GTA V-Tråden

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Riktigt bra spel! har till 360 arcade.

med tanke på mitt gamla xbox så är grafiken ej den bästa och det laggar lite då och då. annars kanon! :D

tycker dock att spelet inte har någon "röd tråd" förutom att dem vill ha pengar. skulle varit roligt om det hade lite mer historia till det.

Sen hoppfunktionen var ju totalt värdelös. ska man hoppa över något och hoppar lite för tidigt så hoppar han med huvudet först in i väggar, ner för stup, in i staket osv.. :P



och så en fråga.. Hur fungerar det med bilar?! hur gör man för att spara en bil så att den alltid kommer tillbaka? mina försvinner hela tiden osv och väldigt oklart hur det fungerar..
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Freppefreak »

derbeyy skrev:jag är 16 bast så tror ni dom bryr sig om jag inte är 18 år när jag försöker köpa spelet imon? :O
Beror på vilka du köper det ifrån, gamestop,game mm brukar fråga om leg.
:( , jag är femton och köpte det från webhallen med postförskott. :D
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Kunde inte vänta, så stack efter skolan idag och köpte spelet.

Måste säga att det är riktigt bra, man var lite ovan med bilåkningen och sånt.. Kan vara för att jag spelar på PC i vanliga fall. :)

Dock har jag bara spelat i lite drygt 2 timmar och är bara på 10%. Men hittills ångrar jag inte en krona! :)
Åh Lilla Boone!
LaSlidur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 20 oktober 2012, 19:06
Ort: Tyresö

Inlägg av LaSlidur »

PK skrev:Riktigt bra spel! har till 360 arcade.

med tanke på mitt gamla xbox så är grafiken ej den bästa och det laggar lite då och då. annars kanon! :D

tycker dock att spelet inte har någon "röd tråd" förutom att dem vill ha pengar. skulle varit roligt om det hade lite mer historia till det.

Sen hoppfunktionen var ju totalt värdelös. ska man hoppa över något och hoppar lite för tidigt så hoppar han med huvudet först in i väggar, ner för stup, in i staket osv.. :P



och så en fråga.. Hur fungerar det med bilar?! hur gör man för att spara en bil så att den alltid kommer tillbaka? mina försvinner hela tiden osv och väldigt oklart hur det fungerar..
ställ bilarna i ditt garage så sparas den där :)
Aerox med,
Motoforce 50cc sport
Leovince ZX
3.5g
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Fan ja vill verkligen spela de.. På ett sätt vill ja köpa de till xbox så ja slipper vänta så jävla länge, men på samma gång så vill ja ju inte börja om på PC sen då de släpps. Blir ju förjävlit..
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

vicke xX SMT skrev:Fan ja vill verkligen spela de.. På ett sätt vill ja köpa de till xbox så ja slipper vänta så jävla länge, men på samma gång så vill ja ju inte börja om på PC sen då de släpps. Blir ju förjävlit..

Kör pc i vanliga fall men ska köpa det till xbox på fredag :) Har också gått och funderat som du men sen kom jag på att de lär ju ta ett bra tag inann de släpper till pc. Eftersom att sälja endast till konsol så minskar pirat kopieringen sen känar de nog väldigt bra att göra så härr också. Både pga pirat kopiering men sen också för att många som kör pc kommer förmodligen köpa spelet två gånger :/ De kommer kanske släppa spelet när efterfrågan till consol inte är hög längre.

Kommer nog köpa till xbox nu å sem cracka till pc sen :P
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Älskar allt med spelet! Körkänslan är underbar. Inget att klaga på. :)
Henow
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 2 mars 2012, 22:15

Inlägg av Henow »

Jag älskar körkänslan på bilar!
Men på motorcyklar än inte bra..
Tycker det var mycket bättre på San andreas och Gta iv
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

är riktigt sugen på att skaffa det!

känns dock som att det är framför tvn man kommer att tillbringa sin fritid då och isf så kommer jag ju ingenstans med bilen så jag väntar nog lite med det :roll:
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=795566 Beställde nyss det här ;) tagga!!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Demuz skrev:är riktigt sugen på att skaffa det!

