Skapa nytt ämne  Svara på ämnet Gå till sida 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa
 Parmakit 110cc - Rexxys Derbi Senda X-treme. Toppfarts-film! « Föregående ämne :: Nästa ämne » 
Författare Meddelande
Rexxy
InläggPostat: tor aug 01, 2013 11:56 pm    Rubrik: Parmakit 110cc - Rexxys Derbi Senda X-treme. Toppfarts-film! Svara med citat

Moderator
Registreringsdatum: 15 juni 2007
Inlägg: 2540
Pictures: 9
Gallery pictures: 9
Rexxy's gallery
Ort: Västerås



Detta blir något helt nytt från min sida, nämligen en moppe efter år 2000 som jag ska skruva på!
Detta är en Derbi Senda Extreme som jag precis fått tag i och är i rätt så halvtaskigt skick. Men inget som inte går att ordna!


Setup 1; Toppfart 103km/h
Block: Original D50BO block
Vev: Original vevparti
Växellåda: Original Växellåda
Ramlager: Original SKF C3
Koppling: Original med extrabrickor
Tändning: Original Ducati
Cylinder: Original till D50BO
Topp: Original till D50BO
Kolv: Original
Förgasare: 21mm Dellorto
Insug:Hemmabyggd anpassat till 21mm
Reeds: Original D50BO
Rör: Tecnigas E-nox
Drev: 12/48
Luftfilter: Original Luftburk

Setup 2;
Block: Original D50BO block - Rejält omarbetat.
Vev: Parmakit Vevparti
Växellåda: Original Växellåda
Ramlager: SKF C3
Koppling: MHR kopplingsfjädrar, till och börja med.
Tändning: HPI 210
Cylinder: Portad Parmakit 110cc - Tuned By Rexxy
Topp: Parmakit - omsvarvad
Kolv: Smidd Wiseco 55mm kolv. 14mm kolvbult
Förgasare: 36mm Keihin
Insug:Hemmabyggd anpassat till 36mm
Reeds: Reedventil ifrån Yamaha YZ80
Rör: Avstämt avgasrör.
Drev: Anpassat för maximal toppfart.
Luftfilter: Stage6 Big Racing luftfilter

Nyast Update högst upp i tråden!


Update 8:e juli 2015

En ny toppfartsfilm med mer korrekt drevning! Hade ett 16 kugg hondadrev som jag slängd på och testade toppa den. Det blev 129km/h och det gick rätt så fort upp dit. Så 17 drev fram och lite mer förgasarjusteringar så når jag nog 140km/h.

https://www.youtube.com/watch?v=_8u2fmWl7PM

Update 27 Maj 2015

Jag kunde inte hålla mig till Frihamnen. Så jag bjuder på en film här. Smile
Jag både hör och känner under filmen att det finns mer justermån på det. Så det måste jag ta mig tiden till att fixa. Samt att drevningen är, som också hörs under filmen, jävligt lätt för denna setup. 1:an är i princip obefintlig och den varvar ju upp till 6:an på ett stenkast... Toppfart bara 101km/h. XD

https://www.youtube.com/watch?v=ejT75FCq1Ng

Update 12 April 2015

Planen var att visa upp hojen för första gången på Frihamnen! Så jag vill ju då ha den perfekt inställd och allting färdigt. Så idag körde jag ut den till farsan så jag kunde gasa ifred. Smile

Jag kickar igång motorn för att se hur den vill gå på tomgång. Utan chok dör den, vilket egentligen är bra. Hade den gått på tomgång precis nystartad hade det betytt att lågfarten varit för stort. När den väl blivit varm kunde jag slå av choken och tomgången är väldigt stabil och fin. Gasresponsen är förvånansvärt rapp? Jag har inte pillat ett dugg med förgasaren tidigare, originalinställd från en Suzuki RM250.

Kör iväg lite lugnt och gasar max halvgas, den sticker iväg som ett spjut när effektkurvan trampar i. Den bluddrar inte heller på halvgas? Vafan är det här. Razz
Gasar till fullt och den bluddrar som ett jävla as. För stort huvudmunstycke tänkte jag då. Tillbaka till garaget och skruvar upp skruven i botten på förgasaren. Ut ramlar huvudmunstycket..... Hade den jäveln lossnat?! Jahapp. Då måste jag skruva tillbaka den och testköra igen för att få en rättvis bedömning på inställningen. Men denna gång blev jag förvånad, igen! Han bluddrar inte nu. :O Varför går inte motorn för fett alls? Förgasaren är ju som sagt originalinställd för en RM250cc motor. Provkör hojen en c:a 15 min, full gas fram och tillbaka. Den går en aning för fett på full gas, men så brukar jag vilja ha det. Gillar att ligga på den säkrare sidan. Smile

Tänkte också testa hur mycket den jäveln reser, men jag får inte upp den? Kollar bakåt, den jäveln lämnar bara en massa gropar i grusvägen efter sig, ända upp till 4:e växeln. Shocked
Dåligt grepp och för mycket effekt ur motorn, det spinner loss innan den ens lyfter framhjulet! Very Happy Närmsta asfaltväg är 1 mil bort och jag åker inte dit bara för att testa reset.
Hoppas bara den går som en 110cc motor bör göra. Smile

Båda kylarna blev också varma, så cirkulationen fungerar fint i båda.
Notera den fräna fälgtejpen som kommit på också. Wink



Sen en liten tjuvtitt på tomgång och gasrespons! Vill ni se mer, kom till frihamnen! Wink

FILM
https://www.youtube.com/watch?v=u9f2Ig5lAUc


Update 8 Mars 2015

Kylarvätska och förgasarinställningar kvar, sen är det "klart"! Wink
inställningarna får vänta tills Betan och R/T hojen är klar. Det för att jag ska köra alla hojar till min farsa som bor på landet, så jag kan gasa ifred. Där jag bor nu är inget optimalt ställe att provköra på tyvärr!









