Tips på t-shirtar tryck och texter

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Tips på t-shirtar tryck och texter

Inlägg av jack.lofgren »

Hej!
Jag har fixat en webbutik som jag ska sälja t-shirts, tröjor och iphone skal.
Jag skulle behöva lite tips på motiv och olika texter.

Tack på förhand :)

(hoppas jag posta rätt)
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

är den uppe än? isf länka? :)

men om förslag på tröjor vet jag inte riktigt..

men försök att komma på något som folk skulle vilja köpa, ställ frågan till dig själv vad du skulle vilja köpa för slags tröja och hur den isf skulle se ut så får du kanske lite idéer.

men sånna tröjor med text som finns på marknader i stil med "hemma bra garaget bäst" osv säljer väll hyfsat om du kan komma på bra texter.
försök hitta din egen grej, något som konkurrenterna kanske inte har men som skulle kunna sälja?

riktigt svårt är det att lyckas med näthandel men lycka till!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Jag är inte rasist, jag hatar alla!
De är en tröja som säljer bra;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Halft nakna brudar går nog alltid hem ;)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Demuz skrev:är den uppe än? isf länka? :)

men om förslag på tröjor vet jag inte riktigt..

men försök att komma på något som folk skulle vilja köpa, ställ frågan till dig själv vad du skulle vilja köpa för slags tröja och hur den isf skulle se ut så får du kanske lite idéer.

men sånna tröjor med text som finns på marknader i stil med "hemma bra garaget bäst" osv säljer väll hyfsat om du kan komma på bra texter.
försök hitta din egen grej, något som konkurrenterna kanske inte har men som skulle kunna sälja?

riktigt svårt är det att lyckas med näthandel men lycka till!
http://jtsuf.spreadshirt.se/ det går inte att beställa atm, men jag kan skriva när det går :D
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Du ska inte fixa en egen webbshop istället?

Var även noga med att du betalar vinstskatt ifall du säljer mycket - och att du ber folk komma med tips håller inte i längden, du bör ha en vettig affärsplan.

Lycka till!

/E: Eller är det UF-företag du har?
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Gillade mobilskalet du hade med dagarna.
Vettigt pris!

Skulle du skaffa det till Samsung Galaxy S3 så har du en köpare på den i alla fall!
Skulle föredra om det var ingraverat någon millimeter sin ifylld med färg/vad det nu är, då det har en förmåga att nötas när man lägger den på bordet etc.
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 19 mars 2012, 16:14
Ort: svenljunga

Inlägg av rieju4life »

många som diggar min tröja JAG har gjort.... set är en svart träja me en Rieju rrx och en naken tjej på (bilden är i vitt) sen under så står det '' TWO WHEELS FOR REAL MEN'' med en snygg stil ;) kan maila bilder om det låter intressant... :D (skriv i PM ;))
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

vafan tjänar man ens något av att ha en sån där butik? känns som det mesta hamnar i företagets ficka?
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

p0d1 skrev:Gillade mobilskalet du hade med dagarna.
Vettigt pris!

Skulle du skaffa det till Samsung Galaxy S3 så har du en köpare på den i alla fall!
Skulle föredra om det var ingraverat någon millimeter sin ifylld med färg/vad det nu är, då det har en förmåga att nötas när man lägger den på bordet etc.
Så där http://jtsuf.spreadshirt.se/samsung-gal ... e/color/70 :)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Metall och plast?
Vad är det som är metall på/i skalet? Och sist men inte minst, går det att beställa nu?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag är inte rasist jag är pianist, jag tycker ner både svarta och vita.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

p0d1 skrev:
Metall och plast?
Vad är det som är metall på/i skalet? Och sist men inte minst, går det att beställa nu?
Eftersom det är företaget Spreadshirt som tillverkar skalet så vet jag inte tyvärr, jag kollade på bilderna men såg bara plast. Det går går att beställa från hemsidan nu.
Linusen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 20 januari 2013, 19:06
Ort: Kvicksund

