GTA V-Tråden

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Det där med banker skulle jag också vilja veta! Man gör ju ett antal under storyn men vill veta om man kan göra utanför storyn...
Nixxen skrev:
Shark Monster skrev:
Nixxen skrev:Hade bara tänkt höra med er om någon vet hur man byter sin "Main" bil på varje karaktär?
(Trevor har ju sin röda flakbil, Micheal sin svarta fina bil och Franklin sin vita "gangster" bil..)
Jag trodde man kunde ta en bil, åka till "Paint" stället och sen ändra lite så fick man ny main bil. Men så var det ju inte, för den bilen försvann som jag gjorde om? Har jag gjort fel eller vad? :)
Jag har byggt om både Micheal och Franklins bilar, lackat osv. och dem spawnar utanför husen så som jag har gjort dem, även om jag kvaddar dem totalt eller liknande. Säkert att du sparade? Prova igen så går det nog :)
Byggde du om deras bilar som dem redan har? Eller tog du andra bilar och byggde om? :/
För jag tog nämligen en bil som jag såg på gatan och drog och gjorde om den..
Dem 3 karaktärerna har egna bilar som typ alltid spawnar vid deras hus. Trevor har sin pickup, Franklin den vite, Michael har ju den svarte Audin typ och sin frus röda cabbe och sin dotters lilla mini cabbe med porsche lyktor. Bygger du om någon av dem bilarna kommer dem spawna där dem brukar spawna så som du byggt om dem :)






Det där med banker skulle jag också vilja veta! Man gör ju ett antal under storyn men vill veta om man kan göra utanför storyn...
(spoiler alert längre ner i detta inlägget) :wink:


















Sista heisten ger ju ca 25-30 mille men det måste ju fan finnas fler sätt att få stora pengar. För dendär jävla golfbanan kostar ju 150 mille....
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Användarens profilbild
citrouz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 11 juni 2012, 00:49
Ort: Tumba

Inlägg av citrouz »

en sak till alla som undrar:kör du in en bil du snott och kanske gjort om och i ditt garage är det inte alltid den är kvar, karaktärerna kan använda bilen när du inte kör med dom, sen kan bilarna bli snodda. speciellt av franklin, oavsett i det nya kvarteret. peace
Gör moppetiden oförglömlig till varje pris.
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

tjena!

nu har jag kollat på massa gameplays och är nu jäkligt taggad på att köpa ett xbox och lira på. men behöver man live för att köra det?

är de bättre att köpa ett ps3?
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Alyzzzer skrev:tjena!

nu har jag kollat på massa gameplays och är nu jäkligt taggad på att köpa ett xbox och lira på. men behöver man live för att köra det?

är de bättre att köpa ett ps3?
Jag har ett Xbox hemma men köpte ett ps3 och jag tycker att det är lätt värt pengarna!
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

jack.lofgren skrev:
Alyzzzer skrev:tjena!

nu har jag kollat på massa gameplays och är nu jäkligt taggad på att köpa ett xbox och lira på. men behöver man live för att köra det?

är de bättre att köpa ett ps3?
Jag har ett Xbox hemma men köpte ett ps3 och jag tycker att det är lätt värt pengarna!
men jag har inget av dem så funderar om jag ska köpa ett xbox som är lite billigare eller ett ps3:)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Alyzzzer skrev:
jack.lofgren skrev:
Alyzzzer skrev:tjena!

nu har jag kollat på massa gameplays och är nu jäkligt taggad på att köpa ett xbox och lira på. men behöver man live för att köra det?

är de bättre att köpa ett ps3?
Jag har ett Xbox hemma men köpte ett ps3 och jag tycker att det är lätt värt pengarna!
men jag har inget av dem så funderar om jag ska köpa ett xbox som är lite billigare eller ett ps3:)
om du prompt måste ha nån så skule jag ta PS3. Något bättre hårdvara. MEn egentlgien skulle jag vänta till PS4/X1 för att få den ultimata upplevelsen. LAggar ganska ordentligt på PS3 och på Xbox ska det tydligen vara bara värre
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

TheFlyingFin skrev:
Alyzzzer skrev:
jack.lofgren skrev: Jag har ett Xbox hemma men köpte ett ps3 och jag tycker att det är lätt värt pengarna!
men jag har inget av dem så funderar om jag ska köpa ett xbox som är lite billigare eller ett ps3:)
om du prompt måste ha nån så skule jag ta PS3. Något bättre hårdvara. MEn egentlgien skulle jag vänta till PS4/X1 för att få den ultimata upplevelsen. LAggar ganska ordentligt på PS3 och på Xbox ska det tydligen vara bara värre
Förstår inte vart folk fått det ifrån. Laggar inte ett skit på min!
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

asså är det värt att köpa? alla som gör recensioner på spelet ger de as bra betyg men alla ba "de laggar" "låg fps" osv

är de spelbart eller?
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Alyzzzer skrev:asså är det värt att köpa? alla som gör recensioner på spelet ger de as bra betyg men alla ba "de laggar" "låg fps" osv