Update 3 Mars 2015

Det är inte mycket kvar på Sendan nu!
Det som jag hade kvar innan update var filter och kylarvätska. Planen var att använda en modifierad luftburk, men jag skippade den idén. 110cc med 36mm förgasare kräver en hel del luft. Och det hade blivit att bygga om burken rejält.
Så jag gjorde det enkelt och beställde ett stage6 Big Racing filter, det ända filtret som var stort nog att matcha förgasaren med 68mm anslutning. Wink

Men även med min ombyggnation av bakre stötdämparfästet blev det jäkligt trångt med filtret, stötdämparen är i vägen. Razz Men med en omvärmd petflaska kunde jag montera filtret bakom stötdämparen. Ska förmodligen svetsa ihop en luftslang av plåt så jag kan få exakt önskad form!

Liten dålig bild, men filtret skymtar där bak lite svagt. Wink





Update 15 Feb 2015

Äntligen startade eländet! Smile Efter lite kickande och startgas vrålade den igång rejält på varvstoppet. Tydligen hade jag gasvajern lite för spänd *ops*.
Släppte lite på den och varvtalet blev normalt. När den väl startat, startade den utan problem varje gång. Svarade helt okej på gasen, så förgasaren funkar rätt så fint som den är nu. Även lampor runtom samt dödaren funkar - så elen blev rätt kopplad direkt.
Jag körde inget, dels för att inte väcka alla sura gubbar och kärringar som bor i området, samt att jag hade ingen kylarvätska. Jag startade den således torr. Razz

Härnäst måste jag hitta något för filtret. Antingen kopplar jag den till luftburken, eller så kanske jag kör med ett rejält filter iallafall. Får se vad jag hittar på!
Sen kommer det tyvärr dröja till det blir en rejält testkörning med den. väglaget tillåter ju inte direkt några höga hastigheter med 2 hjul, och att jag måste ta ut den till farsan för förgasarjustering!
Blir att lägga resten av Tiden på Betan samt den nya Derbyn jag precis införskaffat. Smile

Röret är ju också färdigsvetsat. Blev också lite förstärkningar!





Sen filmade jag såklart starten! Wink
https://www.youtube.com/watch?v=jnL-NfwsqyY&feature=youtu.be

Update 10 Feb 2015

Nu känner jag sug för att skruva, så nu skruvar vi så det glöder! Wink

Idag fortsatte jag på den bakre delen av avgasröret. Nämligen ljuddämparen. Ljuddämparen jag använder mig utav är en helt vanlig gianellidämpare. DOCK är den för trång för att jag ska kunna använda den med mitt grova avgasrör och stinger.
Så jag plockade isär dämparen helt och hålet och gjorde den grövre helt enkelt. Wink Sågade av det perforerade röret på längden och bände ut det till önskad storlek, och svetsade på mer material. Så nu är den anpassad för 110cc!

Sen filade jag även till en fläns för ljuddämparen, så jävla jobbigt att handfila 5mm plåt... Sad



Sen ville jag också fixa stingern. Den var ju spikrak bakåt, och ljuddämparen hade hamnat i samma vinkel - usch usch. Så stingern blev kapad och vinklad, förhoppningsvis är det snyggt nog! Är bara punksvetsat hittills, heltsvetsas när jag känner mig nöjd. Razz







Update 19 Jan 2015

Ja, fy på mig! Det händer ju ingenting i projekttråden! Jag har blivit lat och vintertrött.. Sad Men igår sparkade jag mig själv i arslet och gick ut i garaget! Nu ska jag fan få fast den jävla pipan på sendan. Smile

Först filade jag till mig en fläns, som ska svetsas fast i avgasröret och sen skruvas fast i cylindern. Det gick förvånansvärt fort.
Och såhär blev den. Razz




Sen lite svets på röret, så sitter röret på moppen!






Nästa gång blir det att fila till en fläns till ljuddämparen. Samt att ljuddämparen måste modifieras!
Innerdiametern på dämparen är för liten, så den ska jag plocka isär och förstoras lite! Smile
Blir en gianellidämpare!



Update 18 dec 2014


Ja, då är pipan fixad till parmahojen!


Ska väl nämna att det är första gången jag TIG-svetsar 1mm plåt, och idén att jag fick svetsa pipan i skolan var för att jag lär mig under arbetets gång.
Visa fogar blev skitsnygga, andra blev... inte lika bra.. Tar väl några års svetsvana innan man sätter en perfekt fog varje gång. Smile

Men förövrigt blev den helt ok! Kröken blev liiite för mycket böjd, så dom 3 första bitarna på kröken ska göra om.




Update 9:e Oktober 2014

För er som inte såg det, så upptäckt jag ÄNNU in kvalitétsmiss från Parmakit...
Hade kopplat på alla kylarslangar, med T-kopplingar m.m. Hällde sen i vatten för att kolla så det var tätt.

Av min förvåning, pissade det RAKT ut ifrån cylindern. Inte mellan någon packning eller så, nejnej. Utan MITT i den jävla cylindern. Ett HÅL i cylinder... Hata, parmakit, så, jävla, mycket. Hur lyckas dom göra så jävla många missar?!?


En fin bild, man ser hur det pissar rakt ut, nedanför avgas..




Eftersom jag inte har tillgång till aluminiumsvets, fick det bli en annan simplare lösning. Jag borrade och gängade upp ett hål precis i poren. Och sen skruvade jag in en skruv med gänglåsning, och då blev det tätt. Smile




Sen lite pics på kylarslangarna!





Sen kopplade jag även in hela tändsystemet, så nu har jag en fin gnista! Very Happy


Update 4:e Oktober 2014

Då blev klämspalten omsvarvad. Från 9 till 13 grader! Samt att jag fick ett tips att modifiera toppen för ökad kylningsförmåga, så det blev några extrahål!
Nu landade klämspalten på 0,7mm och vinkeln ser perfekt ur när jag kollar där. Tändningen blev också nu ställd, startar med 2mm förtändning, så får vi se vart det landar!
Cylindern blev nu också monterad helt och hållet, så nu går vi framåt!
Härnäst blir att att börja skissa på avgasrör, fixa fästen till tändspole och CDI, fixa slang mellan förgasare och luftburk m.m.






