Hur är det med gemenskapen på tsr nu?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Hur är det med gemenskapen på tsr nu?

Inlägg av PK »

Sha!

snackade lite om detta i tsr-crew tråden och har även varit uppe tidigare att forumet verkar dött.

Förut kände alla alla och vi hade roligt ihop. snackade skype på kvällarna. satt uppe lääänge i chatten och snackade och hade interna skämt osv. nu har i stort sett alla man kände försvunnit från sidan och det känns tomt.


så, vem "umgås" du med på sidan? vilka snackar du med i skype? vilka snackar du med och känner hyffsat efter tiden på tsr?




bara en sån liten tankeställare nu på kvällen :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Aldrig känt någon, aldrig suttit i chatten. Ända jag har snackat ytterst lite med på tsr är väl axel :lol:
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

Ingen som jag snackat mycket med och känner.
har aldrig varit med i något skype samtal :(
Quattro lyfe
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Känner allt o alla, att jag aldrig är inne här är inte relevant :roll:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

snackar ju med dig, vicke o henke varje dag.. joar dyker väl upp lite då o då.
Sen pratar jag mycket med difaren i fbchatten, och även en del andra. Känner väl i princip alla här på TSR förutom de nyaste o de flesta 97or osv. ;) Dock suger stämningen här hästballe och mycket pga det är nog för chatten inte är lika kul.

O sen är vi 96or lite utanför moppeåldern och har förmodligen tröttnat på forumets vanligaste trådar som kommer varje dag " Denna eller den mopeden" "är det ärt ett byte?" och "Felpost"
bibapeolola
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

O sen är vi 96or lite utanför moppeåldern och har förmodligen tröttnat på forumets vanligaste trådar som kommer varje dag " Denna eller den mopeden" "är det ärt ett byte?" och "Felpost"
+1....
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

pfft vi 95:or är veteraner ;) Fast jag har aldrig varit med i den "sociala biten" Men har suttit skype ett par gånger faktiskt :D
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

[quote="Axel"]
O sen är vi 96or lite utanför moppeåldern och har förmodligen tröttnat på forumets vanligaste trådar som kommer varje dag " Denna eller den mopeden" "är det ärt ett byte?" och "Felpost"[/quote]

håller med! alltid samma grejor som kommer up :P
Quattro lyfe
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

TheGrimReaper typ? :P Brukar vara inne på chatten, men är inte många där längre :(
Är inte aktivt forum som förut längre :(
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

för fan börjar ble lite tjatigt nu med alla 94or-95or som försöker ble legender och saknar den "gamla" tiden ... som dea! sa "Sidan är vad man gör den till."

är det TSR:s fel att ni inte håller er magiska gay kontakt?

kanske kan klaga oss skype istället...


"hej skype fyfan vad jag är trött på skype och saknar den gamla versionen för då ringde folk mig"
Bild
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Pratar med tsrare på skype och tsr chatten varje dag! Så jag tycke det är bra! Men skadar inte om mer kommer in i chatten!



P.s skypar inte med någon tsrare nu och det är lite tråkigt :P så adda simpa_g på skype! :wink:

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Jag är mobbad :cry:
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Frågan är ju om alla tyckte det var kul då alla lämnat sidan?

Som Mura sa här ovanför 95or 96or som legender? Vet inte, finns entusiaster som varit aktiva bra mycket längre och dom VET att det var bättre innan dess.

Snackar lite med Mura o Derbi_MackaN. Dock ej skype då jag har telefonskräck :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Mura skrev:för fan börjar ble lite tjatigt nu med alla 94or-95or som försöker ble legender och saknar den "gamla" tiden ... som dea! sa "Sidan är vad man gör den till."

är det TSR:s fel att ni inte håller er magiska gay kontakt?

kanske kan klaga oss skype istället...


"hej skype fyfan vad jag är trött på skype och saknar den gamla versionen för då ringde folk mig"
Försöker bli legend? Är du full älskling?;)

Orkar inte med tsr då det inte är nån rolig gemenskap eller nått.. den har ja la små tröttnat lite på mopeder över lag men men :P är ju vinter så kanske bara därför :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Det är ju så (nämner inga namn). Den gamla goda tiden är inte speciellt länge sedan för så pass nya/unga medlemmar.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

känner inte en enda och är alldrig in på chatten, kanske beror på att jag bor i finalnd :/
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

istället för vi kämpar för en minst lika rolig tid för dem nya medlemarna!
Bild
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

NOName? skrev:känner inte en enda och är alldrig in på chatten, kanske beror på att jag bor i finalnd :/
That's because you have no name ^^
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Ja känner några på TSR men har aldrig vart med i ett skype samtal..
Är inne på chatten ibland med då är det bara jag där :/
Har bara vart medlem i typ 1 elr 2 månader + att ja är en 98a..
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

kom fram till att du får mera fitta via att hänga med brudar än att gråta över det på tsr så därför har jag slutat vara med de flesta här
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Mura skrev:för fan börjar ble lite tjatigt nu med alla 94or-95or som försöker ble legender och saknar den "gamla" tiden ... som dea! sa "Sidan är vad man gör den till."

