Iphone 4s stänger av sig själv för tidigt

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Iphone 4s stänger av sig själv för tidigt

Inlägg av Slidercalle123 »

Tjena! Har en iphone 4s som stänger av sig vid 20% batteri ungefär. Den stänger även av sig vid 5%, olika varje gång. Vad kan detta bero på? Hur löser jag det?
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Re: Iphone 4s stänger av sig själv för tidigt

Inlägg av oggew2 »

Slidercalle123 skrev:Tjena! Har en iphone 4s som stänger av sig vid 20% batteri ungefär. Den stänger även av sig vid 5%, olika varje gång. Vad kan detta bero på? Hur löser jag det?
Samma, dåligt batteri och att det är kallt ute.. Min dör ibland på 50 så värmer jag den lite så startar den igen
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Har samma problem med min iPhone 5,

Den kan dö vid 20-15-11-5 & och sedan när man ska starta upp den så står det att man måste ladda men väntar man 5 min så går den att starta igen! :)

Oavsett väder haha..

Hänt att den är på 10 procent och sen tjing så vart den på 1 % :D

det roliga att när den dör på helt så går den starta upp efter 5 min och då har man 20 % igen :lol:
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

har också en 4s och även den har börjat leva sitt eget liv å stänga av sig lite när den vill :roll:

vettefan vad problemet är dock men jag skulle väl chansa på att batteriet börjar bli dåligt helt enkelt..

värst är det som sagt när det är kallt ute.. om jag har 100% när jag går iväg på morgonen med telefonen i arbetsbyxorna så har jag kanske 20-30% när jag kommer hem igen utan att ha använt telefonen mer än att kolla vad klockan är typ..

jävla skräptelefon :roll:
Skriv svar