Update 1:a Oktober 2014

Lite småpill med motorn idag.
Mätte klämspalten för första gången med nya kolven, vilket landade på 0.6mm utan packningar. Så dit med packningarna, 0.7mm. Perfekt! Upptäckte dock ett annat problem då. vinkeln på klämspalten var fel! Vinkeln i toppen ligger på 9 grader, vilket säkert hade funkar fint med parmakitkolven. Men nu har jag en annan kolv, vars vinkel ligger på 11 grader. 2 grader skillnad, som det ska vara. Men åt fel håll! Vinkeln ska vara 2 graders skillnad mot kolven, men det ska vara mot centrum av förbränningen så gaserna tryck in mot mitten. Som det är nu trycks dom ut mot kanten. Vilken kan skada både kolv, topp och cylinder. Så det måste jag få fixat! Vem sa att det var enkelt att bygga en parmakitmotor? Wink

Lite hypertrimning på G också. borrade kylhål till avgasbryggorna, förhoppningsvis ökade jag livslängden på dom med någon minut eller så...




Kolvringsgapet måste också kollas! Fick rekommenderat 0,18mm. Mitt låg på rund 0.20, vilket blir bra!




Klämspaltsmätning. Här upptäckte jag att vinkeln blev fel...




Klämspaltens vinkel, precis 9 grader!



Update 25:e september 2014

Då är cylindern tillbaka! Det tog nästan exakt en månad att få den fixad och sen få tillbaka den. Resultatet är perfekt, och det ser riktigt bra ut! Så nu fick jag sug på att testa den Smile Bryggorna är dock inte svetsade som jag ville, men det får vara.

Jag får tacka Twostroke så hemskt mycket för att dom bekostade en omnicalisering åt mig. Smile







Update 14:e september 2014

Skriftlig uppdatering om vad som händer! Parmakitcylinder är som nämnt tidigare ivägskickad till Twostroke, och därefter vidaresänt till Spanien för en omnicalisering.
Dock börjar jag få tvivelaktiga beslut på om jag ska använda Parmakitten... Kvalitén i cylindern är så fruktansvärt dålig och jag tvivlar på att den kommer hålla länge...
Jag fick en bild av en Finländare, där han kört med parmakit. Där hade cylindern rasat p.g.a att avgasbryggorna gett vika!

Se bild.



Sådär ska det inte bli på en sådan dyr cylinder...
SÅ, jag går i andra tankar att skaffa mig ett annat kitt. Tanken drogs till MXS90cc cylinder eller R/T 95cc cylindern... Vad vill jag ha?
Efter mycket tänkade, tror jag att jag vill välja R/T 95cc. Dels för att jag är riktigt nöjd med min R/T 70cc, det är kvalité RAKT igenom! Samt att jag har inte sett många växlade hojar med R/T 95cc!

Väljer jag R/T 95, kommer den "dock" landa på 100cc. Wink Då jag fortfarande kommer använda mig utav Parmakits vev med 46mm slaglängd, istället för 44mm som R/T 95 använder! Det blir ärliga 97cc, så det avrundar vi upp till 100cc! Very Happy

Så, vad tycker ni?

Update 27:e Augusti 2014

Parmakitcylindern ivägskickad för omnicalisering nu, så den kommer jag nog inte få se förrän om några veckor! Kommer kännas bra med en nicasil som kommer hålla! Så slipper jag parmakits lövtunna skit!

Sen har jag även fått på HPI systemet, så nu passar det perfekt! Måste bara hitta något bra ställe att placera tändspole och CDI på nu. Då kylarens jag monterade tog den gamla platsen.





Lite dekaltrimning, med Raceteams egna logga!




Just ja, jag har även monterats på sprillans nya däck fram och bak! Smile





Sen för er som missade det, har köpt en ny kolv nu utan urtag, från VRM. Blev en smidd Wiseco 55mm kolv! 100ggr bättre än parmakits kolv. Smile




Update 21:a Augusti 2014

Jag har hört att Parmakit 110cc generar mycket värme, så därför tänkte jag montera dubbla kylare på Derbin! Sagt och gjort, det fixade jag! Smile Men som vanligt, TRÅNGT. Att det aldrig ska vara lätt?

Det är inte helt färdigt, fästena ska putsas till och få lite färg på sig.






Snackade även med Roffe från VRM. Han hade en kolv som passade mina behov, så den ska köpas! Ett plus är att den även har 14mm kolvbult, istället för 12mm som det är nu. Smile Ska bara få sålt lite skit så kan jag köpa den utav honom!


Update 18 Augusti 2014


Portningen klar, 90 graders verktyget vad en dröm! Men det tog sig sin lilla tid. Mainporten kunde jag inte göra så mycket åt, bryggorna är så smala original, så den är bara höjd och tillvässad i hörnen. Men vingportarna har fått en extrem makeover, för att få upp arean!
Primärspolportarna har behållits på samma nivå, dom är bara filade så taket är rakt. Sekundärspol höjde från 127 till 132, och även där rätades dom till. Boostporten låg på 113, och så fick jag höja rejält, till 134! Kanalen i mainporten polerade jag lite halvhjärtat, mest för syns skull, och inte effektens skull. Dock kom jag inte åt ytan i vingportarna, så dom får förbli vanlig slipad yta.





Efter portningen var klar upptäckte jag en till tabbe, som Parmakit gjort och som JAG gjorde värre...!
På kolven sitter det "hål" runtom kolvbulten. Dom blottar spolporten ut mot vingportarna, så vevhuskompet spolas rätt ut i avgas... Nu när jag breddade dom mer, blev det ÄNNU värre. Får se om det ens funkar? I värsta fall får jag helt enkelt köpa en kolv utan dom där dumma fönsterna. Dom röda streckan indikerar vart hålen i kolven finns.