känns dock som att det är framför tvn man kommer att tillbringa sin fritid då och isf så kommer jag ju ingenstans med bilen så jag väntar nog lite med det :roll:
ähh, köp förfan, lusten för att spela lär väll rinna ut efter någon vecka iallafall :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

LaSlidur skrev:
PK skrev:Riktigt bra spel! har till 360 arcade.

med tanke på mitt gamla xbox så är grafiken ej den bästa och det laggar lite då och då. annars kanon! :D

tycker dock att spelet inte har någon "röd tråd" förutom att dem vill ha pengar. skulle varit roligt om det hade lite mer historia till det.

Sen hoppfunktionen var ju totalt värdelös. ska man hoppa över något och hoppar lite för tidigt så hoppar han med huvudet först in i väggar, ner för stup, in i staket osv.. :P



och så en fråga.. Hur fungerar det med bilar?! hur gör man för att spara en bil så att den alltid kommer tillbaka? mina försvinner hela tiden osv och väldigt oklart hur det fungerar..
ställ bilarna i ditt garage så sparas den där :)
som tex trevors truck. har moddat den full ut och om jag kör sönder den eller lämnar den så kommer den alltid tillbaka i samma skick :) är det så med andra bilar eller försvinner dem för gott? hur är det med bilar man köper?! :O

aja. är förvirrad :P tycker att det börjar bli lite tråigt nu faktiskt. inget hänger ihop alls i spelet? har ju ingen story alls igentligen. har gjort 43/69 uppdrag..
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Jag har inget att klaga på, ligger på ca 40% av storyn. Ska börja chilla lite och free roama mera. Har väl spelat i en 22-23 timmar och har inte hittat en enda bugg eller haft något lagg över huvudtaget. Spelar på xbox 360 slim 250gb :D
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

PK skrev:
LaSlidur skrev:
PK skrev:Riktigt bra spel! har till 360 arcade.

med tanke på mitt gamla xbox så är grafiken ej den bästa och det laggar lite då och då. annars kanon! :D

tycker dock att spelet inte har någon "röd tråd" förutom att dem vill ha pengar. skulle varit roligt om det hade lite mer historia till det.

Sen hoppfunktionen var ju totalt värdelös. ska man hoppa över något och hoppar lite för tidigt så hoppar han med huvudet först in i väggar, ner för stup, in i staket osv.. :P



och så en fråga.. Hur fungerar det med bilar?! hur gör man för att spara en bil så att den alltid kommer tillbaka? mina försvinner hela tiden osv och väldigt oklart hur det fungerar..
ställ bilarna i ditt garage så sparas den där :)
som tex trevors truck. har moddat den full ut och om jag kör sönder den eller lämnar den så kommer den alltid tillbaka i samma skick :) är det så med andra bilar eller försvinner dem för gott? hur är det med bilar man köper?! :O

aja. är förvirrad :P tycker att det börjar bli lite tråigt nu faktiskt. inget hänger ihop alls i spelet? har ju ingen story alls igentligen. har gjort 43/69 uppdrag..
Du är ju verkligen Dvajj-Åt-helvete PK. Till och med jag som inte har spelet vet hur man gör.

De första sekunderna av denna video visar hur han kör in sin bil i garaget och stiger ut. Om du fortfarande inte förstår hur man gör borde du kanske söka hjälp hos skatteverket.
http://www.youtube.com/watch?v=YdnGghLxpVs
Dave9797
Elmoped
Inlägg: 113
Blev medlem: 14 april 2013, 21:58
Ort: Karlskrona

Inlägg av Dave9797 »

