Trådlöst internet funkar inte efter fabriksåterställning

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Trådlöst internet funkar inte efter fabriksåterställning

Inlägg av Slidercalle123 »

Tjena! Fabriksåterställde min asus laptop för några dagar sen och nu funkar inte mitt trådlösa internet. En fabriksåterställning är alltså att man ställer om datorn till fabriksläge vilket betyder att datorn blir som du nyss hade köpt den, datorn blir alltså totalt återställd. Har startat om modemet och gjort alla basic grejerna, men det gör ingen skillnad. Internet funkar dock med sladd men jag måste sitta väldigt obekvämt eftersom sladden är typ 1,5 m lång.

Väldigt tacksam för svar, och kom med tips och annat! :)
wannabefjortis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 152
Blev medlem: 2 juni 2013, 21:17

Inlägg av wannabefjortis »

leta upp drivrutinerna till det trådlösa nätverket till datorn på asus hemsida och ladda ner dem.
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

Ok, försökte göra det men nåt gick knasigt till. Det står även att jag kan välja på Global (DLM), Global och P2P. Vad ska jag välja?
Erkovich
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 11 juli 2013, 15:04
Ort: Skellefteå

Inlägg av Erkovich »

Slidercalle123 skrev:Ok, försökte göra det men nåt gick knasigt till. Det står även att jag kan välja på Global (DLM), Global och P2P. Vad ska jag välja?
det är vilken server du ska ladda ned från. Ta global, spelar inte så stor roll
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

Har provat nu att ladda ner flera olika drivrutiner men varje gång jag gör det så poppar en mapp upp och nerladdningen fortsätter inte. Vettefan vad jag ska göra, gjorde en felsökning och det stog att modemet inte tillåter att min dator kan ansluta till internet. HJÄLP!! :)
wannabefjortis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 152
Blev medlem: 2 juni 2013, 21:17

Inlägg av wannabefjortis »

skulle du kunna screenshota vad som händer med mappen tex?
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Har du Windows 7 eller 8, eller annat?

Jag råder dig att börja med att gå in på kontrollpanelen och välja Nätverk och Internet, klicka på Nätverksanslutningar. Du kan då se dina olika alternativ för nätverksanslutning, bland annat trådlös anslutning. Klicka en gång på ikonen för trådlös anslutning, så får du upp några alternativ längst upp i rutan. Testa att inaktivera enheten och återaktivera. Var enheten redan inaktiverad så aktiverar du den bara, därefter ansluter du till nätverket genom Nätverks- och delningscenter som vanligt.
Detta är ett sätt att manuellt aktivera/inaktivera det trådlösa nätverkskortet. Oftast finns det en kombination på tangentbordet för detta, borde gå att se en symbol på någon av sina tangenter. Oftast en F-tangent (F12 t.ex).

Skulle det inte hjälpa så går det att genom Alla program på kontrollpanelen välja ikonen Nätverks- och delningscenter och därifrån kan du klicka på symbolen som liknar en jordglob, som i ditt fall borde vara grå med ett rött X på. Klicka där så borde datorn automatiskt felsöka anslutningen.

Testa, hoppas det gör någon skillnad.
Slidercalle123 skrev:Har provat nu att ladda ner flera olika drivrutiner men varje gång jag gör det så poppar en mapp upp och nerladdningen fortsätter inte. Vettefan vad jag ska göra, gjorde en felsökning och det stog att modemet inte tillåter att min dator kan ansluta till internet. HJÄLP!! :)
Med det sagt kan jag tänka mig att din router antingen är lösenordsskyddad eller att någon inställning gjort att routern tillåter endast en enhet att vara ansluten åt gången exempelvis. Kan det vara så?
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

-ReM- skrev:Har du Windows 7 eller 8, eller annat?

Jag råder dig att börja med att gå in på kontrollpanelen och välja Nätverk och Internet, klicka på Nätverksanslutningar. Du kan då se dina olika alternativ för nätverksanslutning, bland annat trådlös anslutning. Klicka en gång på ikonen för trådlös anslutning, så får du upp några alternativ längst upp i rutan. Testa att inaktivera enheten och återaktivera. Var enheten redan inaktiverad så aktiverar du den bara, därefter ansluter du till nätverket genom Nätverks- och delningscenter som vanligt.
Detta är ett sätt att manuellt aktivera/inaktivera det trådlösa nätverkskortet. Oftast finns det en kombination på tangentbordet för detta, borde gå att se en symbol på någon av sina tangenter. Oftast en F-tangent (F12 t.ex).

Skulle det inte hjälpa så går det att genom Alla program på kontrollpanelen välja ikonen Nätverks- och delningscenter och därifrån kan du klicka på symbolen som liknar en jordglob, som i ditt fall borde vara grå med ett rött X på. Klicka där så borde datorn automatiskt felsöka anslutningen.

Testa, hoppas det gör någon skillnad.
Slidercalle123 skrev:Har provat nu att ladda ner flera olika drivrutiner men varje gång jag gör det så poppar en mapp upp och nerladdningen fortsätter inte. Vettefan vad jag ska göra, gjorde en felsökning och det stog att modemet inte tillåter att min dator kan ansluta till internet. HJÄLP!! :)
Med det sagt kan jag tänka mig att din router antingen är lösenordsskyddad eller att någon inställning gjort att routern tillåter endast en enhet att vara ansluten åt gången exempelvis. Kan det vara så?
Har provat det du sa och nätverkskortet var redan aktiverat, det stog ytterligare: "Den trådlösa anslutningen misslyckades eftersom associeringsbegären nekades i nätverket". Datorn ansluter men bara i ungefär 1 sekund och sen avbryts anslutningen. Och ja, jag har windows 7.
Skriv svar