Update 14 Augusti 2014

Spacern planad till önskat mått, så nu fick jag en klämspalt på 0.76mm! Det blir helt OK för 55mm borrningen.
Blev även lite durationsmätning. Det landade på:
Avgas: 190*
Spol1: 133*
Spol2: 127*
Boost: 113*

Så nu är det dags att börja fila! Wink



Update 13 Augusti 2014

Växellådan och vevpartiet blev igår ihopskruvat med blocket, tillsammans med nya SKF ramlager! Lite strul att få i växellådan då den ramlar i bitar hela tiden... (Jämfört med AM6 där dreven är låsta på axlarna och kan inta lossna). Kickmekanismen var också den en mardröm, usch! Men till slut fick jag ihop det. Smile

Provade även montera tändsystemet och se om det blev 100% bolt on. Men såklart, nä... Svänghjulet kommer för djupt ner, och tar i tändplattan. Så jag mätte ut hur långt ner det var tills den satt ordentligt på vevaxeln. c:a 2mm. Så 2,5mm måste nog bort på tändplattan så svänghjulet går fritt!




Slängde sen på cylindern för att mäta klämspalten. Såg direkt att med packningar vände kolven rätt så långt ifrån cylinderkanten. Så jag tog bort dom och mätte klämspalten utan packningarna. Det blev inge kul.. Klämspalten hamnade på 1,3mm! Sad Det blir att plana bort 0,5mm på spacern så jag kan få en klämspalt på 0,7mm utan packningar.






Här blir det att fila lite i kolven, den blockerar halva insuget vid nedre vändpunkten!








Update 10 Augusti 2014

Ram-modifiering klar, och har fått lite färg! Så nu fick jag plats med förgasaren. Gillar att det inte syns utifrån att det är ombyggt. Smile





Insuget blev också klart. Razz






Stort hål rätt igenom! Wink



ÄNDÅ blev det trångt som fan... Inte mycket mellanrum mellan gasvajer och tank. Kommer få använda en riktigt snäv vajerböj. Smile
Sen blir det trångt med luftslang ifrån förgasaren till luftburken.




Update 8 Augusti 2014

Då fick jag äntligen hem tändsystemet ifrån trimbutiken, RÄTT tändsystem. Låg även en hundring i paketet för besväret. Cool

Men en sak blev jag riktigt fundersam över. Jag beställde ju ett tändsystem till Zündapp. För Sachs, Puch och Dappe har ju samma tändsystem original.
Och jag vet att Derbi/AM6 tändsystem passar Sachs. Iallafall konan i svänghjulet, tändplattan måste moddas lite. Då passar ju Sachs tändsystem (i detta fall dappe) på Derbi/AM6.

Konan var detsamma, så det funkade skitbra. Men jag förväntade mig att tändplattan skulle vara för liten för Derbimotor. Men den passade utan modifikation!! Shocked Shocked
Testade plattan på ett sachsblock - det passade inte. Confused Har jag fått fel grejer igen, men till min fördel? Rolling Eyes








Svänghjulet jämfört med PVL's rotor!




Update 6 Augusti 2014

Det blev ju jäklans trångt med förgasaren, balken till övre stötdämparfästet var självklart i vägen. Och det blev några timmars klurande för att få fram bästa idén. Först gjorde jag bara hål i balken under så förgasaren skulle få plats, men det blev fortfarande trångt... Sen fick jag tips av Herr Rygg ( Wink ) från en Youtubevideo som en kille gjort. Hans idé var bra, men inte fulländad. Han flyttade bak stötdämparen helt och hållet, vilket ändrar hävarmseffekten till stötdämparen. Hojen blir hårdare och vägegenskaperna ändras drastiskt! Det vill jag inte göra, så jag behåller originalplaceringen. Undantag att jag flyttade mer den liiite för att få en höjning bak. 2-3mm.

Men såhär blev det! Allting är bara fastpunktat för att det ska sitta fast. Hojen måste läggas ner m.m. så jag kan helsvetsa det. Sen ska det även förstärkas runtom och imellan o.s.v. För den blir en hel del kraft i detta områden.
Originalfästet ska jag återanvända, vänder det rakt upp och svetsar fast, för extra förstärkning.
 





Sen blev insuget nu såhär! Utan rammodifieringen skulle jag behövt ett 10cm långt insug - inte bra...
Men nu med modifiering kunde jag göra insuget så här kort!! Tyvärr måste det vinklas, av två anledningar. 1: Flottören tar tag i kickhuset på blocket. 2: Fri väg för luftfilter/slangar förbi stötdämparen.
Insuget är inte heller klart, bara punktat.






Update 21 Juli 2014

Då är tändsystemet beställt! En HPI 2. Pallar varvtal upp emot 16.000rpm. Svänghjulet väger 340 gram, vilket är lika mycket som rotorn på ett PVL tändsystem. Samt att det ger en effekt på 55W till belysning! Smile




Update 16 Juli 2014

Det grövsta är gjort, så membranet kommer i! Nu är det bara lite skönhetsdetaljer kvar. Smile
Sen snickra stort insug!







Update 12 Juli 2014

Lite mer filning idag! Usch vad vad svettig i denna värme. Smile

YZ80 membran..!



...Som ska i här..!




Tillsammans med denna förgasare.Wink




Arbete på gång.




Här är blocket absolut maxat! Går inte så mycket mer, lyckades t.o.m få ett hål på sidan. Jag ville väl för mycket.. Sad Men var vore världen utan kemisk metall? Cool




Längre in än såhär, går tyvärr inte. Så nu blir det att jaga en spacerbit på 10mm.