är de spelbart eller?
Absolut spelbart. Du kommer inte ångra ett öre. ;)
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Rexxy skrev:
Alyzzzer skrev:asså är det värt att köpa? alla som gör recensioner på spelet ger de as bra betyg men alla ba "de laggar" "låg fps" osv

är de spelbart eller?
Absolut spelbart. Du kommer inte ångra ett öre. ;)
okej tack för svaret! :)
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Nada lagg på mitt xbox heller. Massa bullshit :wink:
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Användarens profilbild
riejudrac5
Varnad
Inlägg: 200
Blev medlem: 8 maj 2013, 18:33

Inlägg av riejudrac5 »

Installera gta v till ps3 (Psn version)
Allt har funka felfritt tills nu, är på Hood Safari uppdraget.
Inget verka fungerar korrekt, man ska skjuta alla gängmedlemmar men jag har försökt över 50ggr, grejjen är den att jag kan skjuta hur många som helst men jag kommer aldrig vidare.
Det hände inget mer, kommer inte någon polis.
Förstår att de är någon bugg, men kan man skippa uppdraget på något vis?

Uppdraget jag snackar om ( http://m.youtube.com/watch?v=o12Xqy0eqtI )
moppenerd
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 8 juli 2012, 20:08
Ort: Hallstavik

Inlägg av moppenerd »

Tja! Hur byter man mellan karaktärerna tex Franklin till trevor?
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

moppenerd skrev:Tja! Hur byter man mellan karaktärerna tex Franklin till trevor?
Något av det första du får lära dig ;)
Dpad neråt på xbox, osäker på ps3 men antar att det är pil ner.
Om du menar att du inte kan byta måste du göra ett x antal uppdrag innan alla karaktärer är tillgängliga ;)
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Jag kunde inte hålla mig så jag beställde det igårväll från dustin och dom skickade det imorse så jag får det imorgon lagom tills när onlinedelen släpps :D

vi måste ju fixa ihop ett TSR-CREW tills imorgon så vi kan köra runt och vara allmänt fuckade!
:D :D :lol: :lol:

vilka är på? 8)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Demuz skrev:Jag kunde inte hålla mig så jag beställde det igårväll från dustin och dom skickade det imorse så jag får det imorgon lagom tills när onlinedelen släpps :D

vi måste ju fixa ihop ett TSR-CREW tills imorgon så vi kan köra runt och vara allmänt fuckade!
:D :D :lol: :lol:

vilka är på? 8)
Samma här hahaha, skulle ju vänta till PC egentligen!!! :evil: :evil:

Klart man vill va med i ett TSR-crew 8)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Tuta skrev:
Demuz skrev:Jag kunde inte hålla mig så jag beställde det igårväll från dustin och dom skickade det imorse så jag får det imorgon lagom tills när onlinedelen släpps :D

vi måste ju fixa ihop ett TSR-CREW tills imorgon så vi kan köra runt och vara allmänt fuckade!
:D :D :lol: :lol:

vilka är på? 8)
Samma här hahaha, skulle ju vänta till PC egentligen!!! :evil: :evil:

Klart man vill va med i ett TSR-crew 8)
Är riktigt nära på att köpa de till xbox ja me, men fan, orkar ju inte börja om på PC sen då de släpps.. Måste hålla ut bara.
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Glöm det jag skrev.
Senast redigerad av Nixxen den 30 september 2013, 16:49, redigerad totalt 1 gånger.
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 596
Blev medlem: 1 augusti 2012, 17:59

Inlägg av alb1n »

Demuz skrev:Jag kunde inte hålla mig så jag beställde det igårväll från dustin och dom skickade det imorse så jag får det imorgon lagom tills när onlinedelen släpps :D

vi måste ju fixa ihop ett TSR-CREW tills imorgon så vi kan köra runt och vara allmänt fuckade!
:D :D :lol: :lol:

vilka är på? 8)
hade varit fett najs!!!! är så på, taggat till toppen :D
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

vicke xX SMT skrev:
Tuta skrev:
Demuz skrev:Jag kunde inte hålla mig så jag beställde det igårväll från dustin och dom skickade det imorse så jag får det imorgon lagom tills när onlinedelen släpps :D

vi måste ju fixa ihop ett TSR-CREW tills imorgon så vi kan köra runt och vara allmänt fuckade!
:D :D :lol: :lol:

vilka är på? 8)
Samma här hahaha, skulle ju vänta till PC egentligen!!! :evil: :evil:

Klart man vill va med i ett TSR-crew 8)
Är riktigt nära på att köpa de till xbox ja me, men fan, orkar ju inte börja om på PC sen då de släpps.. Måste hålla ut bara.
Det som fick mig att tippa var dels att man ju inte vet när det kommer till PC, tar säkert fleeera månader och dels att ALLA säger att det typ är det bästa spelet som gjorts...... Köper det säkert på PC också när det kommer dock... stackars plånbok :(
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
MackansRoxx
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 juni 2012, 18:11
Ort: österbybruk

Inlägg av MackansRoxx »

