småtrimmet som ger mest!

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

decemberbarn
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 augusti 2013, 16:37

småtrimmet som ger mest!

Inlägg av decemberbarn »

Tjena! Ska få aeroxen att inte va riktigt lika lam längre utan bara lite halvtöntig :wink: hursomhelst tänkte att om jag tar v-ringen byter till lite lättare vikter (vilka?) och kanske då kopplings och tryckfjädrarna? Tänker mig att den kanske kan gå 65km/h eller nåt (är detta troligt?) är lite mer av en styling pöjk så har inte riktigt superkoll när det kommer till vad som passar bäst osv.
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

Vikter får du testa dig fram men runt 4-6g kanske, dra pluggen i röret också! :) Och med dragen ring och plugg och de andra du sa så låter 65 inte omöjligt i mina öron!
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

asså de kan ju ändå inte vara nödvändigt att byta vikter och tryckfjäder,kopplingsfjädrar för att dra v-ringen... sakerna är ju redan anpassade för original.
om du drar pluggen i röret , skorstenen och v-ringen, så lär du ju dock gå upp lite i munstycke och byta vikter och kopplingsfjädrar,, dock tror jag inte tryckfjäder är nödvändigt i de fallet..
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Drar du v-ringen så lär den gå runt 60. Byter du vikter så kan du få någon km extra och lite bättre ax ;) Kopplingsfjädrar kan vara bra och byta, helt onödigt att byta tryckfjäder.

Sen som de innan sa så kan du dra pluggen för att märka mer skillnad. Om du inte gör de kommer du märka väldigt lite skillnad med byte av vikterna och kopplingsfjädrarna.
Låst