Det är PRECIS så det kan flöda en 36mm förgasare Areamässigt! Smile




Update 10 Juli 2014

Då var portningen till spolkanalerna klara! En skön sak med Derbi, jämfört med AM6. Det finns mycket mer material att slipa på! Så här kan man få önskad djup på kanalerna. Smile Vilket var tur, för när kolven är i sitt nedersta läge, fanns det inte mycket utrymme för färskgaserna att nå spolkanalerna! Det kunde fixas nu.
Väntar även på en YZ80 reedventil som ska användas i blocket! Då Blir det fila lite till på blocket. Smile











Update 8 Juli 2014

3 timmars slipning och jag har bara hunnit med grovfräsningen...! Härnäst blir det finputsningen. Smile Blev en del material som ska bort!

Blocken nästan rensade, lite tejp för att hålla det värsta skiten bort från lagerna.





Slipat för cylinderkjolen ska få plats!





Och sen grovfräsning för spolkanalerna! Kommer bli dåligt med packningsyta här också. Smile



Update 3 Juli 2014

Stort paket kom idag! Twostroke hittade väl ingen mindre låda.. Rolling Eyes




Detta låg här i. Smile



En fin hjälm, som TS sponsrat oss i Raceteam med! Riktigt jävla snygg!



Och sen det viktigaste, parmakittet. Wink



Jag ser dock problemet många menar, att pinnbultarna är för nära oringen till förbränningsrummet! Men det ska jag lösa!

Update 2 Juli 2014

Jag hade stora problem med att baklampan blåste hela tiden - inte p.g.a för mycket ström. Utan att den vibrerade sönder. Sen kom jag på att Biltema hade en behändig liten mini LED baklampa som inte var så dyr. Så den köpte jag!

Så denna lampa:



Ska monteras här, på något sätt Smile :




20min senare, klart!






Bromsljuset testat, check! Den lyser svagare när den bara matas av generatorn. Smile Vi får se hur bra den håller!



Sen fick jag orderbekräftelsen från beställningen. Fick med lite extra finta saker! Wink

1 st. Scorpion - EXO-410 AIR (Slicer) Black/Red L (SCO-41-132-84-05)
1 st. Scorpion - Visir (Mörktonat) (SCO-56-520-6Cool
1 st. Malossi - Kopplingsfjädrar (Racing) (DER/PIA) (M2912018)
1 st. Parmakit - Cylinderkit (110cc) Racing (PIA) (PAR-23180.00)
1 st. Parmakit - Vevparti Racing 46mm (PIA) (PAR-23180.14)




Update 17 Juni 2014

Som den ser ut idag. Smile











Update 7 Juni 2014

Pust, då var jag äntligen klar med eldragningen! Bromsljus, instrumentbelysning, bakljus, hel/halvljus och varvräknaren funkar fint! Så nu kan jag äntligen se hur mycket det varvar! Smile

Blev en 10 min tur tidigare för att se hur den gick. Halvgas och fullgas, klockrent! Men lite tjurig på 1/4 dels. Får finjustera förgasaren lite. Smile
Fick även en bild på karaktären av röret nu. Vid c:a 6500rpm börjar röret arbeta, och den drar på fint till 11000rpm, mer ett övervarv till 12000. Så till 12000rpm kan jag dra den till innan jag växlar! Helt okej karaktär! Under 6500rpm, är den dock helt död. Smile

Lite bilder på min ombyggnation av bränslet. Vakumkranen är bortplockad, och egen manuell kran byggd! Nu är det 7mm i diameter invändigt hela vägen till förgasaren! Det bör tillåta bra flöde till Keihinförgasaren sen. Smile

*OBS filtret monterade jag åt fel håll, ska vända på den. OBS*



Update 5 Juni 2014

Nu väcker jag tråden igen! Smile Jag börjar med att säga att imagehack har raderat varenda jävla bild jag har laddat upp, och det gör att inga av bilderna fungerar, i NÅGON utav mina trådar. Så jävla tråkigt.. Jag kommer inte ladda upp dom på nytt, då det är för mycket jobb!

Till saken! Jag nådde ju 97km/h som bäst, och 100 vill jag ju slå. Förvisso orkar jag inte hålla på med samma sak allt för länge. Så Sendan ska nu uppgraderas till en riktigt värstinghoj! Jag siktar nämligen på Parmakit 110cc. Det är ju inte värst på marknaden, det är jag medveten av. Men det finns inget annat kitt som ligger på så mycket kubik, därav valde jag Parmakit! för ni tror väl inte att jag ska köra oportat? Wink Sen blir det avstämt pipa på det. Jag siktar på en 28-30 hästar! Tillräckligt för att spöa en ostrypt 125:a, vilket är mitt mål!

Men FÖRST behöver jag pengarna, så jag håller på och sparar febrilt för att komma upp dit! Dock blev det lite back nu när R/T hojen rasade. Så det kommer dröja lite längre än planerat! Men det kommer bli av!

Det har inte hänt mycket med Sendan, den har för det mesta stått orörd sen förra året. Men nu för någon vecka sen tog jag tag i den, och fortsatte där jag avslutade. Först så uppgraderade jag soppaflödet ifrån bensintanken, för framtida 110cc. Vakumkranen med 4mm hål, lades åt sidan. Och en nippel med 7mm genomströmmning med en vanlig ventil får agera soppakran! Så det ska hinna mata den 36mm stora keihin-förgasaren. Wink

Sen håller jag på och kopplar elen på den jäveln, vilket är en riktigt djungel. Jag kommer koppla om allt ifrån grunden så som jag vill ha det. Blinkers och sånt skiter jag i, med allting annat ska jag ha. Så det blir lite pyssel Smile

Senare samma dag.

Suck, jobbigt när elschemorna inte stämmer till 100%. För då blir det jobbigt att veta hur man ska koppla. Så det blev mycket testa och koppla om. Till slut fick jag växelströmmen att funka, men likströmmen vill inte funka alls. Får se vad jag gjort för fel sen. Förmodligen bara ett dött batteri. Smile




Elscheman så man kan "fuska" lite.