Tjena!
jag har kommit till 66/69 av alla missions men det går typ inte att fortsätta, finns inga ställen att åka till förutom "frågeteckenuppdragen" så att säga :)
Work Hard
Play Harder !!
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

MackansRoxx skrev:Tjena!
jag har kommit till 66/69 av alla missions men det går typ inte att fortsätta, finns inga ställen att åka till förutom "frågeteckenuppdragen" så att säga :)
Åk och gör dem, så kommer du vidare sen!
Åh Lilla Boone!
Erkovich
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 11 juli 2013, 15:04
Ort: Skellefteå

Inlägg av Erkovich »

MackansRoxx skrev:Tjena!
jag har kommit till 66/69 av alla missions men det går typ inte att fortsätta, finns inga ställen att åka till förutom "frågeteckenuppdragen" så att säga :)
gör frågetecken eller nåt annat du kommer få ett samtal snart
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

MackansRoxx skrev:Tjena!
jag har kommit till 66/69 av alla missions men det går typ inte att fortsätta, finns inga ställen att åka till förutom "frågeteckenuppdragen" så att säga :)
Bara free roama nåra dagar så brukar du få ett samtal om det :)


Stort tips till er som är tidigt i storyn, spara Lesters assasinations till ni har gjort alla andra uppdrag, för då kan man tjäna fett med cash efteråt!
Sen för er som inte fattat hinten gör man det för aktierna och varje gång man pratar i telefon med honom säger han vilken som kommer gå upp och vilken som går ner. Den som ska gå upp brukar gå upp med ca 80-90%!
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Nä nu får vi ta och skapa ett crew, vad ska vi heta? TWOSTROKERIDER? TSR CREW eller vad :D
adamwestman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 15 juni 2012, 09:08
Ort: Sala

Inlägg av adamwestman »

Demuz skrev:Nä nu får vi ta och skapa ett crew, vad ska vi heta? TWOSTROKERIDER? TSR CREW eller vad :D
Gjorde du nåt inatt? Jag tycker TSR CREW :)
Användarens profilbild
riejudrac5
Varnad
Inlägg: 200
Blev medlem: 8 maj 2013, 18:33

Inlägg av riejudrac5 »

ONLINE 16:00
moppenerd
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 8 juli 2012, 20:08
Ort: Hallstavik

Inlägg av moppenerd »

Har fastnat på en uppdrag vid 11,4% av spelet när man är micheal o ska göra nåt uppdrag hos lester, det är uppdrag bredvid en bro o man går upp för en trampa så står de nån gubbe med käpp där uppr! Det står alltid att jag ska byta till en smart outfit!? Vad är de för klädsel?

Har två fusk aktiverade när jag har försökt det uppdraget o de är vapen fusk o slirande bilar, ska man inte ha nåt fusk alls om man ska kunna höra de uppdraget?
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

moppenerd skrev:Har fastnat på en uppdrag vid 11,4% av spelet när man är micheal o ska göra nåt uppdrag hos lester, det är uppdrag bredvid en bro o man går upp för en trampa så står de nån gubbe med käpp där uppr! Det står alltid att jag ska byta till en smart outfit!? Vad är de för klädsel?

Har två fusk aktiverade när jag har försökt det uppdraget o de är vapen fusk o slirande bilar, ska man inte ha nåt fusk alls om man ska kunna höra de uppdraget?

Du ska byta kläder till kostym.


Är det någon som vet när online kommer till gta v? :)
Erkovich
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 11 juli 2013, 15:04
Ort: Skellefteå

Inlägg av Erkovich »

tetesnubben skrev:
moppenerd skrev:Har fastnat på en uppdrag vid 11,4% av spelet när man är micheal o ska göra nåt uppdrag hos lester, det är uppdrag bredvid en bro o man går upp för en trampa så står de nån gubbe med käpp där uppr! Det står alltid att jag ska byta till en smart outfit!? Vad är de för klädsel?

Har två fusk aktiverade när jag har försökt det uppdraget o de är vapen fusk o slirande bilar, ska man inte ha nåt fusk alls om man ska kunna höra de uppdraget?

Du ska byta kläder till kostym.


Är det någon som vet när online kommer till gta v? :)
Online kommer ut idag
Användarens profilbild
riejudrac5
Varnad
Inlägg: 200
Blev medlem: 8 maj 2013, 18:33

Inlägg av riejudrac5 »

Online kom precis NU :D
Användarens profilbild
wwiillee
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 8 september 2012, 21:28

Inlägg av wwiillee »

Är det bara jag som inte kan köra online eller är det inte uppe än? :S
adamwestman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 15 juni 2012, 09:08
Ort: Sala

Inlägg av adamwestman »

Nån som fattar det här med crew? Skulle ju va as kul om vi på Xbox gick ihop :)
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Online började rulla ut redan vid klockan 13 svensk tid ;)
Dock tar det ett tag för det att komma ut, men jag blev sjukt besviken på det i alla fall...
Skiten är ju bara halvfärdig och jag pallade 10min innan jag rage quita...
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

Det går ju inte att komma in på online dethär suger ju verkligen.....
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Skriv svar