga saker med att jag inte får trimma varje gång jag får chansen
....
Skriv svar