Spoiler:

Update 1 September 2013

Ja, igår blev det lite körning. Filmen säger sitt. Wink


Länk





Update 14 Augusti 2013

Detta har hänt idag!

Åkte direkt efter jobbet till Waldens motor för att köpa det sista jag saknade, nämligen en gaswire och soppaslang! Väl tillbaka åkte det på Sendan direkt och en bricka för oljepumpen filades till. Gjorde ordning allt för start, hällde i soppa, kollade så inte vattnet eller oljan läckte m.m. Sög lite i vakumslangen för att förgasaren skulle få lite soppa, och började kicka! Efter 5-6 stycken hoppade den igång och blårykte en hel del! Oljan jag hällde i vevhuset för dom nya lagerna, jag snålade inte direkt. Wink Den dog direkt man gasade över halvgas, men under det gick den fint. Så jag tog en lätt sväng utanför verkstan. Pinade på rätt så bra! Kände på kylaren efter ett tag och den var fortfarande kall, medans cylindern var kokhet. Just då slog det mig, dessa hojar måste man lufta systemet på.... Av med över kylarslangen och hällde i en skvätt där, och körde sen igen. Nu blev kylaren varm!

Dags att kolla varför den dog på över halvgas! Tvivlar starkt att munstycket var för litet, satt 108 i, men provade 110 iallafall. Dör ändå... Misstänkte throttelnålen, så jag bytte ut den mot en smalare nål. Det blev succé! Nu går den helt okej på alla gaspådrag. Körde runt lite på grusvägen och fick upp tempen rejält. Den svarar fint, men finjustering behövs. Är lite orolig på tomgången, vilket tyder på för litet lågfartsmunstycke. Högfarten är inte heller korrekt. Osäker på om den vill ha större eller mindre, det kollar vi nästa gång.
Men ivrig som jag är, var jag tvungen att kolla hur fort det gick! så ut på den större vägen och börja gasa! Very Happy
Den accelererar rätt så duktigt, men när 5:an och 6:an går i blir det tungt. Men 6:an varvar den ur! Den KANSKE skulle orka ett kugg till fram, nu har jag 11/48. Gissa om jag blev förvånad! 87km/h Smile Med finliret går den 90, om den orkar 12 drevet fram gör den förmodligen närmare 95km/h. Vilket jag tvivlar på.. Men det ska jag ju självklart testa! Wink Men jag kan DIREKT säga, att 110km/h med effektrör, finns inte ens på kartan! Jag kände att motorn inte har 20km/h mer att ge, inte ens med tyngre drevning!

Bevis! Smile





Update 11 Augusti 2013

Dagen övningar! Jag ville få igång den idag, men tyvärr räckte inte tiden till det. Men den är nästan som gott startklar!


Cylindern är värmenypit någon gång tidigare såg jag, så det "honar" vi bort med ett grovt sandpapper.




Lite finare, och med 45 graders kryssmönster. Så det ska vara! Smile




Har också köpt mig en Ostrypt CDI, som jag testade funktionen på. Detta kan vara ett litet tips till er andra, om ni misstänker strul i tändsystemet. Som ni ser är sidoelektroden uppböjd. Får man en gnista såhär (när man testar utanför motorn) så orkar den ge gnista under kompression - tändsystemet/CDI är i gott skick. Vilket min var! Smile






Sen snickrade jag mig ett insug. Lite för långt för min smak, men det var jag tvungen till för att kunna använda slangen som går till original luftburk. Och ja, jag ska använda mig av original luftburk! Ska bevisa att det går att åka fort med original luftburk, och att sportluftfilter inte är nödvändigt. En fördel är att den går också lite tystare då. Smile





Sen bytte jag till mig ett effektrör! Tecnigas E-nox va? Förra ägaren var lite osäker. Just det röret vill jag ha för att effektkurvan ser trevlig ut. Smile










Sen lite helhetsbilder! Smile Det som saknas nu för start är bricka för oljepumpen och en gaswire! Och sen har jag en massa el att dra, men det behövs inte för att bara testköra.




















Update 3 Augusti 2013

Lite småmekande idag för att få allting på plats, annars inte så stor händelse. Väntar på att en sotningssatts ska komma hem så cylindern går att montera. Ett insugs ska också byggas, samt täckbricka där oljepumpen satt.

Motorn med nya ramlager och packboxar.







Huxflux, alla kåpor på! Kåporna har några skönhetsfel, men inget jag tänker bry mig om.
Ska ge mig på ny eldragning också, är ju flera mil kabel på detta nymodernt skit!










Lite modifiering ifrån min sida. "bögläpp" kan man inte ha, så den sågades bort och snitten finades till lite.




Projektstart 2 augusti 2013


_________________
Rexxysmopeder.se


Senast ändrad av Rexxy den ons jul 08, 2015 7:51 pm, ändrad totalt 63 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
Erkovich
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:00 am    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 11 juli 2013
Inlägg: 236
Pictures: 2
Gallery pictures: 2
Erkovich's gallery
Ort: Skellefteå

Kommer följas:)
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
PalzaR
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:03 am    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 02 juli 2012
Inlägg: 582
Pictures: 0

kan bli kul kommer följas:)
_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
draken
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:03 am    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 29 oktober 2012
Inlägg: 546
Pictures: 15
Gallery pictures: 15
draken's gallery

najjs Smile synd bara att det är en Derbi...
_________________
derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:
om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.


så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
david96
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:04 am    Rubrik: Svara med citat

Hedersmedlem

Registreringsdatum: 02 februari 2012
Inlägg: 5102
Pictures: 19
Gallery pictures: 19
david96's gallery

vad för drev/rör/vilken nerförsbacke tänkte du? Laughing
_________________
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Rexxy
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:04 am    Rubrik: Svara med citat

Moderator
Registreringsdatum: 15 juni 2007
Inlägg: 2540
Pictures: 9
Gallery pictures: 9
Rexxy's gallery
Ort: Västerås

draken skrev:
najjs Smile synd bara att det är en Derbi...