Inlägg av Linusen »

DEA!! skrev:Jag är inte rasist jag är pianist, jag tycker ner både svarta och vita.
Nailed it! :lol: :lol: :lol:
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
Geggkulan2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 7 oktober 2012, 14:34

Inlägg av Geggkulan2 »

Du tjänar väl nästan ingeting på det här?, alla pengar går ju till spreadshirt?, Och väldigt dyra skal 160kr exkl frakt.?,
kontakta något företag som kan göra tryck istället och gör en egen riktig webshop :D
CH Racing 50 WSM. [Helt renoverad.]
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Geggkulan2 skrev:Du tjänar väl nästan ingeting på det här?, alla pengar går ju till spreadshirt?, Och väldigt dyra skal 160kr exkl frakt.?,
kontakta något företag som kan göra tryck istället och gör en egen riktig webshop :D
Jag tjänar 29 till 43 kr per skal :D
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

jack.lofgren skrev:
Geggkulan2 skrev:Du tjänar väl nästan ingeting på det här?, alla pengar går ju till spreadshirt?, Och väldigt dyra skal 160kr exkl frakt.?,
kontakta något företag som kan göra tryck istället och gör en egen riktig webshop :D
Jag tjänar 29 till 43 kr per skal :D
Så man skulle tekniskt sett kunna göra en egen shop på Spreadshirt, göra exakt samma design, sätta lägre pris på det så att man själv inte tjänar nåt, och beställa, så har man sparat massa pengar?
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

2stroke skrev: Så man skulle tekniskt sett kunna göra en egen shop på Spreadshirt, göra exakt samma design, sätta lägre pris på det så att man själv inte tjänar nåt, och beställa, så har man sparat massa pengar?
Teoretiskt borde det väl vara? :roll:
Men det är klart att det finns en hake någonstans så att man inte kan göra som du säger.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

p0d1 skrev:
2stroke skrev: Så man skulle tekniskt sett kunna göra en egen shop på Spreadshirt, göra exakt samma design, sätta lägre pris på det så att man själv inte tjänar nåt, och beställa, så har man sparat massa pengar?
Teoretiskt borde det väl vara? :roll:
Men det är klart att det finns en hake någonstans så att man inte kan göra som du säger.
Men om man inte kan sälja till sig själv så borde man ju kunna sälja till en polare som sedan ger en grejerna? :D
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Demuz skrev:
p0d1 skrev:
2stroke skrev: Så man skulle tekniskt sett kunna göra en egen shop på Spreadshirt, göra exakt samma design, sätta lägre pris på det så att man själv inte tjänar nåt, och beställa, så har man sparat massa pengar?
Teoretiskt borde det väl vara? :roll:
Men det är klart att det finns en hake någonstans så att man inte kan göra som du säger.
Men om man inte kan sälja till sig själv så borde man ju kunna sälja till en polare som sedan ger en grejerna? :D
Det är inte jag som sätter priserna, produkten och motivet har redan ett bestämt pris.
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

jack.lofgren skrev:
Demuz skrev:
p0d1 skrev: Teoretiskt borde det väl vara? :roll:
Men det är klart att det finns en hake någonstans så att man inte kan göra som du säger.
Men om man inte kan sälja till sig själv så borde man ju kunna sälja till en polare som sedan ger en grejerna? :D
Det är inte jag som sätter priserna, produkten och motivet har redan ett bestämt pris.
Men om man då har en intäkt på 29kr för skalet så har man ju köpt det för 131kr?
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Jag har nu uppdaterat sidan, säljer bara skal. Om ni vill ha någon speciellt motiv eller text skriv det i ett pm här, och vilken mobil det är! :D Säg gärna vad ni tycker om skalen som ligger uppe nu också!
GuZt4v
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 439
Blev medlem: 24 september 2011, 09:29

