Airsal 70cc sport

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Edvin Ringeborn
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 5 november 2013, 17:53
Ort: Köping
Kontakt:

Airsal 70cc sport

Inlägg av Edvin Ringeborn »

Tjenare! Jag har köpt en airsal 70cc sport till min MH RYZ Enduro. Jag kör med orginaldrevningen, original avgasröret och original förgasaren fast med större munstycke. Någon som har någon erfarenhet av det och vet om det blir stor skillnad? :D
Stolt förare av MotorHispania Ryz Enduro!
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

drev och rör måste du byta annars är det helt onödigt att köpa en 70cc.. Sätt på ett effekt rör och 13/53 drev så blire bra :)
Edvin Ringeborn
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 5 november 2013, 17:53
Ort: Köping
Kontakt:

Inlägg av Edvin Ringeborn »

Men lite bättre tryck måste det väl bli? :)
Stolt förare av MotorHispania Ryz Enduro!
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

jadå kanske toppar 65-68 max, fattar inte varför du inte slänger på ett effektrör bara? då kan du snacka power ;)
Användarens profilbild
lasshe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 3 mars 2013, 11:29
Ort: Köping

Inlägg av lasshe »

kör du helt urpluggat så går prima du får kanske inte nå brutalt i topp men du får fint bottendrag :wink: men som derbeyy sa de blir stor skillnad mä effekt rör :)
Edvin Ringeborn
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 5 november 2013, 17:53
Ort: Köping
Kontakt:

Inlägg av Edvin Ringeborn »

Okej låter bra! :)
Stolt förare av MotorHispania Ryz Enduro!
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

Kräver denna cylindern att man blandar olja i bensintanken ? Ellr kräver den ingen extra olja ?
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

kör in den med lite extra olja i tanken men jag har kört både Rieju och Derbi utan att ta bort oljepumpen med airsal 70 så ska inte vara någon fara :) bara byta munstycke och ha olja i oljetanken
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Kommer gå betydligt mer än 65 med org rör om du pluggar ur det bara, lätt 80 då men uppåt 100 med ett hyggligt trimrör :) Och är drevningen inte sjukt lätt typ 11-65 behöver du inte ändra den heller men för att nå 80-90 krävs rätt tung drevning typ 13-53, 13-50
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

Hur mycket olja behöver man blanda i i bensin tanken ? olja kostar ju ganska mycket så är det värt att köpa 70 cc har ju pengarna men det blir väl dyrt i längden med all olja man måste köpa ??
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

Vikke2 skrev:Hur mycket olja behöver man blanda i i bensin tanken ? olja kostar ju ganska mycket så är det värt att köpa 70 cc har ju pengarna men det blir väl dyrt i längden med all olja man måste köpa ??
eftersom du har oljepump så räcker det med att du blandar ner 1% olja bensinen. det behöver du bara göra sålänge du kör in den :)
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

Så efter inkörningen så behöver jag inte blanda i någon olja i bensintanken ??
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

MisterDT50R skrev:Kommer gå betydligt mer än 65 med org rör om du pluggar ur det bara, lätt 80 då men uppåt 100 med ett hyggligt trimrör :) Och är drevningen inte sjukt lätt typ 11-65 behöver du inte ändra den heller men för att nå 80-90 krävs rätt tung drevning typ 13-53, 13-50
han sa orginal rör och då tycker jag det låter som att det är plugg i eller hur?
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Vikke2 skrev:Så efter inkörningen så behöver jag inte blanda i någon olja i bensintanken ??
Nej det behöver du inte. Men under inkörning så häll i typ 0.5dl olja i tanken.
Helt Räser
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

Vikke2 skrev:Så efter inkörningen så behöver jag inte blanda i någon olja i bensintanken ??
förstod du inte det första jag skrev? Nej!!
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

Aha okej tack så mycket, men pallar orginalveven 70 cc sport
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

MisterDT50R skrev:drevningen inte sjukt lätt typ 11-65 behöver du inte ändra den heller men för att nå 80-90 krävs rätt tung drevning typ 13-53, 13-50
14-53 och 13-50 är typ samma drevning, bara så du vet :)
och så vitt jag vet så är framdrev billigare fall drevningen inte orkar eller han vill ha mer drag/topp :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Vikke2 skrev:Aha okej tack så mycket, men pallar orginalveven 70 cc sport
Ja.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Persson97 skrev:
MisterDT50R skrev:drevningen inte sjukt lätt typ 11-65 behöver du inte ändra den heller men för att nå 80-90 krävs rätt tung drevning typ 13-53, 13-50
14-53 och 13-50 är typ samma drevning, bara så du vet :)
och så vitt jag vet så är framdrev billigare fall drevningen inte orkar eller han vill ha mer drag/topp :)
haha vet men tog bara exempel vet ju inte vad han har :)
derbeyy skrev:
MisterDT50R skrev:Kommer gå betydligt mer än 65 med org rör om du pluggar ur det bara, lätt 80 då men uppåt 100 med ett hyggligt trimrör :) Och är drevningen inte sjukt lätt typ 11-65 behöver du inte ändra den heller men för att nå 80-90 krävs rätt tung drevning typ 13-53, 13-50
han sa orginal rör och då tycker jag det låter som att det är plugg i eller hur?
Med plugg kommer den knappt gå 65, men skaffar man 70 cc är det klart som fan att man drar pluggen?
Skriv svar