Har en AM6 motor i hyllorna, som ska gå igenom samma experiment sen i framtiden. Så inga tårar nu!

david96 skrev:
vad för drev/rör/vilken nerförsbacke tänkte du? Laughing


Det drev som gör att den precis orkar varva ur 6:ans växel.
Röret blir det jag jagar rätt på. Och nedförsbacke kör vi inte med, här är det plan mark som gäller!

Och som du läser är detta enbart experiment, för att motbevisa 100km/h med enbart effektrör. Jag tror inte för fem öre på det, men jag vill kunna länka något bevis när man käftar med något moppefucko på nätet!
_________________
Rexxysmopeder.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
alb1n
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:41 am    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 01 augusti 2012
Inlägg: 596
Pictures: 22
Gallery pictures: 22
alb1n's gallery

ett tips på rör kan ju vara gianelli 2t, riktigt rejält drag i moppen med endast trimkrök. Dock så finns det nog något bättre/högvarvligare
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
lasshe
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:43 am    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 03 mars 2013
Inlägg: 394
Pictures: 8
Gallery pictures: 8
lasshe's gallery
Ort: Köping

kommer defenitivt följas! Smile
_________________

kolla gärna in mina mopeder! Smile http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=47926
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
gilerahjärnan
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:44 am    Rubrik: Svara med citat

Varnad

Registreringsdatum: 13 december 2012
Inlägg: 1517
Pictures: 10
Gallery pictures: 10
gilerahjärnan's gallery
Ort: Betongen

visa nu vad Derbi går för! Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AndreWidestedt
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:45 am    Rubrik: Svara med citat

If you're not first, you're last

Registreringsdatum: 22 maj 2012
Inlägg: 1705
Pictures: 2
Gallery pictures: 2
AndreWidestedt's gallery
Ort: Umeå

Ska bli kul! Ska vi se om vi kan äntligen få tyst på alla dracofuckon Wink
_________________
Helt Räser
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
KOLVBulten
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:46 am    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 19 december 2011
Inlägg: 303
Pictures: 4
Gallery pictures: 4
KOLVBulten's gallery

alb1n skrev:
ett tips på rör kan ju vara gianelli 2t, riktigt rejält drag i moppen med endast trimkrök. Dock så finns det nog något bättre/högvarvligare


int för o jävlas men de e ju int riktigt optimalt, det finns ju bra mycket vassare rör
_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Arkstar
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:48 am    Rubrik: Svara med citat

Asiat Kungen!

Registreringsdatum: 02 oktober 2011
Inlägg: 1760
Pictures: 4
Gallery pictures: 4
Arkstar's gallery
Ort: Oxelösund

Det här ska bli riktigt intressant och se! Very Happy
Ska följas! Very Happy
_________________
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Shocked
Beta Ark Projektet! SÅLD! Shocked
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Rolling Eyes
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! Cool
Klicka här för att komma till min biltråd!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
draken
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:51 am    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 29 oktober 2012
Inlägg: 546
Pictures: 15
Gallery pictures: 15
draken's gallery

AndreWidestedt skrev:
Ska bli kul! Ska vi se om vi kan äntligen få tyst på alla dracofuckon Wink


ähh, håll käften va
_________________
derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:
om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.


så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheGrimReaper
InläggPostat: fre aug 02, 2013 1:01 am    Rubrik: Svara med citat

Moderator

Registreringsdatum: 28 februari 2012
Inlägg: 2424
Pictures: 0

Blir det köperör eller hemmabyggt? Very Happy
_________________

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Törnan
InläggPostat: fre aug 02, 2013 1:05 am    Rubrik: Svara med citat

Kinaraket

Registreringsdatum: 08 mars 2013
Inlägg: 900
Pictures: 4
Gallery pictures: 4
Törnan's gallery
Ort: Värmdö

ska följas! Smile
_________________
Always Törnan Wink

Avslutade projekt Smile
Andra Dt50x:en Wink
740-traktorn Wink

Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Rexxy
InläggPostat: fre aug 02, 2013 1:21 am    Rubrik: Svara med citat

Moderator
Registreringsdatum: 15 juni 2007
Inlägg: 2540
Pictures: 9
Gallery pictures: 9
Rexxy's gallery
Ort: Västerås

TheGrimReaper skrev:
Blir det köperör eller hemmabyggt? Very Happy


Köperör, Ska se vad det går för! Smile
_________________
Rexxysmopeder.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
gilerahjärnan
InläggPostat: fre aug 02, 2013 1:41 am    Rubrik: Svara med citat

Varnad

Registreringsdatum: 13 december 2012
Inlägg: 1517
Pictures: 10
Gallery pictures: 10
gilerahjärnan's gallery
Ort: Betongen

Rexxy skrev:
TheGrimReaper skrev:
Blir det köperör eller hemmabyggt? Very Happy


Köperör, Ska se vad det går för! Smile


voca rookie Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
rärox
InläggPostat: fre aug 02, 2013 6:56 am    Rubrik: Svara med citat

Kinaraket

Registreringsdatum: 02 februari 2013
Inlägg: 858
Pictures: 3
Gallery pictures: 3
rärox's gallery
Ort: Bålsta

Najs! Skall följas!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
bursell
InläggPostat: fre aug 02, 2013 7:53 am    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 19 mars 2013
Inlägg: 282
Pictures: 13
Gallery pictures: 13
bursell's gallery
Ort: luleå

nice ska följas kan bli fränt Smile
_________________
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
tacopaj
InläggPostat: fre aug 02, 2013 8:22 am    Rubrik: Svara med citat

Volvo Power

Registreringsdatum: 30 augusti 2012
Inlägg: 1381
Pictures: 2
Gallery pictures: 2
tacopaj's gallery

haha najs Very Happy ska följas!!
_________________

Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
robb4n
InläggPostat: fre aug 02, 2013 9:06 am    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 03 oktober 2011
Inlägg: 746
Pictures: 2
Gallery pictures: 2
robb4n's gallery
Ort: Åkersberga

Detta ska verkligen följas, ska bli kul och se resultatet!
_________________
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Gurraaaaa
InläggPostat: fre aug 02, 2013 9:39 am    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 09 september 2012
Inlägg: 237
Pictures: 0

De här ska bli riktigt kul å se Smile
Om du lyckas ska jag försöka göra som dig å försöka få upp min Derbi med enbart trimrör mot 100km/h Wink
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Xpressen
InläggPostat: fre aug 02, 2013 11:56 am    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 01 juni 2012
Inlägg: 648
Pictures: 5
Gallery pictures: 5
Xpressen's gallery
Ort: Skara

Lär bli bra det här!