Inlägg av GuZt4v »

jack.lofgren skrev:Jag har nu uppdaterat sidan, säljer bara skal. Om ni vill ha någon speciellt motiv eller text skriv det i ett pm här, och vilken mobil det är! :D Säg gärna vad ni tycker om skalen som ligger uppe nu också!
fixa ett tsr skal? :D
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

GuZt4v skrev:
jack.lofgren skrev:Jag har nu uppdaterat sidan, säljer bara skal. Om ni vill ha någon speciellt motiv eller text skriv det i ett pm här, och vilken mobil det är! :D Säg gärna vad ni tycker om skalen som ligger uppe nu också!
fixa ett tsr skal? :D
Om jag skulle få tillåtelse så kan jag göra det :D
Användarens profilbild
PhryxuZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 mars 2012, 20:12
Ort: Mariehamn, Åland

Inlägg av PhryxuZ »

Tar Spreadshirt sådär mycket av vinsten?! Jag skulle aldrig använda mig utav deras tjänster isf.

De du skulle göra istället är att helt gratis använda Wordpress med tillägget WooCommerce. Det är väldigt lätt, men skillnaden är att du själv måste ha ett eget lager. Du behöver inte ge bort 70% av vinsten och du får bestämma själv vad du vill sälja för produkter.

För övrigt kan du ha en snyggare design med Wordpress.

Mvh
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

jack.lofgren skrev:
GuZt4v skrev:
jack.lofgren skrev:Jag har nu uppdaterat sidan, säljer bara skal. Om ni vill ha någon speciellt motiv eller text skriv det i ett pm här, och vilken mobil det är! :D Säg gärna vad ni tycker om skalen som ligger uppe nu också!
fixa ett tsr skal? :D
Om jag skulle få tillåtelse så kan jag göra det :D
hade lätt köpt ett isf :D
Användarens profilbild
PhryxuZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 mars 2012, 20:12
Ort: Mariehamn, Åland

Inlägg av PhryxuZ »

De skulle vi faktiskt kunna göra; ett TSR iPhone skal. Det går ju lätt med hjälp av t.ex http://www.caseapp.se :)

Mvh
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Bild
Bild

[spoiler]
Bild[/spoiler]

:D
Användarens profilbild
PhryxuZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 mars 2012, 20:12
Ort: Mariehamn, Åland

Inlägg av PhryxuZ »

Det där såg riktigt bra ut, lite mera "utfyllnad" så att det inte blir så mycket dött utrymme så blir det ännu bättre. Om någon har lust kan man ju sätta ut lite TSR bilder (i en skild tråd, vi får inte gå mer OT i denna) så att alla kan göra sina egna.

Synd att de kostar 300 kr per skal bara, men det kanske finns billigare ställen att fixa det på.

Mvh
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Demuz skrev:Bild
Bild

[spoiler]
Bild[/spoiler]

:D
Kan du skicka twostrokerider logon till mig så kan jag fixa skal? Mail : jackfanta97@hotmail.com
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

jack.lofgren skrev:
Demuz skrev:[spoiler]Bild
Bild

[spoiler]
Bild[/spoiler]

:D
[/spoiler]

Kan du skicka twostrokerider logon till mig så kan jag fixa skal? Mail : jackfanta97@hotmail.com
jag tog den från facebook men maila jonas och fråga om du kan få en bild med högre kvalitet, kommer bli bättre då :)
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Demuz skrev:
jack.lofgren skrev:
Demuz skrev:[spoiler]Bild
Bild

[spoiler]
Bild[/spoiler]

:D
[/spoiler]

Kan du skicka twostrokerider logon till mig så kan jag fixa skal? Mail : jackfanta97@hotmail.com
jag tog den från facebook men maila jonas och fråga om du kan få en bild med högre kvalitet, kommer bli bättre då :)
Jag gör det och länkar när den ligger uppe :)
Skriv svar