Tänkte kolla med er ha köpt gta 5 men undrar var man kollar hur lång man har kommit på spelet ? :/ hittra inte vart. sen man spara väll på sängen i spelet? den är vall bara att trycka ok finns 3 alternativ tar den första alltid ? xbox 360 . första gången jag använder xbox :/
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Hade bara tänkt höra med er om någon vet hur man byter sin "Main" bil på varje karaktär?
(Trevor har ju sin röda flakbil, Micheal sin svarta fina bil och Franklin sin vita "gangster" bil..)
Jag trodde man kunde ta en bil, åka till "Paint" stället och sen ändra lite så fick man ny main bil. Men så var det ju inte, för den bilen försvann som jag gjorde om? Har jag gjort fel eller vad? :)
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Nu kom det hem :D :D :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

ladda upp lite coola filmer! fighting, crashing and so on.. Let me watch!
Årets Styrelsemedlem 2013
Erkovich
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 11 juli 2013, 15:04
Ort: Skellefteå

Inlägg av Erkovich »

DEA!! skrev:ladda upp lite coola filmer! fighting, crashing and so on.. Let me watch!
hade gärna gjort det, om jag hade haft ett capture card :roll:
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

kan man råna banker på singelplayer?
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Dave9797
Elmoped
Inlägg: 113
Blev medlem: 14 april 2013, 21:58
Ort: Karlskrona

Inlägg av Dave9797 »

hej ! spelade idag typ 2 timmar sen skulle jag spara , man gör väll det på sängen i huset? men sen skulle jag spela igen men då fick jag göra om dem uppdragen jag redan gjort:/ föra gången gjorde jag liga dant men behövde inte göra om :/ sen en till fråga vart kollar man hur långt man har kommit ? tack i förhand :)
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

derbeyy skrev:jag är 16 bast så tror ni dom bryr sig om jag inte är 18 år när jag försöker köpa spelet imon? :O
haha ja.. köpte gta och call of duty när ja va typ 12 :lol:
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Nixxen skrev:Hade bara tänkt höra med er om någon vet hur man byter sin "Main" bil på varje karaktär?
(Trevor har ju sin röda flakbil, Micheal sin svarta fina bil och Franklin sin vita "gangster" bil..)
Jag trodde man kunde ta en bil, åka till "Paint" stället och sen ändra lite så fick man ny main bil. Men så var det ju inte, för den bilen försvann som jag gjorde om? Har jag gjort fel eller vad? :)
Jag har byggt om både Micheal och Franklins bilar, lackat osv. och dem spawnar utanför husen så som jag har gjort dem, även om jag kvaddar dem totalt eller liknande. Säkert att du sparade? Prova igen så går det nog :)
Dave9797 skrev:hej ! spelade idag typ 2 timmar sen skulle jag spara , man gör väll det på sängen i huset? men sen skulle jag spela igen men då fick jag göra om dem uppdragen jag redan gjort:/ föra gången gjorde jag liga dant men behövde inte göra om :/ sen en till fråga vart kollar man hur långt man har kommit ? tack i förhand :)
Ja, men du kan också ta upp telefonen och i mitten till höger finns ''quick save'' så du slipper dra till huset varenda gång ;)

Edit: Vänster ska det ju va! Jag är trött...
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
LaSlidur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 20 oktober 2012, 19:06
Ort: Tyresö

Inlägg av LaSlidur »

DEA!! skrev:ladda upp lite coola filmer! fighting, crashing and so on.. Let me watch!
skulle gärna gjort de men har bränt min pvr :(
Aerox med,
Motoforce 50cc sport
Leovince ZX
3.5g
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Shark Monster skrev:
Nixxen skrev:Hade bara tänkt höra med er om någon vet hur man byter sin "Main" bil på varje karaktär?
(Trevor har ju sin röda flakbil, Micheal sin svarta fina bil och Franklin sin vita "gangster" bil..)
Jag trodde man kunde ta en bil, åka till "Paint" stället och sen ändra lite så fick man ny main bil. Men så var det ju inte, för den bilen försvann som jag gjorde om? Har jag gjort fel eller vad? :)
Jag har byggt om både Micheal och Franklins bilar, lackat osv. och dem spawnar utanför husen så som jag har gjort dem, även om jag kvaddar dem totalt eller liknande. Säkert att du sparade? Prova igen så går det nog :)
Byggde du om deras bilar som dem redan har? Eller tog du andra bilar och byggde om? :/
För jag tog nämligen en bil som jag såg på gatan och drog och gjorde om den..
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Brorsan köpte det igår till xbox.
Han vart rätt nöjd endå men säger att körkänskan är helt åt helsike..
Grafiken tyckte jag personligen inte att det va något fel på, det är ju ett rätt stort spel endå!
Rätt kul att man kan köra fyrhjuling och cykla dessutom!
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