Du som är Mod på mnf borde väl ändå veta att man måste ha 2 bilder i projektet? Wink
_________________

img host
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Persson97
InläggPostat: fre aug 02, 2013 11:59 am    Rubrik: Svara med citat

F.D Crew

Registreringsdatum: 19 oktober 2012
Inlägg: 3785
Pictures: 2
Gallery pictures: 2
Persson97's gallery

Ska du lätta och hålla på med eller ska du enbart skaffa trimkrök och finjustera?
_________________
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Rexxy
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:06 pm    Rubrik: Svara med citat

Moderator
Registreringsdatum: 15 juni 2007
Inlägg: 2540
Pictures: 9
Gallery pictures: 9
Rexxy's gallery
Ort: Västerås

Xpressen skrev:
Lär bli bra det här!

Du som är Mod på mnf borde väl ändå veta att man måste ha 2 bilder i projektet? Wink


Som mod tycker jag att jag kan få dispens! Rolling Eyes Nä, det är ju mest en oskriven regel. Men jag ska skruva imorgon, så mer bilder kommer då!

Persson97 skrev:
Ska du lätta och hålla på med eller ska du enbart skaffa trimkrök och finjustera?


Effektrör, 21mm förgasare, drevning och finjustering i början! Ska ha samma förutsättningar som vilken moppepojke som helst. Smile

Sen om den inte når 100 med det, portar jag cylindern. Originalcylindern stannar iallafall!
_________________
Rexxysmopeder.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
drd håkan
InläggPostat: fre aug 02, 2013 12:09 pm    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 28 februari 2012
Inlägg: 489
Pictures: 7
Gallery pictures: 7
drd håkan's gallery
Ort: jönköping

ska klart följas Smile blir spännande om du lyckas:)
_________________
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=53065
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
plepmartin
InläggPostat: fre aug 02, 2013 7:18 pm    Rubrik: AFD Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 31 december 2012
Inlägg: 11
Pictures: 2
Gallery pictures: 2
plepmartin's gallery

najs, ska nog bli kul att följa, lycka till!Smile
_________________
Derpi
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Rexxy
InläggPostat: lör aug 03, 2013 6:51 pm    Rubrik: Svara med citat

Moderator
Registreringsdatum: 15 juni 2007
Inlägg: 2540
Pictures: 9
Gallery pictures: 9
Rexxy's gallery
Ort: Västerås

Liten update om det intresserar er. Wink
_________________
Rexxysmopeder.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
Axelito
InläggPostat: lör aug 03, 2013 9:12 pm    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 08 september 2012
Inlägg: 263
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
Axelito's gallery

Rexxy skrev:
Liten update om det intresserar er. Wink

Det är 3e augusti idag vettu Wink
_________________
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga! Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
gandih500
InläggPostat: lör aug 03, 2013 9:38 pm    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 21 februari 2011
Inlägg: 417
Pictures: 3
Gallery pictures: 3
gandih500's gallery
Ort: haninge

härligt projekt Very Happy ska bli kul att se van den kommer upp i.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
derbiolle
InläggPostat: lör aug 03, 2013 9:51 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 02 december 2012
Inlägg: 28
Pictures: 0

Jag tycker att du ska unna kåporna en lack.. räcker med biltema eller något annat billgt. Smile
_________________
Kolla in mitt Derbi Senda projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=45645
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
FreZz
InläggPostat: lör aug 03, 2013 10:50 pm    Rubrik: Svara med citat

Sundsvall Audi Ligist

Registreringsdatum: 03 juni 2012
Inlägg: 1672
Pictures: 12
Gallery pictures: 12
FreZz's gallery
Ort: Sundsvall

kan bli spännande och se hur det går Smile

följer
_________________
Quattro lyfe
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Hemlige Arne
InläggPostat: sön aug 04, 2013 12:10 am    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 14 september 2011
Inlägg: 181
Pictures: 5
Gallery pictures: 5
Hemlige Arne's gallery

fasen va najs med en Derbi! Lycka till!
_________________
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Rexxy
InläggPostat: sön aug 04, 2013 1:37 am    Rubrik: Svara med citat

Moderator
Registreringsdatum: 15 juni 2007
Inlägg: 2540
Pictures: 9
Gallery pictures: 9
Rexxy's gallery
Ort: Västerås

derbiolle skrev:
Jag tycker att du ska unna kåporna en lack.. räcker med biltema eller något annat billgt. Smile


Blev tillsagd av en norrman att INTE lacka kåporna. Då dom är rätt så ovanliga tydligen. Någon av er kanske kan intyga det?

Därav lackar jag inte dom. Det duger som dom är nu!
_________________
Rexxysmopeder.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
p4ck
InläggPostat: sön aug 04, 2013 9:57 am    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 03 mars 2012
Inlägg: 761
Pictures: 5
Gallery pictures: 5
p4ck's gallery
Ort: Pisshåla

Tycker den här moppen var riktigt snygg bara för den ser så jävla ren och fräsch ut! Shocked
_________________
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=49461
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne  Svara på ämnet Gå till sida 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa Sida 1 av 11

Hoppa till:  



Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet