Bläster

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
erriik
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 16 juli 2013, 21:10
Ort: Ekerö

Bläster

Inlägg av erriik »

Hej ska köpa en blästerpistol till lite mindre grejer som ska blästra vilken rekommenderar ni?


http://www.jula.se/sandblasterpistol-076007

http://www.jula.se/blasterpistol-076100
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Jag köpte min på biltema :) den funkar prima till lite mindre jobb. Vi försökte blästra en hel ram men det tog för lång tid så vi använde den bara på ytor som var extra utsatta av t.ex. Smällar rost etc. Men köper du en så rekommenderar jag att du har en rätt kraftig kompressor. Jag rekommenderar iallafall den med slang. :D
Användarens profilbild
erriik
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 16 juli 2013, 21:10
Ort: Ekerö

Inlägg av erriik »

LinkanTuning skrev:Jag köpte min på biltema :) den funkar prima till lite mindre jobb. Vi försökte blästra en hel ram men det tog för lång tid så vi använde den bara på ytor som var extra utsatta av t.ex. Smällar rost etc. Men köper du en så rekommenderar jag att du har en rätt kraftig kompressor. Jag rekommenderar iallafall den med slang. :D

Kollade på biltema den ser schyst ut men vilken sand från biltema är att rekommendera för mindre grejer
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

erriik skrev:
LinkanTuning skrev:Jag köpte min på biltema :) den funkar prima till lite mindre jobb. Vi försökte blästra en hel ram men det tog för lång tid så vi använde den bara på ytor som var extra utsatta av t.ex. Smällar rost etc. Men köper du en så rekommenderar jag att du har en rätt kraftig kompressor. Jag rekommenderar iallafall den med slang. :D

Kollade på biltema den ser schyst ut men vilken sand från biltema är att rekommendera för mindre grejer
Jag var inte petnoga med sanden. Men jag tog den som kändes bäst, jag minns inte men har för mig att den hette typ gw 80 eller va den nu hette... Kan vara ute o cykla :D
Skriv svar