är det TSR:s fel att ni inte håller er magiska gay kontakt?

kanske kan klaga oss skype istället...


"hej skype fyfan vad jag är trött på skype och saknar den gamla versionen för då ringde folk mig"
värst va du va trumpen då? :)




sen missupfattade ni tråden helt. förr i tiden så var det så i umgänget på sidan. frågan var ju mer riktad till nya medlemmar om dom har samma band?





Så för att ta om frågan, har ni nyare medlemmar samma gemenskap som vi lite äldre medlemmar hade? :)




Jag vet men hade en tråd med exakt samma namn typ "du vet var" så rörde ihop allt lite.. men vet samtidigt det är sant haha :) /Mura
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

stämningen har blivit jävligt kass och mognads nivån har sjunkit ganska rejält :(
inte lika roligt längre att gå in och läsa samma frågor varje dag och läsa alla lossas crews som klagar på nya som postat fel...
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

jag är ju ifrån "den gamla goda tiden" och måste säga att det har blivit sämre. Ett tag var det bedrövligt men det har gått framåt igen! men skyepfrågan, p0d1, grim har man ju pratat med. Mura har man pratat med endel också....



läste ett inlägg för ett tag sedan där det var en som skrev, "till och med legenderna här på tsr säger det"... då kände man sig träffad :mrgreen:
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Det är ju ett moppedforum, blir ju lätt så att det blir ett par 15 åringar här (konstigt) och vad jag har märkt inte bara här utan runt om mig så verkar det som att Sverige bara går utåt. Alla verkar vara enorma puckon, fuckos o allmänt kaxiga vart jag än möter typ -98 och tyvärr verkar det ju vara så att dom trögaste jävlarna ska skaffa en urpluggad Drac och när han tror den e hyper och att han är mästermekanikern efter att ha lyckats få på ett effektrör på den så kommer han hit och stroppar sig. Det tycker jag om vad som händer med tsr, men det är ett moppedforum inte kamrat så jag sitter inte här för att skaffa polare utan för att lära mig och andra om vad dom nu dom/jag har problem med och det borde vara det alla gör här. Då hade vi sluppit alla som bara är här för att trolla och köra en massa oftopic (menar såklart inte att det är fel att sitta i chatten och vara social eller dra ett skämt här och där för att göra allas dag lite bättre). För att göra det klart, det gäller inte alla så tycker du inte själv att du är jobbig, trög och fucko så behöver du inte ta åt dig.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

k-skåpet skrev: Alla verkar vara enorma puckon, fuckos o allmänt kaxiga.
Säger den som har "TSR Fuckoteam" under sin avatar :lol:
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

Som ny medlem tycker jag Gemenskapen är skit, Jag har kollat i arkivet och gamla trådar och det verkar som att alla håller med om att det var bättre 10-11 visst får man den hjälp man behöver men inte mycket drag i chatten, såvida det inte sprids på "In på chatten" och facebook samtidigt en fredag kväll!
Derbi_Guy
Varnad
Inlägg: 114
Blev medlem: 15 juni 2012, 19:42

Inlägg av Derbi_Guy »

Macko96 skrev:jag är ju ifrån "den gamla goda tiden" och måste säga att det har blivit sämre. Ett tag var det bedrövligt men det har gått framåt igen! men skyepfrågan, p0d1, grim har man ju pratat med. Mura har man pratat med endel också....



läste ett inlägg för ett tag sedan där det var en som skrev, "till och med legenderna här på tsr säger det"... då kände man sig träffad :mrgreen:
Du är ju dock inte från "den gamla goda tiden"....
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Derbi_Guy skrev:
Macko96 skrev:jag är ju ifrån "den gamla goda tiden" och måste säga att det har blivit sämre. Ett tag var det bedrövligt men det har gått framåt igen! men skyepfrågan, p0d1, grim har man ju pratat med. Mura har man pratat med endel också....



läste ett inlägg för ett tag sedan där det var en som skrev, "till och med legenderna här på tsr säger det"... då kände man sig träffad :mrgreen:
Du är ju dock inte från "den gamla goda tiden"....
hur hur fan ska du veta det? du är medlem från juni i år....

kom inte och säg att att du vet hur det var då för 2 och ett halvt år sedan...
och om du har ett annat konto från den tiden så är det bann för man får inte ha två st konton ;)

om det är nåt annat så ta't i PM :)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Derbi_Guy
Varnad
Inlägg: 114
Blev medlem: 15 juni 2012, 19:42

