Första filmen, kom med konstruktiv kritik.

Här kan du publicera all din media som du vill visa! Stuntmedia har en egen kategori.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Första filmen, kom med konstruktiv kritik.

Inlägg av p0d1 »

Tjabba, nu får ni allihop världens chans att klanka ner på mig och berätta hur jävla värdelös jag egentligen är, fast på ett konstruktivt vis ;)

Köpte mig en GoPro Hero 3 Black Edition för två dagar sedan, tanken är att börja filma så mycket som möjligt, lära sig redigera och ladda upp på Youtube, Vinemo och andra videotjänster, och hoppas på att man blir stor..

Har aldrig sysslat med filmredigering så hoppades på det bästa egentligen, har inget körkort så höll till fem timmar vid ett 'övergivet' ställe, så fick ihop kanske 30-minuters filmmaterial på dessa fem timmar, så mycket skitmaterial blev det, eller saker och ting man inte fick med helt enkelt.
Fast detta ska bli skärpning på när man kan komma med fler filmer ifrån fler körningar.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5jn6WJJU ... e=youtu.be[/youtube] :oops:

Edit : En bild på den och mig bara för att jag är kär i den <3
Foto : Jimmy Vassenden

Bild
Senast redigerad av p0d1 den 9 juni 2013, 00:11, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Bra jobbat!

Men vart är du någonstans? Känner igen mig lite. :)
Linusen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 20 januari 2013, 19:06
Ort: Kvicksund

Inlägg av Linusen »

Vad är det du försöker visa med den här filmen? :D (fråga ställd på ett snällt pch funderaamt sätt :p)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

rärox skrev:Bra jobbat!

Men vart är du någonstans? Känner igen mig lite. :)
Tack :)


Almnäs/inget/ing1, Södertälje.

Norrtälje Stunters brukar hålla till här vid den stora asfalterade ytan man ser i början, så kanske är därför, vi bor ändå en bit ifrån varandra.

Linusen skrev:Vad är det du försöker visa med den här filmen? :D (fråga ställd på ett snällt pch funderaamt sätt :p)

Det lilla jag fick ihop som var sevärt(inget speciellt, jag vet), har aldrig klippt förut och skulle nog behöva tips rent generellt ifrån er som tittar på den.

Folk brukar vara duktiga med att ge konstruktiv kritik, vill ni ha musik, andra bilder, mera grus, mindre grus, mer bakhjulsåka(även om jag knappt kan det än), mera trappor, etc etc etc.

Edit : Ofta brukar man få en känsla av en film ganska snabbt, om det suger överlagt, eller om man tycker det är sevärt och kollar igenom hela.

I alla fall jag, kan känna så efter 20 sekunder och avögr om jag ska fortsätta kolla på filmen eller ej.
Senast redigerad av p0d1 den 8 juni 2013, 22:38, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

p0d1 skrev:
rärox skrev:Bra jobbat!

Men vart är du någonstans? Känner igen mig lite. :)
Tack :)


Almnäs/inget/ing1, Södertälje.

Norrtälje Stunters brukar hålla till här vid den stora asfalterade ytan man ser i början, så kanske är därför, vi bor ändå en bit ifrån varandra.


Tänkte att det var där, för min polare har skickat lite bilder och skit därifrån, därför jag känner igen mig. :)
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Skitdåligt du kör fan värre än min mormor :lol:
[spoiler]Ne du är mycket duktig :* Bra jobbat! :wink: [/spoiler]

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Schysst film!
Gött drag i den hojen ! :D
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

dags att updatera din profilbild då ;)
Quattro lyfe
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

TheGrimReaper skrev:Skitdåligt du kör fan värre än min mormor :lol:
[spoiler]Ne du är mycket duktig :* Bra jobbat! :wink: [/spoiler]