CaToXXo skrev:Grafiken är jag inte jätteimponerad över. Bättre än IV, men allt är ju lite flimrigt, och nej det är inte pga min TV. Spelar på Xbox360.
du spelar ju på 8 år gammal hårdvara trodde du att det skulle bli bättre grafik? det blir inte mycket bättre än så där för en konsol :P

dock på andra sidan har vi ju PC som har ett äldre spel som ser bättre ut :P
gta skall vara på PC så är det bara det är så mycket mer man kan göra med gta på pc än på konsol det är inget som håller en tillbaka på PC

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ynxg0xnrLZ0[/youtube]
Quattro lyfe
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Grrr,slut allstans i hela stan åt PS3... 25.12.2013 får dom in en levernas som INTE är reserverad xd. Blir å köpa PSN versionen och hoppas på att jag inte råkar ut för samma problem som många andra gjort med just PSN versionen.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

Törnan skrev:kan man råna banker på singelplayer?
nån som vet? :roll:
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
riejudrac5
Varnad
Inlägg: 200
Blev medlem: 8 maj 2013, 18:33

Inlägg av riejudrac5 »

TheFlyingFin skrev:Grrr,slut allstans i hela stan åt PS3... 25.12.2013 får dom in en levernas som INTE är reserverad xd. Blir å köpa PSN versionen och hoppas på att jag inte råkar ut för samma problem som många andra gjort med just PSN versionen.
Köpte också PSN versionen, laddade ner 3 gånger innan jag fick det att funka.
Tredje gången avaktiverade jag media center i nätverksinställningar, dessutom så laddade jag ned i playstation store. Alltså jag tryckte INTE utför i bakgrunden. Testa att göra så, kan fungera :)
LaSlidur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 20 oktober 2012, 19:06
Ort: Tyresö

Inlägg av LaSlidur »

Törnan skrev:
Törnan skrev:kan man råna banker på singelplayer?
nån som vet? :roll:
första uppdraget rånar man ju typ nån bank o sen rånar man ju smykesaffären o så i updragen
Aerox med,
Motoforce 50cc sport
Leovince ZX
3.5g
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

LaSlidur skrev:
Törnan skrev:
Törnan skrev:kan man råna banker på singelplayer?
nån som vet? :roll:
första uppdraget rånar man ju typ nån bank o sen rånar man ju smykesaffären o så i updragen
ja men planera egna rån och sånt
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

riejudrac5 skrev:
TheFlyingFin skrev:Grrr,slut allstans i hela stan åt PS3... 25.12.2013 får dom in en levernas som INTE är reserverad xd. Blir å köpa PSN versionen och hoppas på att jag inte råkar ut för samma problem som många andra gjort med just PSN versionen.
Köpte också PSN versionen, laddade ner 3 gånger innan jag fick det att funka.
Tredje gången avaktiverade jag media center i nätverksinställningar, dessutom så laddade jag ned i playstation store. Alltså jag tryckte INTE utför i bakgrunden. Testa att göra så, kan fungera :)
problemet jag syftade på var att många fick lagg och frames som försvann, dock händer det endast med PSN versionen. Tycker mig uppleva samma sak, dock så är ju PS3an lika kraftfull som min telefon ungefär.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 596
Blev medlem: 1 augusti 2012, 17:59

Inlägg av alb1n »

då vart det slut på alla stora uppdrag, tog mig några dagar. Fick sluttexterna imorse, dock så finns det ju lite småuppdrag kvar :)
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Törnan skrev:
Törnan skrev:kan man råna banker på singelplayer?
nån som vet? :roll:
Ja det kan du, iallafall om du menar det jag tror :)
Du förbereder, utför och tar dig därifrån! Oftast är alla "karaktärer" du kan spela med och rånar..
Åh Lilla Boone!
Skriv svar