Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Haha härligt!Pumpa_TedZa skrev:Förgasaren: http://www.motorhandel.se/sv/trim/trimf ... 3949cc.php
Röret hittade jag inte men med detta och röret gjorde den 65km/h men det tyckte vi var för lite så vi köpte en värre cylinder då gjorde den 80km/h mätt med laser den med:D
Cylindern: http://www.motorhandel.se/sv/trim/trimk ... lv-mm).php
Byttade ni till rör med stor förbränningskammare?..Pumpa_TedZa skrev:Jag och en kompis hade en exakt lika dan och vi fick upp den i 65km/h (mätt med laser) vi byttade upp till sport förgasare och sport filter samt bytte till rör med stor förbränningskammare skit kul när man kom förbi i byn och den varvade ur.
Menar du att de inte räcker att byta till en 49cc cylinder med tillhörande förgasare 14mm och luftfilter?-ReM- skrev:Byttade ni till rör med stor förbränningskammare?..Pumpa_TedZa skrev:Jag och en kompis hade en exakt lika dan och vi fick upp den i 65km/h (mätt med laser) vi byttade upp till sport förgasare och sport filter samt bytte till rör med stor förbränningskammare skit kul när man kom förbi i byn och den varvade ur.
Jag tror ärligt talar inte en sekund på att det där är en 43cc motor.
Ta kolvens radie multiplicerat med 3,14 så får du en ungefärlig area på kolven.
Sen multiplicerar du det med hur lång slaglängd veven har. Då får du se hur stor cylindern egentligen är, jämfört med vad det står.
Jag har en liknande maskin, men något äldre då förstås.
Jag gjorde likadant med den, att jag beräknade cylindervolymen på den. 22cc fick jag ut, och det är ju inte riktigt 43.. Den avrundningen förstår jag inte riktigt i så fall
Nä men för att svara på frågan då.
Det här är en maskin som byggts med en motor från en motorsåg.
Antagligen har en väldigt liten cylindervolym men klarar ett högt och ständigt varvtal.
Du skulle kunna bygga ett eget avgassystem till den, eller köpa ett och modifiera tills dess att det passar bra på din goped.
Större förgasare är alltid bra. Original sitter väl en liten 8mm förgasare har jag för mig, med sån där "prime" bubbla och hela skiten En riktig förgasare vore att föredra.
Sen kan du nog fixa ett par bränslefönster på kolven, kanske matchporta cylindern eller liknande.
Det finns ju en massa skrot man kan hitta på för att få den att gå lite bättre, men vill du få upp hastigheten så kommer du utöver detta bli tvungen att byta något i transmissionen, tror jag. Något större eller mindre drev kanske, för bara varvtalet gör nog inte att den går från 30 till 65 inte
inte ifrån motorsåg. finns i mins 35cc. i så fall en grästrimmer. men du har rätt att det inte är 43 cc-ReM- skrev:Byttade ni till rör med stor förbränningskammare?..Pumpa_TedZa skrev:Jag och en kompis hade en exakt lika dan och vi fick upp den i 65km/h (mätt med laser) vi byttade upp till sport förgasare och sport filter samt bytte till rör med stor förbränningskammare skit kul när man kom förbi i byn och den varvade ur.
Jag tror ärligt talar inte en sekund på att det där är en 43cc motor.
Ta kolvens radie multiplicerat med 3,14 så får du en ungefärlig area på kolven.
Sen multiplicerar du det med hur lång slaglängd veven har. Då får du se hur stor cylindern egentligen är, jämfört med vad det står.
Jag har en liknande maskin, men något äldre då förstås.
Jag gjorde likadant med den, att jag beräknade cylindervolymen på den. 22cc fick jag ut, och det är ju inte riktigt 43.. Den avrundningen förstår jag inte riktigt i så fall
Nä men för att svara på frågan då.
Det här är en maskin som byggts med en motor från en motorsåg.
Antagligen har en väldigt liten cylindervolym men klarar ett högt och ständigt varvtal.
Du skulle kunna bygga ett eget avgassystem till den, eller köpa ett och modifiera tills dess att det passar bra på din goped.
Större förgasare är alltid bra. Original sitter väl en liten 8mm förgasare har jag för mig, med sån där "prime" bubbla och hela skiten En riktig förgasare vore att föredra.
Sen kan du nog fixa ett par bränslefönster på kolven, kanske matchporta cylindern eller liknande.
Det finns ju en massa skrot man kan hitta på för att få den att gå lite bättre, men vill du få upp hastigheten så kommer du utöver detta bli tvungen att byta något i transmissionen, tror jag. Något större eller mindre drev kanske, för bara varvtalet gör nog inte att den går från 30 till 65 inte
Okej, du kan säkert det där bättre (jag är inte insatt i trädgårdsredskap), så det kan mycket väl vara en grästrimmer den kommer från.vicke1112 skrev:inte ifrån motorsåg. finns i mins 35cc. i så fall en grästrimmer. men du har rätt att det inte är 43 cc-ReM- skrev:Byttade ni till rör med stor förbränningskammare?..Pumpa_TedZa skrev:Jag och en kompis hade en exakt lika dan och vi fick upp den i 65km/h (mätt med laser) vi byttade upp till sport förgasare och sport filter samt bytte till rör med stor förbränningskammare skit kul när man kom förbi i byn och den varvade ur.
Jag tror ärligt talar inte en sekund på att det där är en 43cc motor.
Ta kolvens radie multiplicerat med 3,14 så får du en ungefärlig area på kolven.
Sen multiplicerar du det med hur lång slaglängd veven har. Då får du se hur stor cylindern egentligen är, jämfört med vad det står.
Jag har en liknande maskin, men något äldre då förstås.
Jag gjorde likadant med den, att jag beräknade cylindervolymen på den. 22cc fick jag ut, och det är ju inte riktigt 43.. Den avrundningen förstår jag inte riktigt i så fall
Nä men för att svara på frågan då.
Det här är en maskin som byggts med en motor från en motorsåg.
Antagligen har en väldigt liten cylindervolym men klarar ett högt och ständigt varvtal.
Du skulle kunna bygga ett eget avgassystem till den, eller köpa ett och modifiera tills dess att det passar bra på din goped.
Större förgasare är alltid bra. Original sitter väl en liten 8mm förgasare har jag för mig, med sån där "prime" bubbla och hela skiten En riktig förgasare vore att föredra.
Sen kan du nog fixa ett par bränslefönster på kolven, kanske matchporta cylindern eller liknande.
Det finns ju en massa skrot man kan hitta på för att få den att gå lite bättre, men vill du få upp hastigheten så kommer du utöver detta bli tvungen att byta något i transmissionen, tror jag. Något större eller mindre drev kanske, för bara varvtalet gör nog inte att den går från 30 till 65 inte