Kör rätt illa på filmen ja! :( Corden har börjat synas på mitten och däcken är fan farliga att köra med egentligen. :*
xDT50Rx skrev:Schysst film!
Gött drag i den hojen ! :D
Tack! :)
Ohja, är lite läbbigt ibland, pungar inte ens fullt med den, förutom på gruset :)
FreZz skrev:dags att updatera din profilbild då ;)
Hahah, det får komma vid ett senare tillfälle när jag har lite posörbilder på den och mig ;)
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Tycker det känns lite "Action-löst".
Händer inte så mycket så det hade varit ett stort plus om du lag in musik.
Säg att du har musik som pumpar genom hela klippet bara att du tonar ner musiken då ock då för att man ska höra cykeln, dialoger e.t.c
Annars bra klippt för nån som inte gjort det förut :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

den bruna lokalen ser lite ut som hockeymonkey 8)
iaf, ser bra ut, skulle vara kul att se lite mera gas och hastigheter med, sen som du skrev någon bra musik osv, gupp? trappor, stegra osv. :wink:
första tanken som slog mig när jag såg det svarta skinnstället var ghostrider :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Xpressen skrev:Tycker det känns lite "Action-löst".
Händer inte så mycket så det hade varit ett stort plus om du lag in musik.
Säg att du har musik som pumpar genom hela klippet bara att du tonar ner musiken då ock då för att man ska höra cykeln, dialoger e.t.c
Annars bra klippt för nån som inte gjort det förut :)
Älskvärd kritik! <3 Hahah!

Jo action-löst är det allt, som sagt var jag där ute fem timmar, hade kanske 25-30 minuters filmmaterial från min kamera.
Sen har jag inget körkort ännu så tog ut hojen på släp, har kört den två gånger ytterligare därute så har ingen vana med den ännu så är lite försiktig till och börja med.

Vad för musik är att föredra?
[spoiler]Alex Clare - When Doves Cry
Alex Clare - Too close

Example - Say Nothing - Radio Edit

Imagine Dragons - Radioactive
Imagine Dragons - Demons

James Arthur - Impossible

The Scrip - If you could see me now
[/spoiler]
Det är lite vad jag TROR jag kan bli bra.
Persson97 skrev:den bruna lokalen ser lite ut som hockeymonkey 8)
iaf, ser bra ut, skulle vara kul att se lite mera gas och hastigheter med, sen som du skrev någon bra musik osv, gupp? trappor, stegra osv. :wink:
första tanken som slog mig när jag såg det svarta skinnstället var ghostrider :wink:
Se svaret ovan, ska bli mera acitonfyllt så fort jag har fått körkortet, har uppkörning den tjugonde denna månad, klarar jag kortet beställer jag nya däck direkt sen jävlar ska det bli action! ;)[/spoiler][/quote]
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Du har en bra hoj att göra videos med, den kraften du har ska du uttnyttja mer och köra lite mer höghastighet på asfalt,fast på grusvägarna gick det ändå ganska fort med SM däck :o Men kolla videos om hur du ska klippa och redigera, för det var faktiskt inte speccielt märkvärdigt. Sen kan du göra fin fina filmer! :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

sätt kameran högre upp, var oskön vinkel och kör lite hårdare/ aggressivt, roligare att kolla på :)


hata på hans edit skills han är crew han måste vara snäll! ;)

oh inte crew längre synd :/ hata på editen ändå han är snäll:3
Senast redigerad av david96 den 8 juni 2013, 23:23, redigerad totalt 1 gånger.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

MisterDT50R skrev:Du har en bra hoj att göra videos med, den kraften du har ska du uttnyttja mer och köra lite mer höghastighet på asfalt,fast på grusvägarna gick det ändå ganska fort med SM däck :o Men kolla videos om hur du ska klippa och redigera, för det var faktiskt inte speccielt märkvärdigt. Sen kan du göra fin fina filmer! :)
Indeed att jag har, det ska bli när jag har körkortet bara, nya däck och lite körvana, har som max kört 7 mil med hojen, har däck där corden syns och allmänt dåligt gummi.
Ingen fara att köra snabbt på grus, är bara bromsningen som kan vara det knixiga haha.

Är så svårt att ta efter andra filmer, dels för jag har ingen aning om vad för program de använder, samt att jag ALDRIG redigerat en film, så försökte göra mitt bästa här med det kassa filmmaterialet jag hade.

david96 skrev:sätt kameran högre upp, var oskön vinkel och kör lite hårdare/ aggressivt, roligare att kolla på :)


hata på hans edit skills han är crew han måste vara snäll! ;)
Tycker personligen chest mount är nice, fast kanske bättre lämpad när man åker kurvig landsväg.
Har fäste på sidan av hjälmen, som dock filmades med kompisens GoPro, vi glömde slänga över dom filerna på min burk.