Inlägg av Derbi_Guy »

Macko96 skrev:
Derbi_Guy skrev:
Macko96 skrev:jag är ju ifrån "den gamla goda tiden" och måste säga att det har blivit sämre. Ett tag var det bedrövligt men det har gått framåt igen! men skyepfrågan, p0d1, grim har man ju pratat med. Mura har man pratat med endel också....



läste ett inlägg för ett tag sedan där det var en som skrev, "till och med legenderna här på tsr säger det"... då kände man sig träffad :mrgreen:
Du är ju dock inte från "den gamla goda tiden"....
hur hur fan ska du veta det? du är medlem från juni i år....

kom inte och säg att att du vet hur det var då för 2 och ett halvt år sedan...
och om du har ett annat konto från den tiden så är det bann för man får inte ha två st konton ;)

om det är nåt annat så ta't i PM :)
Det räcker med att jag säger att jag har hängt på denna sidan sedan 2008.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Derbi_Guy skrev:
Macko96 skrev:
Derbi_Guy skrev: Du är ju dock inte från "den gamla goda tiden"....
hur hur fan ska du veta det? du är medlem från juni i år....

kom inte och säg att att du vet hur det var då för 2 och ett halvt år sedan...
och om du har ett annat konto från den tiden så är det bann för man får inte ha två st konton ;)

om det är nåt annat så ta't i PM :)
Det räcker med att jag säger att jag har hängt på denna sidan sedan 2008.
men de som Pk beskriver som den gamla go'a tiden är när jag va ny här för då kände alla alla och var mycket skype å så... så alla beskrivningar som finns på det stämmer in med hur det var för mig första året
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Derbi_Guy, vad vet du om marco? han har varit medlem typ lika länge som mig och jag var ju med på våran "gamla goda tid"..


sen var det ju perioder innan oss som var gamla goda tiden såklart :)


sen tycker jag att det är märkligt att du hängt sen 2008, 2010 gör du ett acc och 2012 så har du inte ens gjort 100 inlägg och är varnad. något som inte stämmer? :O


Rangad är ju den enda som svarat på frågan dock :)
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

PK skrev:Derbi_Guy, vad vet du om marco? han har varit medlem typ lika länge som mig och jag var ju med på våran "gamla goda tid"..


sen var det ju perioder innan oss som var gamla goda tiden såklart :)


sen tycker jag att det är märkligt att du hängt sen 2008, 2010 gör du ett acc och 2012 så har du inte ens gjort 100 inlägg och är varnad. något som inte stämmer? :O


Rangad är ju den enda som svarat på frågan dock :)
håller med PK... har varit medlem längre tid dessutom men han klagar du inte på Derbi_guy??

PK: jag besvarede ju frågan! ;)
Macko96 skrev:men skyepfrågan, p0d1, grim har man ju pratat med. Mura har man pratat med endel också.... + Axel... han har man pratat flygningar endel med! :D
Men Derbi_gut: om du då hade varit här så länge... vad hette PK på sidan innan? Eller jag eller axel?
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Hej :)

Har hängt här till och från sen 2008 typ

I början kändes forumet väldigt spännande och alla som skrev på det verkade feting coola osv. Sen lärde man känna dom och det jag kan säga om detta forum är att det går i perioder :wink:

Ibland är det jättebra, folk är aktiva och alla är kompisar.. Ibland är folk ovänner och tjafsar som fan om allt.. Och ibland är sidan lite inaktiv..

Det sista brukar hända typ höst vinter när moppesäsongen är över :P

Sen på våren börjar vissa av medlemmarna bytas ut mot den nya årskullen som fyller moppe.. det är många som är för sig själv på forumet men när månaderna går så lär folk känna varann :)

Kommer typ en sånn här tråd varje höst också.. folk blir lite nostalgiska över det som varit när dom precis fyllt 15, går in här och ser alla coola snubbar utan bögläppar osv men TSR har fan blivit mer aktivt och mkt mer folk i chatt osv av vad jag märkt på senare år :P

Inget att oroa sig över säger jag :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

Tyckete det var på något märkligt sett bättre samanhållning då ktm var här och styrde massa trådar mm. Nu är det liksom nya medlemar som man knappt känner elr vet vem dem är som är aktiva här. Detta tror jag beroro på just att vi 96`or har vuxit lite ifrn moppeåldern...
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Riejuman skrev:Tyckete det var på något märkligt sett bättre samanhållning då ktm var här och styrde massa trådar mm. Nu är det liksom nya medlemar som man knappt känner elr vet vem dem är som är aktiva här. Detta tror jag beroro på just att vi 96`or har vuxit lite ifrn moppeåldern...
ni 96:or är inte ens 17 än! sluta säg att ni inte är i moppeåldern! :D
Skriv svar