Edit mitt i allt : Min fegiskörning, anledningar finns tidigare i tråden c:

HAHAH David!!!! ;)
Har dock gått ut ur crew
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

p0d1 skrev:
Xpressen skrev:Tycker det känns lite "Action-löst".
Händer inte så mycket så det hade varit ett stort plus om du lag in musik.
Säg att du har musik som pumpar genom hela klippet bara att du tonar ner musiken då ock då för att man ska höra cykeln, dialoger e.t.c
Annars bra klippt för nån som inte gjort det förut :)
Älskvärd kritik! <3 Hahah!

Jo action-löst är det allt, som sagt var jag där ute fem timmar, hade kanske 25-30 minuters filmmaterial från min kamera.
Sen har jag inget körkort ännu så tog ut hojen på släp, har kört den två gånger ytterligare därute så har ingen vana med den ännu så är lite försiktig till och börja med.

Vad för musik är att föredra?
[spoiler]Alex Clare - When Doves Cry
Alex Clare - Too close

Example - Say Nothing - Radio Edit

Imagine Dragons - Radioactive
Imagine Dragons - Demons

James Arthur - Impossible

The Scrip - If you could see me now
[/spoiler]
Det är lite vad jag TROR jag kan bli bra.
Jo, musiken är bland det viktigaste då det sätter stämmningen i klippet.
Säg till exempel om du bara ska ha ett klipp när du åker o chillar, då passar det med lite lugnare musik. Men ska du ha ett "Action-packat" klipp då fungerar "Radioactive" sjukt bra. "Impossible" funkar grymt bra ihop med solnedgånger och bakhjul i höga hastigheter :D
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Xpressen skrev: Jo, musiken är bland det viktigaste då det sätter stämmningen i klippet.
Säg till exempel om du bara ska ha ett klipp när du åker o chillar, då passar det med lite lugnare musik. Men ska du ha ett "Action-packat" klipp då fungerar "Radioactive" sjukt bra. "Impossible" funkar grymt bra ihop med solnedgånger och bakhjul i höga hastigheter :D
Ska det vara musik all the way eller ska man ha rent motorljud då och då? Speciella tillfällen tex?
Superbra kritik har du kommit med, bockar och bugar!
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Tror det skulle bli mycket bättre om du satte kameran på hjälmen. Då ser man hur/vart du tittar. Och det blir mycket skönare för tittaren.
Lite låg musik i bakgrunden skulle sitta fint också. :)

Sen skulle lite mer fart och lite annat roligt som längre stegringar, stoppies osv.
Du kanske håller på att lära dig stegra nu, men när du blir duktig på det och kanske kör i trafiken kommer det mycket underhållande att kolla på dina videos. :D

Subscribade också så jag får se dina framgångar! :)
Åh Lilla Boone!
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Nixxen skrev:Tror det skulle bli mycket bättre om du satte kameran på hjälmen. Då ser man hur/vart du tittar. Och det blir mycket skönare för tittaren.

Sen skulle lite mer fart och lite annat roligt som längre stegringar, stoppies osv.
Du kanske håller på att lära dig stegra nu, men när du blir duktig på det och kanske kör i trafiken kommer det mycket underhållande att kolla på dina videos.

Subscribade också så jag får se dina framgångar! :)
Ska tänka på att använda hjälmfästet mer, dock är det första gången jag filmar! :)

Det kommer, det kommer! ;) Har inget körkort ännu för A2, skitkassa däck där corden syns och gammalt gummi, och kört 7-8 mil som max med den, minimal körvana men sånt kommer komma, det lovar jag, vänta bara! ;)

Schysst av dig, dock kommer alla uppladdningar ske på ett annat konto som jag har ihop med en kompis :3 Vi har vårt egna, tuffa crew! ;)
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

p0d1 skrev: Ska det vara musik all the way eller ska man ha rent motorljud då och då? Speciella tillfällen tex?
Superbra kritik har du kommit med, bockar och bugar!
Ha musik hela tiden men du tonar bara ner den när du vill ha fram motorljudet extra klart :)
Några bra tillfällen är vid tex raksträcker när du drar på, I början på en wheelie och om du ska prata med nån elr stannar typ!
Är bara glad att jag kan hjälpa till :)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Xpressen skrev: Ha musik hela tiden men du tonar bara ner den när du vill ha fram motorljudet extra klart :)
Några bra tillfällen är vid tex raksträcker när du drar på, I början på en wheelie och om du ska prata med nån elr stannar typ!
Är bara glad att jag kan hjälpa till :)
Tackar tackar, ska tänkas på helt klart!
Körkort om 11 dagar hoppas jag, då kommer det en ny film helt klart! ;)
Skriv svar